וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: רה"מ לשעבר חאן נידון ל-10 שנות מאסר על הדלפת סודות מדינה

ראש הממשלה לשעבר מצוי במאבק כוחות מול הצבא, ונשלח לעונש מאסר ממושך, לצד שר החוץ בממשלו - ימים לפני הבחירות. חאן, שנותר פופולרי מאוד חרף הדחתו בהצבעת אי-אמון ב-2022, כבר מרצה עונש מאסר על פרשת שחיתות

ראש ממשלת פקיסטן לשעבר אימראן חאן במעונו בלאהור, 18 במאי 2023. רויטרס
טוען שהופל כחלק ממזימה אמריקנית. אימראן חאן/רויטרס

ראש ממשלת פקיסטן לשעבר אימראן חאן נידון היום (שלישי) לעשר שנות מאסר על הדלפת סודות מדינה - כך נמסר ממפלגתו. בנוסף אליו, נידון לעונש מאסר דומה גם שר החוץ בממשלו, מהמוד קוריישי. צוות ההגנה של חאן אמר כי הוא יערער על העונש "הלא חוקי" לבית המשפט העליון.

חאן, כוכב קריקט לשעבר שנותר פופולרי מאוד מאז הדחתו בהצבעת אי-אמון ב-2022, כבר מרצה שלוש שנות מאסר על פרשת שחיתות. הוא טוען שההאשמות נגדו הן חלק מרדיפתו בידי הצבא.

ההתפתחות האחרונה מגיעה לקראת הבחירות לפרלמנט בשבוע הבא, שבהן חאן אינו יכול להתמודד בשל הרשעתו בפלילים. הוא עדיין מחזיק בבסיס תומכים גדול בשטח, שמזדהים עם הרטוריקה האנטי-ממסדית שלו. פקיסטן חוותה הפגנות אלימות מאז מעצרו במאי האחרון, והרשויות הפעילו יד קשה נגד תומכיו ומפלגתו מאז.

נציבות זכויות האדם של פקיסטן, שהיא גוף עצמאי, אמרה כי יש סיכוי קטן שהבחירות לפרלמנט יהיו חופשיות והוגנות בשל "זיופים" שהחלו עוד לפניהן. היא גם הביעה דאגה מכך הרשויות דחו את מועמדותם של חאן ואישים בכירים ממפלגתו.

תומכיו של ראש ממשלת פקיסטן לשעבר אימראן חאן מפגינים בעיר לאהור, 28 בינואר 2024. רויטרס
הרשויות בפקיסטן הפעילו יד קשה נגד תומכי המפלגה/רויטרס

הפרשה שבעקבותיה הוא הורשע היום - המכונה "תיק צופן" - היא אחת מיותר מ-150 תיקים העומדים נגד המנהיג האסלאמיסטי. הוא מואשם גם בטרור, בהסתה לאלימות ובביזיון בית המשפט.

לפי הרשויות, חאן חשף מסמך חשאי במהלך עצרת שערך לאחר הדחתו מראשות הממשלה. הוא טען כי המסמך מוכיח שהוא נתון לאיומים ושהדחתו הייתה מזימה אמריקנית, שבוצעה על ידי הצבא והממשלה בפקיסטן. גורמים רשמיים בוושינגטון ובפקיסטן הכחישו זאת

המסמך שהוא הניף לא פורסם על ידי הממשלה או עורכי דינו של חאן, אך הוא היה ככל הנראה התכתבות דיפלומטית בין השגריר הפקיסטני בוושינגטון למשרד החוץ באסלאמאבאד.

במהלך המשפט, מפלגתו ותומכיו של חאן חששו שהוא עלול להישפט לעונש מוות על בגידה. חאן טען לחפותו ואמר שהוא לא חשף את התוכן המדויק של המסמך הדיפלומטי. קורשי הואשם בשינוי תוכנו של המסמך לטובת מטרה פוליטית.

הפרשן הפוליטי סייד מוחמד עלי אמר כי גזר הדין היה צפוי. לדבריו, השניים "אכן פגעו בקשרים הדיפלומטיים של פקיסטן עם ארצות הברית, והם גם הביכו את השגריר הפקיסטני דאז אסד מג'יד בארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully