וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומן רוסי נשלח למאסר אחרי שביקר את פוטין: "הסית לקיצוניות"

25.1.2024 / 15:08

איגור גירקין, איש צבא לשעבר שהיה מעורב בסיפוח האי קרים, נשלח למושבת עונשין אחרי שקרא תיגר על הנשיא. הוא האשים את פוטין וראשי הצבא בכישלונות במלחמה, וקרא לאליטה להחליפו במישהו "בעל יכולות ואחריות אמיתיות"

תיעוד של התרסקות מטוס רוסי בסמוך לגבול עם אוקראינה/טלגרם

בית משפט ברוסיה גזר היום (חמישי) ארבע שנות מאסר במושבת עונשין על איגור גירקין, בלוגר לאומני שהורשע בעבירות של "הסתה לקיצוניות". הוא נעצר אחרי שהטיח ביקורת קשה בנשיא ולדימיר פוטין ובראשי הצבא על ניהול המלחמה באוקראינה, ואף השתעשע ברעיון להתמודד על הנשיאות בבחירות הקרובות.

גירקין הוחזק במעצר מאז יולי אשתקד, לאחר שהקים את "מועדון הפטריוטים הזועמים", שהציב לעצמו כמטרה להציל את רוסיה מסכנה של טלטלות מערכתיות בשל הכישלונות במלחמה באוקראינה. הוא הפציר באליטה הרוסית להחליף את פוטין, שהיה בעיצומו של ביסוס מחדש של שלטונו בעקבות מרד ואגנר חודש קודם לכן.

בפוסט שפרסם ב-18 ביולי בערוץ הטלגרם שלו, בפני יותר מ-760 אלף עוקבים, הוא הטיח עלבונות אישיים בפוטין וקרא לו להעביר את השלון למישהו "עם יכולות ואחריות אמיתיות".

איגור גירקין בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 25 בינואר 2024. רויטרס
נידון בהולנד למאסר עולם על הפלת מטוס נוסעים. גירקין בבית המשפט, היום/רויטרס

גירקין היה קצין לשעבר בשירותי הביטחון הפדרליים של רוסיה, ומפקד צבאי - שזכה לכינוי איגור סטרלקוב. הוא סייע בסיפוח חצי האי קרים מאוקראינה ב-2014. לאחר מכן, הוא עזר לארגן את המורדים הפרו-רוסיים שהשתלטו על חלקים ממזרח אוקראינה, באירועים שהחלו למעשה את המלחמה בין הצדדים שהגיעה לשיא עם הפלישה לכל שטח אוקראינה לפני כשנתיים.

הוא אף היה מעורב בהפלת טיסתMH17 של חברת "מלזיה אירליינס" בשמי מזרח אוקראינה ב-2014. באסון נספו 298 נוסעים ואנשי צוות, רובם הולנדים. ב-2022, בית משפט בהולנד גזר מאסר עולם על גירקין בהעדרו, אף שהוא הכחיש שהיה מעורב בהפלת המטוס שנפגע מטיל נ"מ אחרי שככל הנראה זוהה כמטוס צבאי אוקראיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully