וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגנדה נגד השופטת בהאג שתמכה בישראל: "לא מייצגת אותנו"

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 13:41

ג'וליה סבוטינדה הייתה היחידה מבין 17 חברי הפאנל שהתנגדו לכל ששת הצעדים שאומצו על ידי בית המשפט שדן בעתירה של דרום אפריקה לרצח עם בעזה. "זו דעתה העצמאית והפרטית, שלא משקפת בשום צורה את עמדת ממשלת אוגנדה"

בווידאו: הכרעת בין הדין בהאג/צילום: רויטרס

ממשלת אוגנדה התנערה מחוות הדעת שכתבה שופטת אוגנדית בפאנל של בית הדין הבינלאומי לצדק, שבה התנגדה לפסיקותיו בנוגע לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל. לפי הצהרה רשמית של אוגנדה, הממשלה הדגישה כי הערותיה של השופטת ג'וליה סבוטינדה אינן משקפות את עמדתה.

סבוטינדה הייתה היחידה מבין 17 חברי הפאנל שהתנגדו לכל ששת הצעדים שאומצו על ידי בית המשפט, שדרש מישראל למנוע רצח עם ברצועת עזה. "עמדתה של השופטת סבוטינדה היא דעתה האישית והעצמאית, ואינה משקפת בשום אופן את עמדת ממשלת הרפובליקה של אוגנדה", נמסר בהודעת הממשלה.

השופטת ג'וליה סבוטינדה. בית הדין הפלילי הבינלאומי, אתר רשמי
התנגדה לכל הצווים של בית המשפט. סבוטינדה/אתר רשמי, בית הדין הפלילי הבינלאומי

היא הוסיפה כי המדינה המזרח אפריקנית תומכת בעמדת המדינות הבלתי מזדהות בנוגע לסכסוך שאומצה בפסגה שערכה התנועה בבירת אוגנדה החודש. העמדה גינתה את המערכה הצבאית של ישראל ואת "הרג האזרחים", וכן קראה להפסקת אש מיידית ולגישה הומניטרית לרצועה ללא הפרעה.

התנועה הוקמה רשמית בשנת 1961 על ידי מדינות שהתנגדו להצטרפות לאחד משני הגושים הצבאיים והפוליטיים העיקריים בתקופת המלחמה הקרה. רבות מהמדינות יצאו באותן שנים לעצמאות משליטיהן הקולוניאליים.

סבוטינדה הייתה אחת משני השופטים היחידים - יחד עם אהרן ברק - שכתבו פסקי דין מתנגדים, בעוד ש-15 השופטים הנותרים הצביעו בעד צעדי החירום, שענו על רוב דרישותיה של דרום אפריקה בעתירה. חברי ההרכב לא קיבלו את הטענה שרצח עם מבוצע בעזה, אך הורו לישראל להבטיח שלא יינקטו צעדים העלולים להוביל לכך ולהעמיד לדין את אלו המסיתים לרצח עם.

ישראל, שביקשה לדחות את העתירה כליל, הגיבה בזעם לפסיקה. "בשמם של הנאצים החדשים באה דרום אפריקה להאג", אמר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו. "עצם הנכונות לדון בטענה המגוחכת ושלא גלגלו אותה מכל המדרגות מוכיחה שרבים בעולם לא למדו דבר מהשואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully