וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהתאם להנחיות רח"ל: משרד המשפטים נערך לתרחיש מלחמה חמור

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 16:41

מסמך שהופץ מתריע מתרחיש קיצון - בו מרבית מהאוכלוסייה תנותק מחשמל ל-24 עד 72 שעות. המכתב הורה על משרדי הממשלה להיערך לתרגיל שיתקיים בפברואר - אך הם טרם החלו לבצע את ההתאמות הנדרשות. במשרד המשפטים הדגישו: "לא הנחיות חדשות - אלא חידוד הנהלים הקיימים"

צה"ל תקף שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בחמישה מרחבים שונים בדרום לבנון/דובר צה"ל

מסמך שהופץ אמש (שלישי) בקרב עובדי משרד המשפטים מזהיר מפני תרחיש קיצון של מלחמה בצפון - ולפיו יש להתכונן לכמה ימי חשיכה ללא חשמל. בתוך כך, רשות החירום הלאומית (רח"ל) ביקשה מכלל משרדי הממשלה לבנות תוכנית היערכות לשבוע של חשיכה - לקראת תרגיל גדול שיתקיים באמצע פברואר. גם מנהלי המוסדות הגריאטריים קיבלו מכתב דומה.

"אנשי המשרד ומתקניו עלולים להימצא תחת איום בעת פריצתה של מלחמה כוללת בצפון כחלק מהשיבושים אותם אמורה לגרום המלחמה צפויה פגיעה בתשתיות חשמל שתגרור מצב של עלטה", נכתב במסמך של רח"ל. "כדי להתכונן לכמה ימי עלה במדינה בלי למשל לקראת אפשרות של מלחמה בצפון, הרשות הנחתה את משרדי הממשלה להיערך לאפשרות של פגיעות קשות בתשתיות ועלטה ארצית כשלפחות 60% מהאוכלוסייה תנותק מחשמל לפרק זמן של 24 עד 48 שעות, כשבחלק מהאזורים זה גם עלול להימשך כ-72 שעות". עם זאת, במשרדי הממשלה טרם החלו לבצע את ההתאמות הרלוונטיות.

עשן מיתמר בלבנון לאחר תקיפות צה"ל. אייל מרגולין, פלאש 90
עשן מיתמר בלבנון לאחר תקיפות צה"ל/פלאש 90, אייל מרגולין
מכתב רח"ל המורה למשרדי הממשלה להיערך לתרחיש מלחמה קיצוני בצפון. 31 בינואר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מכתב רח"ל המורה למשרדי הממשלה להיערך לתרחיש מלחמה קיצוני בצפון. 31 בינואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במכתב הזכירו לרשויות: "אין חשמל, אין תאורה, אין חימום, אין הסקה, ולא יהיו מים חמים ברחוב, ייתכן כי גם לא תהיה תאורת רחוב וכך גם בחדר מדרגות". בסוף המסמך נכתב כי מומלץ להכין מראש תאורת חירום, ערכת עזרה ראשונה, להכין מלאי חירום של מזון ומים, ולהצטייד במקלט רדיו.

ממשרד המשפטים נמסר כי לא מדובר בהנחיות חדשות, אלא חידוד של ההנחיות הקיימות: "מדובר במייל שהפיץ אגף הביטחון לעובדי המשרד, הדבר הובהר לעובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully