וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפחת משקל מייד - שאל את גייטס כיצד !

19.3.2003 / 12:40

בריטי בן 67 הצליח לכווץ את חלונות 98 ל- 75 מגה בלבד. בנוסף הצליח להביא את המערכת לזמני תגובה אפסיים

אתר Inquirer מדווח על בריטי בן 67 שהצליח לדחוס את מערכת ההפעלה חלונות 98 ל- 74.6 מגה בלבד. לשם השוואה. הדיסק ההתקנה המקורי של חלונות 98 תופס קרוב ל- 600 מגה. בנוסף הצליח לצמצם את מספר הקבצים ל- 1339 במקום 9318.

את הכיווץ השיג באמצעות שימוש בתוכנות מיוחדות המסוגלות להפעיל מספר מערכות הפעלה על מחשב אחד ותוכנות עזר אחרות. בנוסף על החסכון בשטח אחסון, המערכת מציגה לטענתו זמני תגובה מרשימים. גיבוי כל המערכת ארך חמש שניות ופעולות שונות מתבצעות מיידית.

למרות שלכאורה הדבר מזמין ביקורת על גודלה המקורי והמנופח של מערכה ההפעלה, טוען המפתח כי מדובר בדבר אחר לגמרי. לדעתו, העובדה שניתן להגיע לגודל מצומצם כזה של מערכת ההפעלה רק מוכיח כי בתוך תוכה מייצרת מיקרוסופט מערכות הפעלה איכותיות וקומפקטיות. הוא הוסיף הערה לחברות ההפצה של לינוקס ואמר כי הם "יכולות לאכול את הלב שלהן, אף פעם הן לא יגיעו להישג כזה".

ב Inquirer מוסיפים כי זו אינה הפעם הראשונה שנתקלים בכיווצים הללו. אחד הפרוייקטים היותר מעניינים בנושא נקרא Windows on Floppy (חלונות על דיסקט). בפרוייקט הזה הצליחו לכווץ את כל מערכת ההפעלה חלונות 3.11 ל- 5 מגה בלבד.
מערכת הפעלה קטנה נוספת המבוססת על סביבת POSIX נקראת QNX Neutrino ומציעה מערכת הפעלה גרפית מושלמת, כולל שרת אינטרנט משלה, עורך טקסטים וכל זאת על דיסקט 1.44 רגיל. באתר החברה מתגאים גם בגרסאות מיוחדות של Quake 3 ו Unreal Tournament למערכת ההפעלה שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully