וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הדיון בהאג: בית הדין דחה בצדק את הדרישה לשלול מישראל את הזכות להגנה עצמית

עודכן לאחרונה: 26.1.2024 / 16:04

פוליטיקאים מרחבי הקשת הפוליטית הגיבו לאחר סיום הדיון בבית המשפט הבינלאומי לצדק בהאג. "אסור להישמע להחלטות המסכנות את המשך קיומה של מדינת ישראל", אמר בן גביר. ח"כ דני דנון: "ההחלטה המבישה של בית הדין בהאג היום מנותקת לחלוטין מכל מציאות בשטח"

בווידאו:נתניהו על הדיון בהאג: "ראינו 'עולם הפוך'. הצביעות של דרום אפריקה זועקת לשמיים"/רועי אברהם, בן פרץ- לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שישי)להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג. בהודעה אמר נתניהו: "ישראל נלחמת מלחמה שאין צודקת ממנה. אנחנו נלחמים נגד מפלצות החמאס שרצחו, אנסו, ערפו וחטפו את אזרחינו. אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי להגן על עצמנו ועל אזרחינו, תוך שמירה על הדין הבינלאומי. כמו לכל מדינה, לישראל יש את הזכות הבסיסית להגנה עצמית. בית הדין בהאג דחה בצדק את הדרישה המקוממת לשלול מאיתנו זכות זו".

נתניהו הוסיף: "עצם הטענה שישראל מבצעת רצח עם בפלסטינים היא לא סתם שקרית - היא מקוממת, והנכונות של בית הדין בכלל לדון בזה - זה אות קלון שלא יימחה לדורות. אנחנו נלחמים מלחמה צודקת, ואנחנו נמשיך בה עד לניצחון המוחלט - עד שננצח את החמאס, נחזיר את כל חטופינו ונבטיח שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בישיבה לציון 75 שנים לכינון הכנסת ט"ו בשבט, 24 בינואר 2024. נועם מושקוביץ/דני שם טוב, דוברות הכנסת
נתניהו: נמשיך עד לניצחון המוחלט/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ/דני שם טוב

שר הביטחון יואב גלנט אמר בתגובה להכרעה בהאג: "מדינת ישראל אינה זקוקה להטפת המוסר כדי להפריד בין הטרור לאוכלוסייה האזרחית בעזה. ‏בית הדין הבינלאומי בהאג מעל בתפקידו עוד כשנעתר לבקשתה האנטישמית של דרום אפריקה לדון בטענה לרצח עם בעזה, והוסיף חטא על פשע כאשר לא דחה את העתירה על הסף. מי שמחפש את הצדק, לא ימצא אותו על כיסאות העור בהאג, אלא במנהרות חמאס בעזה שם מוחזקים 136 חטופינו ומסתתרים אלו שרצחו את ילדינו".

עוד אמר גלנט: "מי שמחפש את הצדק, לא ימצא אותו בהוראות הפעולה שנמצאו בכיסיהם של מחבלי הנוחב'ה, אשר הונחו 'לשתות את דם היהודים', אלא במסמך 'רוח צה"ל' הנמצא בכיסיהם של לוחמנו הפועלים לשמירה על כבוד האדם. ‏מדינת ישראל לא תשכח את 7.10 - צה"ל וגופי הביטחון ימשיכו לפעול ויפרקו את שלטון החמאס, יחסלו את יכולותיו הצבאיות, ויביאו לחזרתם של החטופים לביתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
השר בני גנץ. 16 בדצמבר 2023. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
"לעולם לא עוד". השר בני גנץ/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון

השר בני גנץ מסר בתגובה: "מחר, נציין ברחבי העולם 79 שנים לשחרור מאושוויץ ואת יום השואה הבינלאומי. מדינת ישראל הוקמה כדי שאושוויץ לעולם לא יקרה שוב. והיום, האיום על ישראל הוא אויב רצחני שלא רק ביקש לבצע את הפוגרום החמור מאז השואה, הוא גם פעל לשם כך. מי שצריכים לעמוד למשפט, הם אלה שרצחו וחטפו ילדים, נשים וקשישים.

הוא הוסיף: כשישראל נוסדה, נשבענו 'לעולם לא עוד'. כעת, אנו מקיימים את הבטחתנו וממלאים את חובתנו הלאומית וההיסטורית. בהתאם לחוק הבינלאומי, למורשת היהודית וערכי צה"ל. אנו נמשיך לכבד את החובה ההיסטורית הזו ולעמוד באמות המידה המוסריים והמשפטיים גם יחד".

שר החוץ ישראל כ"ץ מסר: "מחויבותה של ישראל לדין הבינלאומי היא איתנה וקיימת ללא קשר להליך בבית הדין הבינלאומי בהאג. בדיוק כמו הזכות האינהרנטית של ישראל להגן על אזרחיה נגד ארגון הטרור חמאס, הקורא להשמדת מדינת העם היהודי. אני חוזר על התחייבות זו היום, ערב יום הזיכרון הבינלאומי לשואה.
אני מודה לנבחרת המשפטית המצוינת שלנו. ייצגתם את ישראל והעם היהודי בכבוד".

שר החוץ האיטלקי אנטוניו טיאני עם שר החוץ ישראל כ"ץ. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
מחויבות איתנה לדין הבינלאומי. השר ישראל כ"ץ/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב היום על ההחלטה שהתקיימה בהאג, ואמר כי "החלטת בית הדין האנטישמי בהאג מוכיחה את מה שהיה ידוע מראש: בית הדין הזה אינו מבקש צדק, אלא את רדיפת העם היהודי". עוד אמר השר כי "הם שתקו בשואה והיום ממשיכים בצביעות ועולים שלב נוסף. האג שמאג! אסור להישמע להחלטות המסכנות את המשך קיומה של מדינת ישראל, ועלינו להמשיך בכתישת האויב עד הניצחון המוחלט".

ח"כ דני דנון הגיב גם הוא על ההחלטה שהתקבלה, ואמר שהיא מבישה. "ההחלטה של בית הדין בהאג היום מנותקת לחלוטין מכל מציאות בשטח ולא תרתיע אותנו מהשגת מטרתינו - חיסול חמאס והחזרת כל החטופים", כתב. "לא שכחנו את הטרור, הטראומה והקורבנות של ה-7 באוקטובר. נילחם עד להשגת כל מטרותינו - וננצח!".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, בישיבת סיעה, הכנסת, ירושלים.  ב-22 בינואר 2024.. יונתן זינדל, פלאש 90
יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, בישיבת סיעה, הכנסת, ירושלים. ב-22 בינואר 2024./פלאש 90, יונתן זינדל

ח"כ גלעד קריב מהעבודה קרא לצווי הביניים בבית הדין המתונים יחסית, והחמיא למשפטנים הישראלים שעבדו על התיק. "החלטת ביה"ד היא תוצאה ישירה של עבודה הצוות המשפטי הישראלי, ולא פחות מכך גם של הציבור הענק שבלם את הפגיעה הדרמטית בעצמאות מערכת המשפט", כתב. "הרטוריקה הקשה של בית הדין מעידה על הנזק האדיר שחוללו שרים וחברי כנסת קיצונים, שהעדיפו את כותרות התקשורת על פני האינטרסים הישראלים. הלגיטמציה הבינלאומית של ישראל היא תנאי חשוב להשבת החטופים ולהמשך הלחימה, ולכן על ממשלת ישראל להודיע כי היא מכבדת את צווי הביניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully