וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בית הדין הבינלאומי בהאג יכריע בשישי בתביעה נגד ישראל

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 13:36

במשרד החוץ הישראלי, הגוף שמרכז את נושא הדוברות למשלחת, מסרו כי הם בודקים את הדיווח אך בשלב זה הם לא יכולים לאשר את אמינותו. דרום אפריקה ביקשה סעדים זמניים נגד ישראל, במידה שבהאג יקבלו את הבקשה - הם עלולים להוציא צו להפסקת המלחמה

בווידאו:דרום אפריקה מאשימה את ישראל באפרטהייד: "רצח עם מכוון" 11.01.24/רויטרס

בדרום אפריקה מדווחים היום (רביעי) כי החלטת בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג צפויה להתקבל כבר ביום שישי הקרוב. במשרד החוץ הישראלי, הגוף שמרכז את נושא הדוברות למשלחת, אומרים כי הם בודקים את הדיווח ובשלב זה הם לא יכולים לאשר את אמינותו.

בדיונים, שהתקיימו מוקדם יותר החודש, ביקשה דרום אפריקה סעדים זמניים, במידה שבית הדין יחליט לקבל בקשה זו, הוא עלול להוציא צו שיורה לישראל להפסיק את המלחמה בעזה. אמנם לבית הדין אין "שיניים", והוא לא יכול לאכוף דה-פקטו את הצו, אך מועצת הביטחון של האו"ם עלולה להוציא החלטה נגד ישראל בעקבות צו כזה. צו של בית הדין עלול להקשות מאד על מדינות ידידותיות כמו ארצות הברית להטיל וטו על הצעת החלטה כזאת. בנוסף, האמריקנים עלולים להיתקל בקושי להעביר חבילת סיוע בקונגרס למימון ולחימוש ישראל במידה ויצא צו כזה.

תביעת דרום אפריקה נגד ישראל, בית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ), האג, הולנד. 11 בינואר 2023. רויטרס
תביעת דרום אפריקה נגד ישראל, בית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ), האג, הולנד. 11 בינואר 2023/רויטרס

ישראל השיבה לטענות שהועלו אתמול על ידי דרום אפריקה. "ב-7 באוקטובר מחבלי חמאס אנסו נשים, עינו ילדים וחטפו אזרחים - גם ניצולי שואה", טען נציג ישראל בדיון ההיסטורי. "ישראל מחויבת לדין הבינלאומי, פעולות צה"ל - נבחנות".

לאחר שני ימי הדיון, ממשלת גרמניה הודיעה כי תצטרף כצד שלישי לדיונים ותתמוך בישראל בבית המשפט, והשגריר הגרמני בישראל מסר כי ממשלתו דוחה את האשמות על רצח עם שהועלו נגד ישראל. "הטענות לא מבוססות", כתב בפוסט ב-X (טוויטר לשעבר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully