וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמית סוסנה מספרת על 55 יום בגיהינום של חמאס: "הרגשה שכל רגע הוא הרגע האחרון"

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 21:37

סוסנה התראיינה לסוכנות הידיעות רויטרס וסיפרה על הזוועות שחוותה בשבי: "התנגדתי עד שקשרו אותי בידיים וברגליים וגררו אותי על הרצפה". בדבריה, היא מקווה שתוכל לסייע לשחרור החטופים שנותרו: "אפילו הנשמות הקשוחות ביותר לא יכולות להחזיק מעמד כל כך הרבה זמן"

החטופות הישראליות עמית סוסנה ומיה שם מועברות לצלב האדום/מערכת וואלה!

עמית סוסנה נחטפה מביתה שבכפר עזה ובמשך 55 ימים שהתה בגיהנום שהוא שבי חמאס. מאז שחזרה, היא נלחמת עבור החזרתם של 136 החטופים שנותרו בשבי. כחלק ממאבקה, התאיינה היום (שני) לסוכנות הידיעות רויטרס."קשרו אותי בידיים וברגליים. חטפתי מכות קשות. כל הפנים והגוף שלי היו חבולים".

היום, התייצבה סוסנה על רקע ביתה השרוף בכפר עזה, ובעודה לובשת סוויטשירט ועליו סיסמאת מאבק משפחות החטופים, שיתפה בזוועות שעברה. "הייתי תחת אימה רגשית ופיזית במשך כל 55 הימים שהייתי בשבי, הרגשה שכל רגע יכול להיות האחרון שלי. כל שנייה הרגישה כמו נצח", סיפרה סוסנה למראיינים, "אני מקווה שבני הערובה הנותרים שם יצליחו לשמור בחיים על האמונה שלהם ולהישאר חזקים. אבל אפילו הנשמות הקשוחות ביותר לא יכולות להחזיק מעמד כל כך הרבה זמן".

עמית סוסנה, שנחטפה על ידי החמאס, בראיון לרויטרס.. Alexandre Meneghini, רויטרס
"כל רגע יכול להיות האחרון שלי", עמית סוסנה בראיון לרויטרס/רויטרס, Alexandre Meneghini

עם שחרורה, פורסמו צילומי טלוויזיה במעגל סגור בהם נראים רגעי חטיפתה של סוסנה. בצילום נראת סוסנה כשהיא נאבקת בשבעת החוטפים שלה, בועטת ומתפתלת בעוד שהם מנסים לגרור אותה דרך השדה לכיוון עזה. בשלב מסויים, אחד הגברים מנסה להרים אותה מהקרקע ולקחת אותה על כתפו, אבל היא בועטת בו ומפילה אותו על הקרקע. בשלב זה נראים החוטפים האחרים מכים אותה.

"המשכתי להתנגד עד שבסופו של דבר קשרו אותי בידיים וברגליים וגררו אותי על הרצפה", היא סיפרה בראיון על רגעי חטיפתה מביתה שבכפר עזה, "לקח להם יותר משעה לקחת אותי לגבול. חטפתי מכות קשות. כל הפנים והגוף שלי היו חבולים," היא אמרה.

ימים אחרונים

הזדמנות אחרונה למבצע מאי בתמי4: חודשיים ראשונים חינם

לכתבה המלאה
עמית סוסנה, שנחטפה על ידי החמאס, בראיון לרויטרס.. Alexandre Meneghini, רויטרס
"קשרו אותי בידיים וברגליים וגררו אותי על הרצפה". סוסנה בראיון על רקע ביתה השרוף/רויטרס, Alexandre Meneghini

סוסאנה סיפרה כי בזמן שהייתה שבויה בעזה, הועברה ממקום למקום על ידי המחבלים, תמיד תחת שמירה של גברים חמושים במיוחד. היא סיפרה כי ניתן לה מעט אוכל, וכי במהלך השבי הייתה מפוקחת על ידי המחבלים גם בזמן שימוש בשירותים. עוד סיפרה כי הייתה נתונה לאלימות פיזית ופסיכולוגית.

אחד המקומות בהם הוחזקה, היא העידה, היה מנהרה חשוכה ולחה הנמצאת כ-40 מטרים מתחת לפני האדמה. היא סיפרה על הקושי לנשום במנהרה ואמרה כי "להיות שם הרגיש כמו להיקבר בחיים". "כשאתה בשבי חמאס, הכל פשוט כל כך שברירי", היא הסבירה למראיינים, "אתה כל הזמן על הקצה. דברים יכולים להשתבש בצורה נוראית בכל שנייה. אסור לדבר, אסור לבכות, אסור אפילו לנחם אחד את השני כשנהיה ממש קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully