וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שחברו נרצח במסיבת הנובה: צעיר גנב נשק והחביא אותו בחדר אשפה בבניין

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 22:21

הנאשם, תושב פתח תקווה בן 23, שוחרר למעצר בית לאחר שסנגורו טען כי ביצע את המעשה תוך כוונה "להגן על משפחתו" ומכיוון שהוא סובל מחרדות. "לא עלה בדעתנו שיעשה דבר כזה", הוסיפה אמו. "אנו מבקשים שיעלה על דרך המלך, הוא כתב שיר על חברו שנרצח ולומד משפטים"

בווידאו: תיעוד של החורבן שנותר אחרי הטבח במסיבת הטבע ברעים/צילום: יותם רונן

בית המשפט המחוזי מרכז הורה היום (ראשון) על שחרורו למעצר בית של תושב פתח תקווה בן 23 שהואשם בגניבת רובה M16 ומחסנית מאדם אותו הכיר שגויס למילואים. זאת, לאחר שקרוביו ועורך דינו טענו כי ביצע את המעשה על רקע חרדות קשות מהן הוא סובל החל מהירצחו של חברו הטוב בטבח במסיבת ה"נובה".

האירוע התרחש לפני כחודשיים וחצי, אז פתחה משטרת פתח תקווה בחקירה לאחר קבלת תלונה על גניבת נשק צבאי מתושב העיר בעת שיצא לחופשה משירות מילואים. תוך זמן קצר נמצא ונעצר הצעיר בחשד לגניבת הנשק, שאותר מוסלק מאחוריי ערימת קרטונים בחדר אשפה בבניין בו הוא מתגורר.

לפי כתב האישום, הנאשם הבחין בנשק אותו גנב מאופסן מאחורי מזרון בדירת המכר אצלו שהה, ובשעה שיצא ממנה לעבר רכבו נשא עמו את הנשק - כשבהמשך הטמינו בחדר האשפה.

קיבוץ רעים לאחר הטבח. יותם רונן
סובל מחרדות מאז רצח חברו ב"נובה". זירת הטבח ברעים/יותם רונן

"הוא לקח את אותו כדי להגן עליו ועל משפחתו", טען בדיון בבית המשפט עו"ד אבי כהן שמייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, תוך שהוסיף והציג דוחות רפואיים המעידים על מצבו הרפואי. "מדובר בבחור צעיר עם בסיס של חרדות ופחדים, ולכך נוסיף את נסיבות הרצח של חברו. למרבה הצער המשיב איבד חבר קרוב ב-7 באוקטובר, ישב שבעה של משפחת חברו וחזר לביתו כשיש לו חרדות ופחדים לא פשוטים".

"לא עלה בדעתנו שיעשה דבר כזה", אמרה אמו של הנאשם בדיון בבית המשפט בו הציגה את עצמה כערבת לשחרורו למעצר בית. "אני מודעת לעבירות שעשה בני, אני מאוד כועסת. קיבלנו שוק. זה חמור, אני מצטערת שהוא הגיע לזה. אנו מבקשים שהוא יעלה על דרך המלך וימשיך את הלימודים שלו. הוא כותב שירים, הוא מתעסק במוזיקה, הוא כתב שיר על החבר שלו שנרצח ולומד משפטים. אני מקווה שיקבלו אותו אחרי המעשה הזה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
קיבוץ רעים לאחר הטבח. יותם רונן
זירת הטבח ברעים/יותם רונן

נציג המשטרה בדיון הגיב לטענות על מצבו הנפשי של הנאשם וטען כי במקרה זו אין הוא עילה לפטור אותו ממעצר מלא עד תום ההליכים המשפטיים בעניינו. "המסמכים אינם מצביעים על מצב קיצוני, אלא על חרדות מהם סבל בעבר", אמר בדיון. "חברי אומר שמדובר באדם שכל רצונו היה להגן על בני משפחתו כתוצאה מהמלחמה. אני לא רואה שום שוני בין האדם הזה לבין כל אזרחי המדינה שרוצים בעת הזו להגן על עצמם. הוא יכול היה לבחור בדרך חוקית לגיטימית אחרית, כמו לפנות בבקשה לאישור קבלת רישיון נשק, אך לא עשה זאת".

"לאור כל האמור, הנסיבות הייחודיות של ביצוע העבירות, נטילת אחריות על המעשים, המלצת שירות המבחן והתרשמות ישירה ממערך הפיקוח - מצאתי מקום לחרוג מהכלל של מעצר ממש ולהורות על מעצרו של המשיב באיזוק אלקטרוני", אמרה בהחלטתה השופטת אפרת פינק בבית המשפט המחוזי מרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully