וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה יצא לביקור מדיני בארצות הברית

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 9:39

מטרת הביקור של אוחנה, שנוסע בהזמנת יו"ר בית הנבחרים האמריקאי מייק ג'ונסון, היא לבסס את האקלים הפרלמנטרי, המדיני וההסברתי בקרב בכירים בארה"ב למען מטרות המלחמה הישראליות. בנוסף, אוחנה יישא דברים במטה האו"ם. לביקורו יצטרפו כמה ממשפחות החטופים

בווידאו: נשיאת האסיפה הלאומית של צרפת בקיבוץ בארי/צילום: דוברות הכנסת

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה יבקר בארצות הברית לאחר שהוזמן על ידי יו"ר בית הנבחרים האמריקני, מייק ג'ונסון. השניים צפויים להיפגש בקונגרס ביום שלישי, ה-6 בפברואר. במסגרת הביקור המדיני צפוי היו"ר אוחנה לקיים פגישות מדיניות עם בכירים בקונגרס ומחוצה לו, הנהגת אייפא"ק, ארגונים יהודיים וכן לשאת דברים בכנס של איגוד הפרלמנטים הבינלאומי במטה האו"ם.

למשלחתו של יו"ר הכנסת צפויים להצטרף צביקה ואפרת מור, הוריו של איתן מור, שעבד כמאבטח במסיבת "הנובה" ממנה נחטף ומאז עדיין מוחזק בשבי חמאס יצטרפו לביקור. בנוסף, עלי אלזיאדנה מרהט, שאחיו יוסף וילדיו עאישה, חמזה ובילאל נחטפו ממקום עבודתם ברפת של קיבוץ חולית. בילאל ועאישה שוחררו במסגרת המתווה, אך יוסף וחמזה נותרו בשבי חמאס.

אמיר אוחנה במליאת הכנסת. 12 באוקטובר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
צפוי לקיים פגישות מדיניות עם בכירים בקונגרס. אוחנה במליאת הכנסת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

המשלחת הפרלמנטרית שתצא מהכנסת אל גבעת הקפיטול תימנה חברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה: יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת חה"כ יולי אדלשטיין מהליכוד, חה"כ אפרת רייטן מהעבודה וחבר הכנסת עידן רול מיש עתיד.

בכנסת ציינו כי הזמנתו של יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה לארצות הברית על-ידי יו"ר הקונגרס האמריקני מייק ג'ונסון בתקופת מלחמה, משקפת בראש ובראשונה את עוצמת המחוייבות ועומק השותפות הקיימת בין המדינות. עוד הדגישו בכנסת כי מטרת ביקורה של המשלחת המצטרפת ליו"ר הכנסת הנה לבסס את האקלים הפרלמנטרי, המדיני וההסברתי בקרב מחוקקים וקובעי מדיניות בארצות הברית למען מטרות המלחמה: מיטוט היכולות הצבאיות והמדיניות של חמאס והחזרת כל החטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully