וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכר" את החברה ונכנס ללשכת רה"מ: ארי הרו הורשע במרמה והפרת אמונים

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 10:17

כחלק מהסדר טיעון, שהושג במסגרת תיקי 1000 ו-2000, הודה עד המדינה שמכר באופן פקטיבי את חברת "H3 גלובל", שהיתה בבעלותו. המכירה איפשרה לו להתמנות לראש הסגל של נתניהו ב-2014. על אף שטען כי ניתק את הקשרים בחברה, המשיך הרו להיות מעורב בענייניה

בוידאו: נמשכת עדות ארי הרו במשפט תיקי האלפים/רוני כנפו

ארי הרו, ראש הסגל לשעבר של לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו שמשמש כעד מדינה, הורשע היום (רביעי) במרמה והפרת אמונים. זאת, לאחר שהודה במסגרת עסקת טיעון במכירה פקיטבית חברת הייעוץ "H3 גלובל" שהיתה בבעלותו. הודאתו של הרו הושגה כחלק מהסכם עד המדינה שחתם עליו במסגרת תיקים 1000 ו-2000.

עדות ארי הרו, משפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 10 במאי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ארי הרו/פלאש 90, יונתן זינדל

העונש שצפוי להיגזר על הרו הוא שישה חודשי עבודות שירות וקנס כספי בסך של 700 אלף שקלים, אך הוא עוד נתון להחלטת בית המשפט. על פי האישום, המכירה הפיקטיבית היא זו שאיפשרה להרו להיכנס לתפקיד ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה בשנת 2014. במסגרת חקירתו של הרו, התגלה כי על אף שהתחייב למכור את החברה עם כניסתו לתפקיד ולא לעסוק בענייניה, הוא המשיך לנהל אותה גם אחרי מינויו, למרות שטען כי היא נמכרה תמורת שלושה מיליון דולרים.

עוד עולה מהאישום כי בשנת 2014 הזמינה חברה בשם "ניפ גלובל" את נשיא מדגסקר, שהתנה את ביקורו בישראל בקיום פגישה רשמית עם הנשיא או ראש הממשלה. לאחר שמשרד החוץ סירב לבקשה לפגישה, פנו נציגי החברה להרו, שהפנה אותם ל-"H3 גלובל", ובעקבות הפנייה סוכם על שיתוף פעולה בין החברות בעניין ביקורו של נשיא מדגסקר. הרו הודה שסייע בתיאום הפגישה בין נשיא מדגסקר לראש הממשלה, כשהוא פועל במצב של ניגוד עניינים בין תפקידו הציבורי לאינטרס האישי שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully