וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכניסו לתא מבודד וקשרו למיטה: סוהרים חשודים שתקפו עציר באלימות קשה

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 11:14

מאיר קדוש, שסובל מפוסט טראומה משירותו הצבאי, נעצר בחשד לגניבת אמל"ח מעמדה צבאית. הוא טוען שלאחר תקיפתו הוא בילה יומיים בתאו בעודו פצוע, ורק אז הועבר למעצר בתנאי אשפוז בבית החולים. שב"ס: "פועלים בהתאם לחוק, התלונה נבדקת"

שב"ס: שוחררו 39 אסירות בטחוניות ואסירים בטחוניים קטינים משלושה בתי סוהר/דוברות שב"ס

היחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח"ס) בלהב 433, פתחה היום (רביעי) בחקירת כמה סוהרים שתקפו לכאורה עציר בתחילת החודש בתחנת מעצר בירושלים. העציר, מאיר קדוש, התלונן באמצעות עורך דינו אפרים דמרי, על אלימות קשה שספג מידי הסוהרים עם כליאתו במתקן.

מאיר קדוש, תושב קרית ארבע בן 31, נעצר על ידי המשטרה ב-4 בינואר בחשד לגניבת אמל"ח מעמדה צבאית בעיר חברון, ערב השנה האזרחית החדשה. בחקירתו טען כי במהלך נסיעה בחברון הבחין בעמדה צבאית נטושה, ורובה מאג מבצבץ ממנה. אז, התקשר קדוש לקצין בצה"ל שהנחה אותו להניח את הנשק במקום מאובטח. בהמשך, כך טוען קדוש, ניסה ליצור קשר עם שורה של גורמים על מנת להחזיר את האמל"ח ברשותו ללא הצלחה. כעבור כמה ימים, קדוש נעצר על ידי שוטרי תחנת חברון ומעצרו הוארך מעת לעת עד לשחרורו לפני מספר ימים. בתוך כך, בפרקליטות זימנו את קדוש ואת סנגורו לשימוע לפני הגשת כתב אישום.

לוחמי שב"ס עם הסעות הכלואים המפונים, כלא גלבוע 06 לספטמבר 2021. שלומי גבאי
קדוש נעצר על ידי שוטרי תחנת חברון, מצערו הוארך עד לשחררו לפני כמה ימים. סוהרי שב"ס/שלומי גבאי

במהלך מעצרו בתחנת מעצר מגרש הרוסים, טוען קדוש, המתמודד עם פוסט טראומה משירותו בצה"ל, כי הוכנס לתא מבודד, נקשר למיטה ללא בגדים והותקף באלימות על ידי סוהרים. קדוש טוען כי רק כעבור יומיים, הועבר למעצר בתנאי אשפוז בבית חולים.

משב"ס נמסר: "שב"ס פועל בהתאם לפקודות ונהלים הנגזרים מהחוק ומתוך התחשבות בהנחיות ביטחון וכללי המשמעת בבתי הסוהר. כל תלונה על אירוע אלימות נבדקת על ידי היחידה לחקירות סוהרים תוך שיתוף פעולה מלא".

במקרה אלימות אחר, חוקרי תחנת שדות עצרו שלשום שישה אסירים החשודים שהיו מעורבים בתקיפה של שני אסירים נוספים בכלא הדרים. אחד מקורבנות התקיפה פונה לבית החולים מאיר במצב קל, והשני קיבל טיפול רפואי במקום. מעצרם של החשודים הוארך עד יום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully