וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת חקלאים מאיימת לחסום את פריז: "המטרה - ללחוץ על הממשלה"

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 16:59

אחרי ימים של שיבושים ברחבי צרפת, מחריפים החקלאים את מחאתם כשהם רוצים לחסום נקודות גישה מרכזיות לבירה. הם זועמים על המשכורות הנמוכות והמדיניות הסביבתית, שלטענתם פוגעת בתחרות שלהם מול מדינות שכנות. הממשלה פרסה 15 אלף שוטרים: "לא נאפשר פגיעה במבני ממשל"

מחאה של חקלאים בסמוך לנמל התעופה שארל דה גול באזור פריז, צרפת, 27 בינואר 2024. רויטרס
מחאה של חקלאים בסמוך לנמל התעופה שארל דה גול באזור פריז, צרפת, 27 בינואר 2024/רויטרס

חקלאים בצרפת החלו לנוע היום (שני) לעבר פריז, כשהם מאיימים לחנוק כבישים ראשיים ולהטיל מצור על הבירה בדרישה לשיפור תנאי העבודה שלהם.

בימים האחרונים התעצמו המחאות של חקלאי צרפת - יצרנית מוצרי החקלאות הגדולה ביותר באיחוד האירופי. הם זועמים על משכורות נמוכות ועל בירוקרטיה ומדיניות סביבתית, שלדבריהם פוגעת ביכולתם להתחרות עם חקלאיהן של מדינות שכנות שבהן התקנות פחות מחמירות.

הם השתמשו בטרקטורים ובמשאיות שלהם כדי לחסום כבישים ולשבש את התנועה ברחבי צרפת, והם מתכננים להגביר את מסע הלחץ שלהם על ידי הקמת שמונה נקודות חסימה לאורך הצירים הראשיים המובילים לבירה. בתגובה, הורתה הממשלה על פריסתם של 15 אלף שוטרים ואנשי המשמר האזרחי.

שר הפנים, ג'רלד דרמנין, אמר לכוחות לנהוג באופן מאופק, אך הוא גם הזהיר את החקלאים שלא להפריע לנקודות אסטרטגיות. "אנחנו לא מתכוונים לאפשר פגיעה במבני ממשלה, גביית מיסים או חנויות מכולת או עצירת משאיות המובילות תוצרת זרה. ברור שזה לא מקובל". אמר.

דרמנין אמר כי ההפגנות לא יורשו לשבש את הפעילות בנמלי התעופה שארל דה גול ואורלי בפריז, או את שוק המזון הסיטונאי הבינלאומי רנז'יס שמדרום לעיר, שם נפרסו כלי רכב משטרתיים משוריינים. הוא הוסיף כי הכוחות קיבלו גם הוראות למנוע כל חדירה לפריז עצמה.

הממשלה מנסה למנוע מחוסר שביעות הרצון בקרב החקלאים להתפשט לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי ביוני, שנתפסות כמבחן מרכזי לממשלתו של הנשיא עמנואל מקרון. במהלך ביקור שערך אתמול בחווה, ראש הממשלה גבריאל אטאל מיהר שוב להתייחס לחששות החקלאים, לאחר ששורה של ויתורים שהוכרזו ביום שישי לא הצליחו להרגיע את המשבר.

"אני רוצה שנבהיר את הדברים ונראה אילו צעדים נוספים אנחנו יכולים לנקוט", אמר ראש ממשלת צרפת על טענותיהם של החקלאים על כך שהם מתמודדים עם תחרות לא הוגנת.

ארנו רוסו, אחד מראשי איגודי החקלאים הגדולים, אמר כי הוא מצפה לפגוש היום את ראש הממשלה. "המטרה שלנו היא לא להרגיז את אזרחי צרפת או להקשות על חייהם, אלא ללחוץ על הממשלה", הוא אמר לרשת RTL.

כמה מחסומים הוסרו בסוף השבוע, אך נהגי טרקטורים חזרו בשעות המוקדמות של היום ונאספו בנקודות כינוס לקראת תחילת נסיעתם לבירה. אתמול, שתי פעילות השליכו מרק על הזכוכית המגנה על ציור המונה ליזה במוזיאון הלובר כדי להסב את תשומת הלב לתעשיית החקלאות.

"מה יותר חשוב? אומנות או הזכות למזון בריא ובר-קיימא?", הן קראו. "המערכת החקלאית שלכם חולה. החקלאים שלנו מתים בעבודה".

בנוסף למחאת החקלאים, גם נהגי המוניות מחו היום על התגמול שהם מקבלים על הובלת חולים משירותי הבריאות הצרפתיים. נסיעת האיטית החלה לחנוק כבישים ראשיים ברחבי המדינה, כולל את הכביש המהיר A13 המוביל לפריז.

מחאת חקלאים דומה נרשמה אתמול בבלגיה, כמו גם בגרמניה, פולין, רומניה והולנד בשבועות האחרונים.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully