וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחתת אמריקנית יירטה טיל של החות'ים, בריטניה תשלח נושאת מטוסים לים האדום

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 9:25

פיצוצים בתימן עם תחילת התקיפות האמריקניות והבריטיות/טלגרם

משחתת אמריקנית הפילה הלילה (רביעי) טיל שיוט נגד ספינות ששוגר על ידי החות'ים בתימן לעבר הים האדום - כך נמסר מהפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, המנהל מערכה עם בריטניה ומדינות אחרות נגד המורדים הפרו-איראנים, אך זו טרם הצליחה למנוע את התקפותיהם.

דובר החות'ים, יחיא סריע, אמר הבוקר כי הם תקפו את המשחתת "גרייבלי", והצהיר כי הם מתכננים להמשיך לתקוף ספינות קרב אמריקניות ובריטיות בים האדום "מתוך הגנה עצמית". ההתקפות על כלי שיט בים האדום, אחד מנתיבי הסחר המרכזיים בעולם, גרמו לעליות מחירים ועיכובים של משלוחים מאחר שחברות בינלאומיות רבות בוחרות להקיף את אפריקה ולחמוק מהים האדום.

ספינת הקרב האמריקנית "קארני", 2019. רויטרס
ספינת הקרב האמריקנית "קארני", 2019/רויטרס

לפי הטלגרף הבריטי, לונדון צפויה לפרוס נושאת מטוסים בים האדום שתחליף את נושאת המטוסים האמריקנית "אייזנהאואר" שנדרשת לשוב לבסיסה בארצות הברית. לצי המלכותי יש שתי נושאות מטוסים שמסוגלות לשאת מטוסי קרב מסוג F-35 - "הנסיך ווילס" ו-"המלכה אליזבת" - ואחת מהן צפויה להישלח לים האדום.

החות'ים, השולטים על הבירה צנעא ועל רוב מוקדי האוכלוסייה בתימן, לא הורתעו מגל התקיפות שמובילה ארצות הברית נגדם מאז תחילת החודש. הם טוענים כי הם תוקפים ספינות שנמצאות "בדרך לישראל" לאות סולידריות עם הפלסטינים ברצועת עזה.

ארצות הברית ומדינות המערב מנסות ללחוץ על איראן, בעלת בריתם, לרסן את התקפותיהם. עם זאת, טהראן מכחישה את ההאשמות שלפיהן היא מסייעת לוגיסטית ומודיענית לחות'ים, וטוענת שהם מקבלים את החלטותיהם באופן עצמאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully