וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "יש לקחת בחשבון תרחיש של הסלמה רחבה מול לבנון. אנחנו ערוכים"

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 18:52

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב מיוחדת לנושא העורף במטרופולין חיפה. בדיון, שהתקיים בעיריית קרית אתא, נידונו תרחישי הייחוס הצבאיים וההיערכות להתמודדות העורף בחירום.

נציגי פיקוד העורף סקרו את האתגרים השונים איתם צפויה האוכלוסיה האזרחית להתמודד, והציגו את המענים שיינתנו במרחב האזרחי על ידי מערכת הביטחון.

שר הביטחון הביע את הערכתו בפני פיקוד העורף וראשי הרשויות על שיתוף הפעולה וההיערכות הרצופה למצב החרום.

בהערכת המצב השתתפו: מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא, מפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף אלוף-משנה דניאל נהרי, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, המשנה למנכ"ל משרד הביטחון מרדכי בניטה, ראש רשות החירום הלאומית יורם לרדו, ראש העיר חיפה עינת קליש רותם, ראש העיר קרית אתא יעקב פרץ, ראש העיר נשר רועי לוי, ראש העיר טירת הכרמל אריה טל, ראש העיר קרית ביאליק אלי דוקורסקי, ראש העיר קרית ים דוד אבן צור וגורמים נוספים במערכת הביטחון.

שר הביטחון גלנט אמר בסיום הדיון:

"אנחנו מסיימים כעת הערכת מצב למוכנות העורף במטרופולין חיפה. אנחנו מוכנים, אבל אנחנו ממשיכים להיערך, צוברים עוד ועוד יכולות כי לא כל הדברים פתורים, אבל הדברים נעשים היטב. ואנחנו צריכים לקחת בחשבון אפשרות של הסלמה רחבה - זה דבר שיכול לקרות".

"אנחנו מחויבים להחזיר את תושבי הצפון לביתם, מדובר על 80,000 אזרחים שהם פליטים בארצם, במשך 4 חודשים. ואנחנו שואפים לעשות את זה במהירות, אנחנו מעוניינים להביא אותם בבטחה - זה יעשה או באמצעות תהליך הסדרי, או שיעשה כאשר ניצור תנאים ביטחוניים באמצעות פעולה צבאית שיכולה להתדרדר לכל דבר - זה התסריט הבסיסי".

"מעבר לכך, אנחנו לא שוכחים שחיזבאללה תקף אותנו ב-8.10, יום אחרי החמאס, בעוצמה אחרת, והוא מקיים איתנו מאבק אש. הוא משלם מחירים מאוד כבדים - יש לו 200 הרוגים, הרבה מאוד נכסים שנפגעו ודחקנו אותו מקו הגדר, אבל הוא ממשיך".

"אני אומר כאן בצורה ברורה - האפשרות להסדר מדיני הולכת וממצה את עצמה. יגיע השלב שהסבלנות שלנו והיכולת שלנו לשאת בעניין הזה תפקע, וכתוצאה מזה אנחנו עלולים להגיע לפעולה כוחנית שבקצה שלה ההשלכה שלה יכולה להגיע גם למחוז חיפה, וצריך לקחת את זה בחשבון".

"ולכן, לצד המוכנות הצבאית שאנחנו מקדמים, ולצד התהליך המסודר שאנחנו מנסים להוביל במאמצים המדיניים-דיפלומטיים, אנחנו גם נערכים בתחום האזרחי ופיקוד העורף קיבל הנחיות ברורות".

"דבר אחד אני יכול לומר לכם - אם תופעל אש כנגד מדינת ישראל מלבנון, המצב בחיפה יהיה מצב לא טוב, אבל בביירות המצב יהיה הרסני, לא פחות מזה - הרסני. מה שראיתם בעזה אפשר להעתיק ללבנון, וחיל האוויר מקדיש חלק קטן מכוחו לעזה, הוא שומר בכוננות חלק גדול מכוחו על מנת להתמודד עם תרחיש צפוני, אני מקווה שלא נגיע למצב הזה, אבל אנחנו ערוכים לנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully