וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגזים מעולם לא הגיעו: אוקראינה חשפה פרשת שחיתות בצבא

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 8:43

חמישה אנשים חשודים במעורבות בהונאה, שבמסגרתה הועברו כ-40 מיליון דולר לחברת נשק תמורת תחמושת, אך זו מעולם לא הגיעה - בעוד שהכספים הועברו לחשבונות זרים. השחיתות בצבא היא סוגייה רגישה באוקראינה, הנאבקת על המשך התמיכה המערבית והמורל הציבורי במלחמה ברוסיה

תיעוד של התרסקות מטוס רוסי בסמוך לגבול עם אוקראינה/טלגרם

שירותי הביטחון של אוקראינה אמרו הלילה שהם חשפו הונאת שחיתות בעסקות נשק של הצבא בסכום של כ-40 מיליון דולר. החשיפה, שאומתה על ידי משרד ההגנה של אוקראינה, עשויה להכות גלים במדינה המתקרת לתחילת השנה השלישית לפלישה של רוסיה. המלחמה בשחיתות היא אחת הסוגיות המרכזיות העומדות בפני אוקראינה לקראת חברות אפשרית באיחוד האירופי.

המלחמה באוקראינה - כל העדכונים

לפי שירות הביטחון האוקראיני, חקירה שניהל חשפה "גורמים במשרד ההגנה ומנהלים בספקית הנשק 'לבוב ארסנל', שגנבו כ-1.5 מיליארד הריבניה (המטבע האוקראיני) ברכישת פגזים". עוד נמסר כי בכירים בעבר ובהווה במשרד ההגנה וראשי חברות קשורות מעורבים במעילה". על פי ההודעה, חמישה אנשים מבוקשים לחקירה, ואחד מהם נעצר בעודו מנסה לצאת מגבולות המדינה.

המעילה, כך נטען, כללה רכישת 100 אלף פגזי מרגמה עבור הצבא. העסקה בין משרד ההגנה לספקית הנשק נחתם באוגוסט 2022, חצי שנה לתוך המלחמה, והתשלומים ניתנו מראש - כשחלקם הועברו לחו"ל. ואולם, אספת הנשק מעולם לא הושלמה, כשחלק מהכספים הועברו מאז לחשבונות זרים אחרים.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. רויטרס
נאבק על המשך הסיוע המערבי. זלנסקי/רויטרס

השחיתות בצבא היא נושא רגיש במיוחד באוקראינה, שמנסה לשמור על המורל הציבורי בזמן המלחמה ולחזק את סיכוייה להצטרף לאיחוד האירופי בן 27 המדינות. בנוסף לכך, אלו ימים קריטיים במיוחד עבורה לאור המחלוקות הקשות בקונגרס האמריקני ביחס להמשך אספקת הסיוע הצבאי לקייב, כשחלקים מהמפלגה הרפובליקנים מתנגדים לה, חלקם על בסיס בעיית השחיתות בשורותיה.

בספטמבר, שר ההגנה של אוקראינה אולקסיי רזניקוב פוטר מתפקידו בשל שורת פרשות שחיתות, על אף שהוא זכה למעמד רם בעולם בזכות הצלחתו לשכנע את מדינות המערב לספק נשק מתקדם לקייב. אף שהוא עצמו לא היה חשוד באופן אישי בשחיתות, כמה מקרים כאלו פקדו את הצבא בהנהגתו כולל באספקת מזון לכוחות ורכישת מדים לא מתאימים לחיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully