וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס צבאי רוסי עם שבויים אוקראינים התרסק ליד הגבול, 74 נהרגו

עודכן לאחרונה: 25.1.2024 / 7:47

לפי משרד ההגנה במוסקבה, 65 מהנוסעים במטוס התובלה איליושין-76, שהתרסק במחוז בלגורוד, היו שבויי מלחמה אוקראינים שהיו אמורים להשתחרר בעסקה. ברוסיה טוענים: "אוקראינה הפילה אותו באמצעות טילים מערביים". בקייב לא הכחישו רשמית: "לא יודעים מי היה על המטוס"

תיעוד של התרסקות מטוס רוסי בסמוך לגבול עם אוקראינה/טלגרם

מטוס תובלה רוסי התרסק היום (רביעי) במחוז בלגורוד, הסמוך לגבול עם אוקראינה - כך הודיע משרד ההגנה. על המטוס מדגם איליושין-76 היו 74 איש, לפי ההודעה, ו-65 מהם היו שבויי מלחמה אוקראינים שהיו אמורים להשתחרר בעסקה עם קייב. מושל המחוז אמר כי לא היו ניצולים.

חבר פרלמנט בכיר ברוסיה אמר כי טילים מערביים מתוצרת ארצות הברית או גרמניה הפילו את המטוס, מבלי לפרט. משרד החוץ של רוסיה אמר כי זהו "מעשה ברברי", בעוד שבאוקראינה לא הכחישו רשמית שהם פגעו בו.

בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות נראה מטוס גדול צולל מהשמיים לעבר הקרקע בטרם הפך לכדור אש גדול. שובלי עשן שנצפו בשמיים הצביעו על האפשרות שהוא אכן נפגע מטילים. כלי תקשורת אוקראיניים דיווחו בתחילה כי חיל האוויר אחראי להפלת המטוס, אך בהמשך הם מחקו את הדיווחים הללו.

לפי המודיעין הצבאי של אוקראינה, קייב לא התבקשה להבטיח את המרחב האווירי סביב בלגורוד כפי שקרה במקרים של חילופי שבויים בעבר. במודיעין הצבאי אמרו כי ייתכן שהייתה זו פעולה מתוכננת של רוסיה כדי לערער את היציבות בתוך אוקראינה ולהחליש את התמיכה הבינלאומית בה. עוד ציינו במודיעין הצבאי של אוקראינה כי אין להם מידע אמין לגבי מי היה במטוס שהתרסק.

עשן מיתמר אחרי התרסקות מטוס רוסי בסמוך לגבול עם אוקראינה, 24 בינואר 2024. טלגרם, צילום מסך
פטריית עשן עולה ממקום התרסקות המטוס, היום/צילום מסך, טלגרם

מטוס איליושין-76 נועד להעברת כוחות, מטען, ציוד צבאי וכלי נשק. הוא בדרך כלל מונה חמישה אנשי צוות ויכול לשאת עד 90 נוסעים.

מחוז בלגורוד, הגובל באוקראינה, נתון להתקפות אוקראיניות רצופות בחודשים האחרונים, כולל מתקפת טילים בדצמבר שבה נהרגו 25 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully