וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מעריכים: 60% מהלוחמים בגדודי חמאס חוסלו

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 10:15

הזרוע הצבאית של חמאס חדלה מלהיות "מסגרת צבאית גדולה", והיא עברה בעיקר ללחימת גרילה - כך עדכנו גורמים בצבא את הדרג המדיני. כעת, מתכננים בצה"ל לבצע פעולות ממוקדות יותר, בצוותים קטנים: "אין את אותה התנגדות כמו בהתחלה - המחבלים חוששים להילחם"

כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה בצפון ובמרכז הרצועה; הלוחמים פושטים על תשתיות טרור ומחסלים מחבלים רבים בשטח הרצועה/דובר צה"ל

בצה"ל מעריכים היום (רביעי) כי עד כה חוסלו במלחמה יותר מ-60% הלוחמים בגדודי חמאס. כעת, האתגר שעומד בפני כוחות הביטחון הוא בחיסול מפקדי הגדודים הנותרים, מפקדי החטיבות - ובעלי תפקידים בכירים בזרוע הצבאית והמדינית של ארגון הטרור.

בצה"ל חשפוו בפני דרג המדיני כי ארגון הטרור הפסיק להיות "מסגרת צבאית גדולה" שמוציא לפועל בצפון ומרכז הרצועה התקפות הכוללת יותר מ-8 מחבלים, ועבר ללחימת גרילה. בזמן שארגון הטרור מנסה להתאושש מהמהלומות, החלה אוגדה 162 בפיקודו של תא"ל איציק כהן לתקוף אתרי שיגור ומעוזים צבאיים בשכונת דראג' תופאח' שבמרכז עזה והעיר ג'בליה שבצפון, גם משטח הרצועה וגם משטח של ישראל.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

ב-48 השעות האחרונות פעלה האוגדה עם צוותי קרב בחטיבות שונות, בהן חטיבל הנח"ל, בכמה יעדים לב העיר עזה, בהם בית החולים שיפא - וחיסלה כמאה מחבלים. עשרות מהם חוסלו בתמרון שהחל בראשון צוות הקרב החטיבתי 401, בשפעל תוך שטח של כ-20 קילומטר.

בצה"ל הבהירו כי מתוך 1.2 מיליון הפלסטינים שהתגוררו בצפון ומרכז הרצועה, נותרו כ-150,000 בלבד. "דלילות האזרחים, יחסית למה שהיה, מאפשרת פעולה אגרסיבית נגד מחבלים - ועדיין יש מאמץ להניע עוד אוכלוסיה דרומה", אמר גורם צבאי בכיר.

"בפועל, עברנו לשיטה של פשיטות, ולא תמרון רחב. כבר לא צריך את זה. אין את אותה התנגדות ולא אותן תשתיות טרור שהיו בראשית הלחימה", הוא הסביר. "למעשה, בחלקים מסוימים מרצועת עזה התחלנו לבצע פעולות שהן סוג של 'כיסוח דשא'. זו לא אותה התנגדות גדולה שראינו בהתחלה. המחבלים חוששים להילחם. זה לא אומר שאין התנגדות אבל השיטה ברורה. יש מודיעין? מבצעים תמרון בהתאם לגודל האיום והמיקום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
לוחמי צוות הקרב של חטיבה 4 במרחב חאן יונס, רצועת עזה. 30 בינואר 2024. דובר צה"ל
לוחמי צוות הקרב של חטיבה 4 במרחב חאן יונס, רצועת עזה. 30 בינואר 2024/דובר צה"ל

בתוך כך, בצבא חשפו כי ששת מוקדי תשתיות חמאס לייצור אמל"ח מתחת לפני הקרקע הושמדו. "נותרו לו מוקדי ייצור למטענים, רקטות ופצצות מרגמה, אך ללא פסי הייצור הגדולים הוא יתקשה לעמוד בקצב סביר להדביק את הפער", אמר גורם צבאי בכיר נוסף. "פירקנו את ההיגיון של הזרוע הצבאית. בכל מקום שבו רואים צמודים זה לזה, כמון מסגד, מרפאה ומוסד חינוכי - רוב הסיכויים שתמצא מערך תת קרקעי משמעותי וחשוב מבחינת חמאס".

ההערכה כעת היא שצה"ל יידרש לשלוח מסגרות צבאיות קטנות מאוגדה, ואף מצוותי קרב חטיבתיים, לפעול נגד קני טרור של חמאס והג'יהאד האיסלאמי בצפון ומרכז הרצועה. זאת, בעת שאוגדה 99 נלחמת במחנות המרכז, ואוגדה 98 עדיין נלחמת בחאן יונס - אך ייתכן כי בעתיד תעבור לפעול בעיר רפיח, הצמודה לגבול עם מצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully