וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בקריאה טרומית: קלפיות בבחירות המקומיות - גם ללוחמים בשטח הרצועה

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 14:10

הצעה של חברי הכנסת מיכאל ביטון וזאב אלקין אושרה ברוב של 14 חברי כנסת, לעומת 6 מתנגדים. לפיה, ניתן יהיה להציב קלפיות מיוחדות לחיילים בשטח המוחזק על ידי צה"ל גם אם אינו בתחומה של מדינת ישראל בבחירות שייערכו ב-27 בפברואר

בווידאו: צוות הקרב של חטיבה 7 משמיד יכולות ייצור רקטות של חמאס 23.01.24/דוצ

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית הצעת חוק שנועדה לאפשר לחיילים להצביע בבחירות לרשויות המקומיות גם משטחי האויב, בין היתר מרצועת עזה. ההצעה של חברי הכנסת מיכאל ביטון וזאב אלקין מהמחנה הממלכתי אושרה ברוב של 14 חברי כנסת, לעומת 6 שהתנגדו.

לפי הצעת החוק, בבחירות הכלליות לרשויות המקומיות ניתן יהיה להציב קלפיות מיוחדות לחיילים בשטח המוחזק על ידי צה"ל גם אם אינו בתחומה של מדינת ישראל, כמו למשל רצועת עזה. כמו כן, מוצע לאפשר הצבעה בקלפיות מיוחדות לחיילים בשבוע שלפני יום הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בתקופה זו מדינת ישראל מצויה במהלך מלחמת חרבות ברזל, בשירות סדיר ובשירות מילואים, וחלק לא מבוטל מהם נלחם ברצועת עזה. נוכח כך, ונוכח מספרם הגדול של המשרתים בשירות מילואים, להבהיר שניתן להציב קלפיות מיוחדות לחיילים גם מחוץ לשטח המדינה (למשל, ברצועת עזה), ובהתאם לתכנית ההצבעה שיכין הצבא, שתבטיח שכל לחייל, בשירות סדיר או בשירות מילואים פעיל, יתאפשר להצביע".

ח"כ מיכאל ביטון, מיוזמי ההצעה הוסיף כי "ההצעה תגן על זכותם הדמוקרטית של אלפי חיילים בסדיר ובמילואים השוהים ברצועת עזה ותאפשר להם להיות שותפים לגורלם ביום שאחרי המלחמה. כמו גם בתחומים אחרים, זוהי חובתנו להקל עליהם ולמנוע פגיעה אפשרית בהם בכל דרך".

לוחמי כפיר בחאן יונס. דובר צה"ל
יוכלו להצביע - גם בשטח הרצועה/דובר צה"ל

הצעת החוק מגיעה בעקבות כמה דחיות של מועד הבחירות, שתוכננו להתקיים במקור ב-31 באוקטובר, בצל המלחמה. מועדן הנוכחי של הבחירות נקבע ל-27 בפברואר, לאחר הממשלה אישרה בדצמבר את דחיית הבחירות לרשויות המקומיות מסוף ינואר. זאת בהמשך לקבלת הערכה מצה"ל, כי לא יוכל לשחרר כ-700 אנשי מילואים המתמודדים בבחירות. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שהוביל את מהלך הדחייה, בירך על אישורו: "הובלנו את הדחייה הזאת בשמם של עשרות אלפי חיילים שלא מוכנים לוותר על הזכות לבחור ולהבחר".

"אני מברך את חברי ממשלת ישראל שדחו את הבחירות", אמר סמוטריץ'. "כשחיילינו בחזית הם לא יכולים להשתתף בהצבעה והדבר האחרון שאזרחי ישראל צריכים זה ויכוחים של מערכת בחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully