וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלחמה לכל דבר ועניין": המאבק של פיקוד מרכז במבריחי השב"חים

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 21:20

בפיקוד מרכז רשמו השבוע סיכול נוסף של רשת מבריחי שב"חים פלסטינים לישראל, עם מעצרם של מספר מעורבים, לאחר שלוחמים מחטיבת עציון פשטו בלילה שבין ראשון לשני על הכפר שיוח' והחרימו כספים רבים ומספר כלי רכב. מדובר במאמץ מבצעי בשנתיים האחרונות של פיקוד מרכז לצמצום תופעת כניסת שב"חים פלסטינים לישראל. מאז תחילתו חלה ירידה דרמטית בשיעור השב"חים שנכנסים לישראל אך התופעה עדיין קיימת. מציאות שמהווה סכנה ביטחונית בראש ובראשונה לתושבי ישראל.

חלק מהאמצעים שמופעלים לצמצום התופעה, הוא מיקוד במחוללי תשתיות הסעות וכניסת שב"חים, כולל שימוש לראשונה במעצרים מנהליים, ניטור ומעקב אחר המחוללים.

כמה זה עולה להם? לפי גורמים בצה"ל, נוכח הפעילות המוגברת חלה עלייה דרמטית במחירים להברחות שב"חים. הסכומים נעים בין 500 ל-700 שקלים לכל חצייה בין שטחי הרשות הפלסטינית לישראל. מגמה נוספת היא נדידה של שב"חים מאזור קו התפר הצפוני לכיוון דרום - ירושלים ויהודה.

סיכול רשת הברחת שב"חים. דובר צה"ל
סיכול רשת הברחת שב"חים/דובר צה"ל
סיכול רשת הברחת שב"חים. דובר צה"ל
סיכול רשת הברחת שב"חים/דובר צה"ל
הרכוש שנתפס במהלך סיכול רשת הברחת שב"חים. דובר צה"ל
הרכוש שנתפס במהלך סיכול רשת הברחת שב"חים/דובר צה"ל

מג"ד 21 בחטמ"ר עציון, סא"ל במיל' עידו גרינשפן, סיפר על המעצר השבוע. "מדובר בחלק משלים, כחלק מהפעילות השוטפת לאורך הגדר. אנחנו לא פועלים בשטח אחד, אלא עושים פעילויות רחבות יותר שקשורות בהגנה. זה לא רק לעמוד על הגדר ולחכות, אתה נמצא בכל מקום. נכון, השמיכה קצרה ואתה מנהל את המשאבים שלך היכן לפעול כנגד אותם שב"חים. מבחינתנו, השב"חים הם מחבלים לכל דבר ועניין. בתקופת מלחמה כשאנשים מנסים להכנס לארץ ואנחנו רואים הלכה למעשה את הפוטנציאל לביצוע פיגועים, וגם זה כשהם לא מורשים להכנס לישראל, זו מלחמה לכל דבר ועניין".

סא"ל גרינשפן מוסיף וטוען כי "למרות האיסור על העסקת שב"חים ישנם כאלה שרוצים ומעסיקים אותם. היינו שמחים כמילואמניקים שתוחמר הענישה ויהיה שינוי חקיקתי כנגד אותם מעסיקים, ואז אולי לאותם שב"חים לא תהיה כתובת לאן להגיע, ואותו מעסיק יידע שהוא עלול לקבל עונשים כבדים. כרגע, רוב המיקוד שלנו זה למנוע מהם לעבור את הגדר, לרדוף אותם ולתפוס בכל מקום שאני יודע שהם יהיו שם. הנחת המוצא שלנו היא שקו המגע לעולם ייפרץ, עייך ערך ה-7 באוקוטבר. ולכן אני לא מחכה לשב"חים במקומות הצפויים. אנחנו מתאימים את עצמנו כל שבוע, בהתאם למגמות. לפעמים יש הצלחות אדירות ולפעמים אתה מזהה את המגמה באיחור ואז אתה מגיב. חברי רשת הברחות שתפסנו הם סוחרים בבני אדם בסופו של דבר. מגיעים אליהם דורשי עבודה פלסטינים והם גובים מהם מאות שקלים לראש, על כל הברחה 'בטוחה'. מה שעשינו הפעם זה להגיע אליהם בלילה, לבית הפנסי שלהם, מה שבכלל לא תואם את הטייפקאסט הפלסטיני, עם עשרות מכוניות מופללות בחצר שהם מחזיקים. שלפנו אותם מהמיטה, עצרנו אותם וחילטנו את כל הרכבים המעורבים".

כך או כך, בעוד בפיקוד מרכז מנהלים מערכה נגד כניסת שב"חים, יש מי שניצל את תפקידו, מתוך שורות צה''ל לפי החשד, להברחת המונית של מאות שב"חים פלסטינים לישראל. אתמול בבית משפט הצבאי יהודה, ובבית משפט השלום בירושלים, הוארך בשנית מעצרם של כ-10 חשודים, פלסטינים וישראלים, בהם חיילים ממינהלת תיאום וקישור במתפ"ש, שהכניסו לישראל מאות פלסטינים במהלך השנים האחרונות לאחר שמכרו להם היתרי עבודה בניגוד לחוק ואיפשרו את כניסתם לישראל מתחת לאף של מערכת הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully