וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית לקליטת חטופות בהריון: במשרד הרווחה נערכים לשובן של נשים שנפגעו מינית בשבי

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 17:40

לוואלה! נודע כי במקרה שחטופות נפגעו מינית בשבי ונכנסו להריון, יידרשו להחליט כשישובו אם הן בוחרות לשמור על העובר. במשרד הרווחה בוחנים לדלג על הוועדה להפסקת הריון כדי לזרז את התהליך. נשים שיבחרו לשמור על עוברן יקבלו תמיכה נפשית וכלכלית

בווידאו: חטופה ששוחררה: "אין לכם מושג מה קורה בעזה"/תמונה: רויטרס

משרד הרווחה יחד עם צה"ל ומשרד הבריאות בונים תכנית ייעודית לקליטת חטופות שעלולות לשוב בהריון, לאחר פגיעה מינית מצד מחבלי החמאס בתקופות השבי - כך נודע היום (רביעי) לוואלה. במשרד יאגדו את כל המענים לפגיעה מינית מתמשכת הקיימים, יחד עם היווצרות של הריון לא רצוי. הנשים עשויות לחזור בשלבי הריון מתקדמים או מוקדמים, והמענים יהיו רפואיים ונפשיים - במקרה שהאישה תרצה להפיל את העובר או לשמור על ההיריון.

בשלב הראשון, השבות יגיעו לבית החולים כמו בעסקת החטופות הראשונה. בוולפסון שבחולון כבר נערכו לקליטת חטופות עם חשד לפגיעה מינית והם ילקטו בחדר אקוטי בבית החולים, שם יבדקו גם את מצבו של העובר והתפתחותו. כמו כך יבדקו את מצבה של האישה ופגיעותיה.

השלב הבא יהיה של עיבוד הטראומה וצפוי להיות ממושך, השלב הזה יכלול גם החלטות על המשך ההיריון. האישה צריכה להסכים לקבל טיפול רגשי או נפשי. במידה והאישה אינה חפצה בטיפול נפשי, הפרוטוקול מורה לעובדת הסוציאלית להמשיך להיות עם האישה בקשר טלפוני, כך פועלות העובדות הסוציאליות מול ארבע הנשים שהשתתפו במסיבת הנובה והתלוננו על פגיעה מינית ממחבלי החמאס.

מפגינים למען החזרת החטופים חוסמים את כביש בגין בכניסה לקריה. 22 בינואר 2024. ללא, אתר רשמי
מפגינים למען החזרת החטופים חוסמים את כביש בגין בכניסה לקריה. 22 בינואר 2024/אתר רשמי, ללא

החטופות שישובו בהריון יידרשו להחליט אם הן בוחרות לשמור על העובר, במידה ועוד יהיה ניתן להפיל אותו. אנשי המקצוע במשרד יבחנו בדיונים על התכנית אם ניתן ורצוי לדלג על הועדה להפסקת הריון כמו נשים אחרות החפצות בהפסקת ההיריון שלהן. במידה והאישה תרצה להמשיך את ההיריון ולגדל את התינוק, היא תקבל תמיכה נפשית, משפטית וכלכלית כדי לעזור לה בצורה המיטיבה ביותר.

בדיון שנערך אתמול בכנסת סיפרה חן אלמוג גולדשטיין, שחזרה מהשבי אחרי יותר מ-50 ימים, כי חלק מהצעירות שנותרו בעזה לא מקבלות מחזור. "יש בנות בשבי שלא קיבלו מחזור כבר הרבה זמן, ואולי לזה אנחנו צריכות להתפלל, שהגוף שלהן יגן עליהן והן לא ייכנסו להיריון מאונס", אמרה.

"עלתה מחשבה אם המחזור של הבנות שם נפגע, כדי שהן לא ייכנסו להיריון חלילה", אמרה חן בישיבה בכנסת של השדולה למען נפגעות אלימות מינית ומגדרית במלחמה. "יש שם בנות שלא קיבלו כבר כמה זמן, כנראה בגלל הגנה של הגוף או התנאים הקשים של השבי".

אביבה סיגל, שגם חזרה אחרי יותר מ-50 ימים משבי חמאס הוסיפה: "המחבלים מביאים בגדים לא הולמים, בגדים של בובות והפכו את הילדות לבובות שלהם, בובות על חוט שאפשר לעשות איתן מה שרוצים ומתי שרוצים. לא יאומן שהן עדיין שם, לא יכולה לתאר לעצמי מה הן מרגישות, אי אפשר לנשום. לא הייתה דקה שלא עברנו משהו של התעללות מכל הבחינות. והן עדיין שם, בהישרדות, בקושי. אני עדיין שם, הגוף שלי שם. גם הבנים עוברים התעללות, את מה שהבנות עוברות. אולי לא נכנסים להיריון, גם הם בובה על חוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully