וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תיירות גדר": משפחות מגיעות להצטלם בגבול רצועת עזה - ומסכנות חיילים בשטח

עודכן לאחרונה: 26.1.2024 / 11:49

ארבעה ימים לאחר שנהרגו 21 חיילים במרחק 600 מטרים בלבד מהגבול, תצפיתניות מתריעות מפני תופעה מסוכנת בה אזרחים וקבוצות גדולות נעות לאורך הגדר במטרה לצפות במתחולל בצד הפלסטיני, ולתעד בצילומי סלפי או צילום קבוצתי. "זה יכול להסתיים באסון ומקשה על הכוחות בשטח"

תקיפת חוליות מחבלים רבות במרחב גדר רצועת עזה/דובר צה"ל

גורמים בצבא שפועלים במרחב גבול רצועת עזה התריעו היום (שישי) מפני "תיירות הגדר" שהתפתחה בשבוע האחרון ומסכנת חיי אזרחים שמטיילים במרחב. בשיחות סגורות, התריעו הגורמים כי החלה תופעה שהולכת ומתגברת הכוללת אזרחים, משפחות וקבוצות גדולות שנעות לאורך הגדר.

המטרה ב"תיירות הגדר" היא לצפות במתחולל בצד הפלסטיני כתוצאה מהמלחמה בארגוני הטרור בעזה, בנוסף לתיעוד בצילומי סלפי או צילום קבוצתי. חלק מהאזרחים נעים ברגל וחלקם בכלי רכב, כשרובם מגיעים עד לקצה הגבול תוך שהם עומדים על גדר המערכת.

לפני ארבעה ימים, 21 לוחמים נפלו במרחק של 600 מטרים בלבד מהגבול, באירוע הקשה ביותר מתחילת המלחמה. הכוח היה לא רחוק מקיבוץ כיסופים, כשחוליית מחבלים שיצאה ממטע במרחב הכפרי, כיוונה טיל נ"ט לעבר שני מבנים סמוכים - ופגעה בהם. כתוצאה מכך, כל הלוחמים שהיו במבנים נהרגו.

סיקור הטבח ב7.10 בניו יורק טיימס. רויטרס, עיבוד תמונה
תופעה שמסכנת את האזרחים ומקשה על החיילים בשטח. תיעוד של פלסטינים פורצים את גדר המערכת/עיבוד תמונה, רויטרס

אם העובדה כי השטח הקרוב לגדר המערכת עדיין לא טוהר לחלוטין מחוליות מחבלים לא הופך את "תיירות הגדר" למספיק מסוכנת, בימים האחרונים החלו פלסטינים חשודים לחזור אל מרחב הגדר ולנוע בשטח מבלי שכוחות צה"ל יפגעו בהם. בהתאם להוראות הפתיחה באש החדשות באוגדת עזה, לא ניתן לירות בחשודים בצד הפלסטיני אלא אם כן זיהו אמצעי וכוונה לבצע פיגוע. באופן די חופף, בשבוע האחרון החל צה"ל גם לשחרר חיילי מילואים ולצמצם את היקף הכוחות שמגנים על גבול רצועת עזה, מה שהופך את משימת ההגנה על הגבול לקשה יותר.

גורמי הצבא ובהם גם תצפיתניות, התריעו בפני המפקדים הבכירים כי התופעה מסוכנת בשל המצב החדש האוגדת עזה וכמות החיילים המצומצמת בשבועות האחרונים. "לא רק שפלסטינים חשודים נעים במרחב הגדר בטווח של מאות מטרים ואין אישור לפגוע בהם, יש תופעה מסוכנת מאוד של אזרחים שמגיעים עד קו הגדר ומצטלמים", נאמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כוחות צה"ל מול כיסופים אסון קריסת המבנים בחאן יונס. אבי רוקח
כוחות צה"ל באסון ה-21 ליד כיסופים, כ-600 מטר מהגבול/אבי רוקח

גורמים בצבא המשיכו להתריע כי חוץ מהסיכון הגדול לאזרחים שמגיעים ל"תיירות גדר", זה מקשה ומבלבל מאוד את החיילים בשטח. "התופעה החדשה הזו ידועה היטב לשני מפקדי החטיבות המרחביות באוגדת עזה", אמרו.

"הטענות הועלו בשיחות סגורות אבל נאמר לתצפיתניות ולשאר המפקדים כי אין כוח אדם מאחר ושחררו חיילי מילואים, ואין מספיק משטרה צבאית ולכן הסירו מחסומים. יש סיכון גדול מאוד לאזרחים ממחבלים שיכולים לירות ולפגוע. זה יכול להסתיים באסון. מעבר לכך, זה מקשה מאוד על הכוחות בשטח שנאלצים לנוע במרחב עם אזרחים בקו הגבול. גם לתצפיתניות זה אתגר וזה מבלבל כי לא ברור מי הדמויות בשטח ללא בקרה. התופעה הזו צריכה להיפסק ומהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully