וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתר אנשים עם מוגבלויות בקבוצות פייסבוק - והונה אותם במאות אלפי שקלים

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 14:02

דוד לוין פנה לאנשים עם מוגבלויות ומצוקה כלכלית שביקשו עזרה ברשתות החברתיות והציע להם עזרה. כחלק מההונאה, הצליח לרכוש עבורו טלפונים ניידים, רכב יוקרה ואף דירה על חשבון הקורבנות. ביהמ"ש גזר עליו חמש וחצי שנות מאסר: "בחר קורבנות עם מצוקה וניצל אותם"

בווידאו: נעצרו לאחר שהשפילו אדם עם מוגבלות בעיר העתיקה בירושלים והעלו לטיקטוק/דוברות משטרת ישראל, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (רביעי) על דוד לוין חמש וחצי שנות מאסר, לאחר שהורשע על פי הודאתו כשרימה והונה בכמה הזדמנויות אנשים עם מוגבלויות שכליות או פיזיות, וזאת על מנת לקחת את כספם ורכושם. בנוסף נגזר על לוין מאסר על תנאי, קנס ופיצוי כספי לנפגעי העבירה.

על פי כתב האישום המתוקן, באחד המקרים, אחת המתלוננות פנתה לנאשם בעקבות פוסט שהעלה בפייסבוק במסגרת קבוצת "הלוואות בין חברים" וביקשה את עזרתו בקבלת הלוואה. לבקשת לוין העבירה אליו המתלוננת, שהינה חירשת, מסמכי זיהוי של בעלה כשהנאשם רכש באמצעותם רכב יוקרה מסוג אודי ופוליסת ביטוח ורשם אותו על שמו של בעלה של המתלוננת ללא אישורו. לאחר שלוין סיים את עסקת הרכישה הוא העלים את הרכב והציע לבני הזוג להשתתף בתרמית במסגרתה ירכשו רכב וביטוח על שמם, ידווחו כי הרכב נגנב ויקבלו כסף, וזאת מבלי לספר להם כי עסקת הרכישה בוצעה. בני הזוג ביקשו לא לשתף פעולה עם הצעתו, כשהוא השיב בכזב כי הוא מבטל את העסקה. מספר ימים לאחר מכן, בני הזוג גילו כי נרכש רכב על שמם.

אישה עובדת בכיסא גלגלים. ShutterStock
אישה עובדת בכיסא גלגלים/ShutterStock

במקרה אחר, מתלוננת אחרת פרסמה בפייסבוק פוסט בו כתבה כי היא מעוניינת לקבל הלוואה וציינה את מספר הטלפון של בנה. לוין פנה אליהם והציע כי יעזור להם לקבל הלוואה. לאחר פגישה משותפת הוא הבחין כי האם ובנה עם מוגבלות שכלית והתפתחותית והחליט לנצל את המצוקה שלהם על מנת להוציא מהם כספים. לוין ביקש מהם כי יעבירו אליו מסמכי זיהוי והם העבירו אליו. בהמשך דרש מבנה של המתלוננת כי ירכוש עבורו טלפונים ניידים עבור לקיחת הלוואות שונות על שמו אך הרכישות לא הושלמו. בנוסף, לוין דרש מבנה של המתלוננת כי יבקש הלוואה כנגד הדירה אשר בבעלותו אך הבקשה לא אושרה. הוא המשיך ללחוץ על בנה של המתלוננת לבצע עבורו רכישות שונות שלא הושלמו, זאת תוך שהוא מאיים עליו ודורש ממנו להעביר אליו כספים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
צ'אט GPT. ShutterStock
חיפש את קורבנותיו בקבוצות ברשתות חברתיות. אילוסטרציה/ShutterStock

בנוסף, לוין המשיך ללחוץ ולאיים על בנה של המתלוננת כי ימכור את הדירה אשר בבעלותו, בין היתר טען בפניו כי משפחת פשע מעוניינת לקנות את הדירה ושאם הוא לא יפעל כפי שהוא דורש בני משפחתו יפגעו. לאחר מסכת איומים ברוטאלית ואלימה, חתם, בעל כורחו, בנה של המתלוננת על מכירת דירתו במחיר שנופל במידה רבה ממחיר השוק, וזאת לצורך העברת תשלום בסך 300,000 שקלים לנאשם. הדירה נמכרה אך ההסכם בוטל לאחר שהתגלו התרמית ומעשיו השפלים.

על פי כתב האישום המתוקן, לוין אשר שהה במעצר בית מלא, יצא לבקר את חברתו. שוטר שביקש ממנו להזדהות ראה כי הוא מפר את תנאי המעצר בית, הודיע לו כי הוא עצור וניסה לאזוק אותו, ניסה לברוח אך נתפס לאחר מרדף קצר. לוין הורשע, כאמור, על בסיס הודאתו בכתב האישום המתוקן בביצוע עבירות של סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש ברכיב חיוני בכוונה להונות בנסיבות מחמירות, גניבת רכב והפרת הוראה חוקית.

מרכז היום של אקים במודיעין. דוברות אקים, אתר רשמי
מרכז היום של אקים (למצולמים אין קשר לכתבה)/אתר רשמי, דוברות אקים

בשלב הטיעונים לעונש ביקשה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד צור חוטה, להשית על לוין 7 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי כספי לנפגעי העבירה. הפרקליטות ציינה כי לוין ביצע עבירות מרמה מתוחכמות תוך ניסיון לרתום את נפגעי העבירה לביצוע העבירות, באופן שיקשה עליהם לקבל סעדים בעתיד. כמו כן טענה הפרקליטות כי הנאשם בחר במודע בנפגעי עבירה מוחלשים וגרם להם נזק משמעותי ונזק ממוני גבוה. ביהמ"ש, כאמור, גזר על לוין חמש וחצי שנות מאסר, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי כספי לנפגעי העבירה. בית המשפט קבע כי "מעשי הנאשם מעלים חומרה ניכרת". עוד נכתב בהחלטת גזר הדין כי "מקורה בהחלטה, לנצל קרבנות תמימים באופן פסול לצרכי רווח. קרבנות, שמעצם החיפוש אחר הלוואה באינטרנט ניבטת האפשרות של מצוקה כלכלית שלהם - מצוקה, שנגלתה לנאשם עד מהרה אך הוא בחר להוסיף ולהעמיקה בדרך של ניצולם הכספי של הקרבנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully