וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ישלם 83.3 מיליון דולר לעיתונאית שהכחיש שאנס

עודכן לאחרונה: 27.1.2024 / 9:59

הנשיא לשעבר ישלם לעיתונאית אי. ג'ין קרול, שבחלק מספר שפרסמה טענה כי נאנסה על ידי טראמפ בשנות ה-90. טראמפ בתגובה טען אז כי מדובר בשקר וכי ההאשמות הן כלי פוליטי. כעת, הכריע חבר המושבעים כי ישלם עשרות מליונים עבור שיקום תדמיתה ומצבה הנפשי של קרול

דונלד טראמפ בדרך לבית המשפט במנהטן, ניו יורק, 26 בינואר 2024. רויטרס
ישלם לעיתונאית אי. ג'ין קרול לאחר שהוציא את דיבתה. טראמפ/רויטרס

חבר מושבעים במנהטן הורה הלילה (שבת) לנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ לשלם 83.3 מיליון דולר לעיתונאית אי. ג'ין קרול, שאמרה שהנשיא לשעבר הרס את המוניטין שלה כעיתונאית מהימנה בכך שהכחיש שאנס אותה.

בתוך כשלוש שעות, הגיע חבר המושבעים לפסק דין בבית המשפט הפדרלי במנהטן להכרעה, אחרי משפט שארך חמישה ימים. בתום פסק הדין, נגזר על הנשיא לשעבר לשלם הרבה מעבר לסכום המינימלי, שעמד על עשרה מיליון דולר שביקשה קרול תחילה. טראמפ הודיע שיערער על הפסיקה, ולכן הוא לא ישלם את הסכום עד לסיום ההליך.

טראמפ, שיהיה ככל הנראה המועמד הרפובליקני לנשיאות השנה, נדרש לשלם 65 מיליון דולר כעונש על העבירה שביצע, ועוד 18.3 מיליון דולר כפיצוי על הזנקים שחוותה. מתוך אותם 18.3 מיליון דולרים, 11 מיליון ישמשו למימון קמפיין לתיקון המוניטין של קרול, ו-7.3 מיליון נוספים עבור הנזק הרגשי שנגרם לה מהצהרותיו של טראמפ, שבהן התכחש לאונס.

רגעים ספורים לאחר גזר הדין, כתב טראמפ ברשת החברתית שלו "Truth Social" כי ההחלטה "מגוחכת לחלוטין". "אני לחלוטין לא מסכים על שני פסקי הדין, ואערער על כל ציד המכשפות הזה בבימויו של ביידן, המתמקד בי ובמפלגה הרפובליקנית", כתב טראמפ, "המערכת המשפטית שלנו יצאה משליטה והיא משמשת נשק פוליטי. הם לקחו את כל הזכויות של התיקון הראשון. זו לא אמריקה".

אף שאין בסיס לדבריו, טראמפ דבק בנרטיב שלפיו הממשל רודף אותו פוליטית, ורבים מתומכיו מאמינים לו.

העיתונאית אי ג'ין קרול בתום משפט הדיבה נגד דונלד טראמפ במנהטן, ניו יורק, 26 בינואר 2024. רויטרס
קרול ביציאתה מבית המשפט/רויטרס

קרול, כתבת מגזין Elle לשעבר תבעה את טראמפ בנובמבר 2019, על כך שהכחיש חמישה חודשים קודם לכן כי אנס אותה בשנות ה-90. החלטת בית המשפט הנוכחית מגיעה פחות משנה לאחר שקרול זכתה בחמישה מיליון דולר במשפט בנוגע להתעללות המינית וההשמצה נגדה בידי הנשיא לשעבר.

ב-2019, פרסמה קרול קטע מספרה "?What Do We Need Men For". בקטע זה, סיפרה קרול כי נאנסה על ידי טראמפ בחדר הלבשה של חנות כלבו יוקרתית במנהטן בשנת 1996. טראמפ מסר בתגובה כי קרול משקרת ומשתמשת בהאשמות ככלי פוליטי.

באותו הזמן לא יכלה קרול לתבוע את טראמפ באשמת תקיפה, שכן חלה עליה התיישנות. ואולם, חוק שעבר בשנת 2022 במדינת ניו יורק אפשר לניצולי אונס מבוגרים להגיש תביעות חרף חוק ההתיישנות. קרול הגישה תביעה בנושא התקיפה, שבה נקבע כי הנשיא לשעבר תקף מינית את העיתונאית. הפסיקה בנושא זה שימשה עובדה במשפט הנוכחי, שעסק בהוצאת דיבתה של העיתונאית.

"אני כאן כי דונלד טראמפ תקף אותי, וכשכתבתי על זה, הוא אמר שזה מעולם לא קרה", אמר קרול בדוכן העדים במהלך עדותה באפריל האחרון. "הוא שיקר, וזה ניפץ לי את המוניטין. ציפיתי שהוא יכחיש את זה, אבל הוא אמר שזה היה בהסכמה, כשזה בבירור לא היה". טארמפ לא השתתף במשפט הראשון של קרול, אך הופיע למשפט השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully