וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כישלון מתמשך": שר הכלכלה ברקת ידיח את ראש רשות התחרות מיכל כהן

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 20:01

פרסום ראשון: השר הגיש את טפסי ההדחה לנציבות המדינה, וציין בהם כי כהן נוקטת "קו פאסיבי, פשרני, בלתי מקצועי בעליל ומנותק מהמציאות". מאז כניסתו לתפקיד הביע ברקת אי שביעות רצון מתפקודה של מיכל, שדחתה תלונות נגדכוחות חזקים בשוק ולא בלמה התייקרויות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הכלכלה ניר ברקת נפגשו עם בעלי מפעלים ותעשיינים מהצפון במפעל ״תנובה גליל״/עומר מירון / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

שר הכלכלה, ניר ברקת, מדיח את ראש רשות התחרות, עו"ד מיכל כהן - כך נודע לוואלה! היום (ראשון). ברקת כבר הגיש את טפסי ההדחה לנציבות המדינה, ובהם ציין: "הממונה נוקטת בקו פאסיבי, פשרני, רה-אקטיבי, בלתי מקצועי בעליל, מנותק מהמציאות - באופן שהרשות עליה היא אמונה הלכה והתדרדרה והגיעה למקום בלתי נסבל בו היא מצויה כיום, עד כדי שניתן להגדיר את הרשות, כגוף מנומנם, חסר יכולות וחסר מוטיבציה לפעולה".

לאחר פרסום דבר ההדחה, מסר ברקת כי "בזמן שהמונופולים מעלים מחירים ועושקים את הציבור, רשות התחרות שמחזיקה בסמכויות לטפל בחוסר התחרות במשק לא עושה דבר. לצערי, רשות התחרות נמצאת בתת-תפקוד ואת המחיר משלם הציבור בסופרים. רק תחרות אמיתית תוביל להורדת מחירים", מסיבה זו, הסביר, הוא מתכוון להחליף את כהן ולמנות לתפקיד אדם "שלא יחשוש להילחם במונופולים ובקרטלים, ישקם את הרשות הלא מתפקדת ויביא לתחרות אמיתית במשק הריכוזי שלנו".

סופר נטו חיסכון מתחדש. יח"צ,
"המונופלים מעלים מחירים, ורשות התחרות לא עושה דבר". מדפים בסופרמרקט/יח"צ

מאז כניסתו לתפקיד, הביע ברקת את אי שביעות רצונו מתפקודה של כהן. זאת על רקע אי נקיטת יוזמות ודחייה על הסף של תלונות נגד כוחות חזקים בשוק, שהביאה לגלי התייקרויות חדים והעובדה שחקירת תיאום המחירים בין הספקים לקמעונאיים, שבה פתחה כשהתמודדה על מינויה לתפקיד, נגררת כבר למעלה משנתיים ועדיין לא הגיעה לסיומה.


עוד צוין במסמכים: "אין מדובר ב'כשל נקודתי'. ההיפך הוא הנכון. מדובר בכשל מתמשך, שתחילתו אמנם
עוד טרם תקופת כהונתה של הגב' כהן כמנהלת הרשות, אך הוא מתגבר ומתחזק בשנתיים האחרונות
בהן מובילה הגב' כהן את הרשות במשמרת שלה ועולה החשש כי היא אינה מתאימה להוביל שינוי
משמעותי והכרחי ברשות, שהיא כלי בלעדי נטול תחליף למאבק אפקטיבי ביוקר המחיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מיכל כהן מנכלית רשות התחרות
ניר ברקת. יונתן זינדל, חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
"לא מתאימה להוביל שינוי משמעותי". כהן וברקת/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, חיים גולדברג/פלאש 90

בסוף מאי זימן אותה ברקת לשיחה קשה, שבה ביקש ממנה להתפטר - כהן סירבה ונאחזה בכיסא.
ומאותו הרגע, החלה לעבוד במשך כמה חודשים על טורבו, הכריזה על חברת ויסוצקי כמונופול והטילה עיצומים כספיים על חברות שעברו על חוק התחרות.

אולם, כשנדמה היה שחרב הפיטורים כבר לא מונפת מעל לראשה, נכנסה כהן שוב לסוג של נמנום, ששחק שוב את ההרתעה שלה מול הספקים והקמעונאים וגרר אחריו את גל עליות המחירים שצפוי להיכנס לתוקף בתחילת פברואר. חוסר המעש של כהן הביא את ברקת לקבל את ההחלטה כאמור להדיח אותה.

כאן המקום לציין, שהממונה על התחרות היא הרגולטור היחד שיכול למתן את עליות המחירים, כיוון שלממשלה ולשר הכלכלה אין מנדט להתערב בהחלטות השוק הפרטי. סביר להניח שהחלטתו של ברקת תתקל בהתנגדותה של הממונה על התחרות, שכן הדחה מהתפקיד היא בגדר אות קין לתפקידים עתידיים בשוק הפרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully