וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר דרמר יבקר מחר בבית הלבן לשיחות על המלחמה בעזה והיום שאחרי

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 20:01

השר לעניינים אסטרטגיים הוא הגורם המקורב ביותר לנתניהו בממשלה והיחיד שראש הממשלה סומך עליו. דרמר ייפגש עם היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן ג'ייק סאליבן וידון עמו בין השאר על ההצעה האמריקנית להסכם נורמליזציה עם סעודיה שיכלול נתיב למדינה פלסטינית

נתניהו על המתווה לעסקת חטופים: "לא נשחרר אלפי מחבלים"/לשכת רה"מ

השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר יבקר בוושינגטון מחר (רביעי) וייפגש עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן ועם בכירים נוספים בממשל ביידן כדי לדון על המלחמה בעזה והתכניות ליום שאחרי - כך לפי שני מקורות שמעורים בנושא.

רון דרמר, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
דרמר/ראובן קסטרו

למה זה חשוב

  • דרמר הינו השר המקורב ביותר לראש הממשלה נתניהו והיחיד בקבינט עמו יש לנתניהו יחסי אמון קרובים. נתניהו סומך אך ורק על דרמר בכל הנוגע לשיחות רגישות עם הבית הלבן.
  • לפני מתקפת ה-7 באוקטובר דרמר היה אחראי על המגעים עם הבית הלבן בנוגע לסוגיה הרגישה של הנסיון האמריקני להגיע לעסקת חבילה עם סעודיה שתכלול גם נורמליזציה עם ישראל.
  • הבית הלבן המשיך במגעים עם דרמר בנושא גם בחודשים שחלפו מאז פרוץ המלחמה בעזה והסוגיה צפויה לעלות גם במהלך שיחותיו של דרמר בוושינגטון השבוע, כך אמר אחד המקורות.
sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מה הם אומרים

מהבית הלבן, מלשכת ראש הממשלה ומלשכתו של דרמר לא נמסרה תגובה.

התמונה הגדולה

  • במהלך נאומו בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס לפני כשבועיים אמר היועץ לביטחון לאומי האמריקני סאליבן כי האסטרטגיה של ממשל ביידן ליום שאחרי המלחמה בעזה הינה לקשור את הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה ליצירת נתיב להקמת מדינה פלסטינית.
  • המסר הפומבי של סאליבן היה זהה למסר ששר החוץ האמריקני בלינקן העביר לנתניהו במהלך ביקורו האחרון בישראל. בלינקן הבהיר לראש הממשלה כי הסעודים לא ינרמלו יחסים עם ישראל ולא יסייעו לשיקום עזה ללא נכונות ישראלית לאפשר נתיב למדינה פלסטינית.
  • הממשל האמריקני מקווה להשתמש באפשרות להסכם שלום היסטורי בין ישראל לסעודיה כמנוף לחץ על נתניהו שיגרום לו ליישר קו עם התכנית האמריקנית עבור ליום שאחרי המלחמה בעזה ושבמרכזה החזרת הרשות הפלסטינית לרצועה וביצוע צעדים שיסייעו להקמת מדינה פלסטינית בעתיד.
  • הממשל האמריקני מעוניין להציב את נתניהו בפני דילמה - האם לזכות בהסכם שלום היסטורי עם סעודיה במחיר נטישת קואליציית הימין הקיצוני שלו או לדחות את ההצעה ולהכנס למסלול התנגשות עם ארה"ב ועם מדינות ערב.

כן, אבל

  • בשבועות האחרונים נתניהו מאותת כי אין בכוונתו לנטוש את מפלגות הימין הקיצוני שמתנגדות לכל מחווה ולו הקטנה ביותר עבור הפלסטינים. בכירים אמריקנים מודים כי זה לא סביר שנתניהו ישנה כיוון, יסכים להצעה האמריקנית ויהיה מוכן לפעול ליצירת מסלול למדינה פלסטינית.

מה הלאה

  • שני בכירים ישראלים אמרו כי שר החוץ האמריקני בלינקן מתכנן להגיע בשבוע הבא לביקור שישי בישראל מאז תחילת המלחמה בעזה כדי לדון בעיקר בסוגיית היום שאחרי. ממשרד החוץ האמריקני לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully