וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 70 שנה: ערב הסעודית תפתח חנות למכירת אלכוהול

25.1.2024 / 10:47

לפי מסמך שהגיע לידי רויטרס, החנות תהיה ברובע הדיפלומטי בבירה ריאד, ותשרת רק נציגים זרים לא מוסלמים. הגישה אליה תהיה תחת הגבלות קפדניות, הכוללות רישום באפליקציה ומכסה מוגבלת בכל חודש

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ממתין לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בריאד, 6 בדצמבר 2023. רויטרס
מוביל את הרפורמות בממלכה. יורש העצר הסעודי בן סלמאן/רויטרס

ערב הסעודית מתכננת לפתוח חנות אלכוהול ראשונה בבירה ריאד, שתשרת רק דיפלומטים לא מוסלמים - כך לפי מסמך בנושא שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס. לפי המסמך, הלקוחות יצטרכו להירשם דרך אפליקציה בטלפון, לקבל קוד ממשרד החוץ ולכבד את המכסה החודשית שלהם.

הצעד הזה הוא אבן דרך במאמציה של הממלכה, בהובלת יורש העצר מוחמד בן סלמאן, לפתוח את הממלכה השמרנית לתיירים ולעסקים על אף שהאסלאם אוסר על צריכת אלכוהול. הוא גם חלק מ"חזון 2030", תכניתו של בן סלמאן לבנות כלכלה שאינה מסתמכת רק על תעשיית הנפט אלא מתבססת על פיתוח תעשיות מקומיות ומרכזים לוגיסטיים אזורים.

החנות החדשה נמצאת ברובע הדיפלומטי של ריאד, שבו שוכנות שגרירויות זרות. המסמך מדגיש כי הגישה אליו תהיה מוגבלת רק ללא-מוסלמים בני 21 ומעלה, ובלבוש הולם.

לא ברור אם אזרחים זרים לא מוסלמים יוכלו להיכנס לחנות. מיליוני אזרחים זרים חיים בערב הסעודית, אך רובם מוסלמים ממצרים ומדינות אחרות באסיה. מקור המעורה בתכניות אמר לרויטרס כי החנות צפויה להיפתח בשבועות הקרובים.

נשים חולפות על פני כרזה של סלמאן מלך ערב הסעודית בפאתי ריאד, פברואר 2018. רויטרס
החברה הסעודית הולכת ונפתחת. נשים חולפות על פני כרזה של המלך סלמאן/רויטרס

העונש בערב הסעודית על צריכת אלכוהול יכול להגיע למאות מלקות, קנסות, מאסר וגירוש לזרים. כחלק מהרפורמות שעברה הממלכה המוסלמית בשנים האחרונות, עונשי המלקות הוחלפו ברובם בעונשי מאסר. עד היום, אלכוהול היה נגיש רק דרך דואר דיפלומטי או השוק השחור. האיסור נכנס לתוקף ב-1952, אחרי שאחד מבניו של המלך אבן סעוד, מייסד הממלכה, ירה למוות בדיפלומט בריטי בעודו שיכור.

הממשלה הסעודית לא הגיבה על הדיווח. התקשורת הרשמית דיווחה השבועי כי הממשלה הטילה הגבלות חדשות על יבוא אלכוהול בקרב הסגלים הדיפלומטיים החיים במדינה, ואלו עשויות להגביר את הביקוש לחנות החדשה.

העיתון "ערב ניוז" דיווח כי התקנות החדשות יצמצמו את יבוא האלכוהול למדינה כחלק מהמאבק ב"החלפה לא הולמת של סחורות מיוחדות ומשקאות אלכוהוליים המתקבלים על ידי שגרירויות של מדינות לא מוסלמיות בתוך ערב הסעודית". הלקוחות יוגבלו ל-240 "נקודות" לרכישת אלכוהול בחודש. ליטר אלכוהול יהיה שווה שש נקודות, ליטר יין שלוש נקודות וליטר בירה נקודה אחת.

ערב הסעודית, שהייתה מסוגרת במשך עשרות שנים, הקלה בשנים האחרונות את ההגבלות החברתיות, כמו הפרדה בין גברים לנשים במקומות ציבוריים ודרישה מנשים לכסות את כל גופן בעבאיה שחורה.
ביסוס שלטונו של הנסיך מוחמד לווה בשינויים הכוללים את פתיחתה של הממלכה לתיירות לא דתית ולהופעות מוסיקה, לצד ביטול איסור הנהיגה של נשים. זאת במקביל לדיכוי מבקריו ויריביו של יורש העצר הסעודי, שליטה בפועל של יצרנית הנפט הגדולה ביותר בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully