וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלולית שהשפריצה ו"מכות הרצח" לנהג: ההשתוללות של הנערים באוטובוס שהסתיימה במות נוסע

עודכן לאחרונה: 25.1.2024 / 22:30

בית משפט השלום בקריות האריך את מעצרם של שלושה נערים החשודים שהתפרעו ותקפו נהג אוטובוס לאחר שחשבו שהתיז עליהם מי שלולית בנסיעה. נוסע שהפריד התמוטט ומת לאחר שככל הנראה לקה בליבו. הנערים חשודים בתקיפת הנהג ובהמתה בקלות דעת של הנוסע

זגוגית אוטובוס מנופצת לאחר שחבורת נערים תקפו נהג ביידוי אבנים/כוח לעובדים

בית משפט השלום בקריות האריך ב-4 ימים את מעצרם של שלושה נערים תושבי הקריות בני 14-17 החשודים במעורבות באירוע ההתפרעות באוטובוס אגד ותקיפת נהג שהסתיים במותו של נוסע, ככל הנראה לאחר שלקה בליבו. שניים מהחשודים אחים.

האירוע התרחש אתמול בסביבות השעה 11:30, בקו 11 של אגד. ארבעה נערים שסברו כי האוטובוס התיז עליהם מי שלולית עלו לאוטובוס ובמהלך הנסיעה לא חדלו מלהתפרע ולקלל את הנהג תוך שנוסעים מעירים להם על כך. לאחר כ-40 דקות נסיעה, כשעצר האוטובוס בסמיכות לקניון הקריון, יצאו שלושה מהם דרך הדלת האחורית אבל הרביעי חסם את הקדמית עד שנהג האוטובוס החליט לרדת ממנו. אז, תקפו אותו הנערים באלימות. "מכות רצח", תיארו את האירוע כאלה שראו אותו. נוסעים יצאו להגנתו והפרידו. הנהג, שעובד כשנה באגד, כבן 30, חזר אך לאחרונה משירות מילואים ממושך, נפגע באירוע, אך שב אל ההגה למרות הכאבים והמשיך בנסיעה. אחד הנוסעים, תושב קרית ים בן 46 שהפריד, והתיישב לא רחוק מהנהג, חש ברע דקות ספורות אחר כך - והתמוטט.

צעירה שהייתה באוטובוס החלה במאמצי החייאה. הנהג עצר והצטרף אליה. נט"ן מד"א שהוזעק המשיך והעביר את הגבר לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם תוך זמן קצר נקבע מותו. גופתו נשלחה למכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר. האוטובוס נתפס ומוחזק בתחנת זבולון. שלושה נערים נעצרו והם חשודים בתקיפת הנהג ובעבירה החמורה של המתה בקלות דעת של הנוסע.

אוטובוס אגד בו הותקף הנהג ומת נוסע שהפריד בקטטה. ללא, אתר רשמי
אוטובוס אגד בו הותקף הנהג ומת נוסע שהפריד בקטטה/אתר רשמי, ללא

באגד רואים בחומרה רבה את האירוע. מנכ"ל קבוצת אגד, גלעד ריקלין מסר לוואלה: "הנהלת אגד מגנה את האלימות כלפי נהגי ומבקרי אגד בכל רחבי הארץ. אגד פועלת בשיתוף פעולה מלא עם משרד התחבורה בהתמודדות בלתי מתפשרת במיגור האלימות בתחבורה הציבורית. מדובר בתופעה מדאיגה ומטרידה שמחייבת טיפול מהיר ורב מערכתי של גורמי הממשל והאכיפה".

עו"ד רועי קרן, המייצג את אחד הנערים, בן 16, מסר: "אין ספק שמדובר במקרה מצער ויחד עם זאת הנער שאני מייצג לא היה מעורב כהוא זה בעימות שהתרחש ולא בא במגע כלשהו עם הנהג אשר תקף את חברו או עם עובר אורח. חבל שהמשטרה עצרה אותו על לא עוול בכפו ורק משום שנכח במקום".

"השופטת קיבלה רוב טיעוניי והאריכה מעצר רק עד יום ראשון, במקום 10 ימים שהתבקשו מהמשטרה", אומר עו"ד ליאור בנימין המייצג נער בן 15 וחצי, "מרשי ששיתף פעולה ומסר גרסה לפיה הכחיש החשדות המיוחסים לו כיוון שאין לו שום קשר לתוצאות האירוע הטראגי והוא משתתף בצער משפחת המנוח אולם לא גרם לתוצאותיו לא באופן עקיף ולא באופן ישיר".

"מדובר באירוע טראגי. אנו משתתפים בצערה של משפחת המנוח", מסר עו"ד תומר יפרח המייצג נער בן 17, אחיו של החשוד בן ה-15 וחצי. "מרשי, נער מן המניין, נקלע לסיטואציה זרה לו. ככל שמשטרת ישראל תבצע חקירה מהירה ויסודית, כך ניתן יהיה לאמת את גרסת מרשי, אשר מכחיש את החשדות המיוחסים לו וטוען כי אין לו קשר למותו המצער של המנוח. יש למצות את החקירה עד תום, אך לא במחיר של שלילת חירותו של מרשי. אין לי ספק שמעצרו של מרשי יופסק לאלתר והוא ישוחרר לביתו מיד לאחר איסוף הראיות הראשוניות הזמינות, אותן ניתן לאסוף בפרק זמן שלא עולה על 24 שעות, דבר אשר לצערי לא בוצע עד מועד הדיון היום".

הסנגורים הלינו על תנאי המעצר הקשים בתחנת זבולון. לאחר שהשופטת סימי פלג קימלוב שמעה אודותם מעו"ד רועי קרן היא הורתה למפקד תחנת זבולון כי עד מחר יעביר הסברים ובכלל זאת האם ניתן לחשוד לישון על מיטה, לקבל אוכל, וכל זכות יסודית על פי חוק שיש לספק לחשוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully