וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בנאום בכנסת: "אסור לחזור לשישה באוקטובר, על הח"כים לקחת חלק מרכזי בשינוי השיח"

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 11:56

בישיבה המיוחדת במלאת 75 שנה לכינונה של הכנסת ב-1949, נתניהו הצהיר: "הגדרנו את יעדי המלחמה: מיטוט חמאס והשבת החטופים - לא תהיה פשרה". החזן הצבאי הראשי נשא תפילה לשלום חיילי צה"ל שפועלים ברצועת עזה ובגזרת הצפון

משכן הכנסת מציין 100 ימים לחטיפתם של 136 אזרחים/דוברות הכנסת

בצל המלחמה בעזה, מליאת הכנסת תערוך היום (רביעי) ישיבה מיוחדת לציון 75 שנה ליום כינונה של הרשות המחוקקת - שנוסדה בשנת 1949. הישיבה המיוחדת נפתחה בדקת דומייה לזכרם של נרצחי 7 באוקטובר וחיילי צה"ל שנפלו במלחמה. כמו כן, החזן הצבאי הראשי, סא"ל שי אברמסון, נשא תפילה לשלום חיילי צה"ל שפועלים ברצועת עזה ובגזרת הצפון.

הנשיא הרצוג פתח את נאומו וסיפר על הלוחמים שפועלים ברצועת עזה. "כולנו, ובמיוחד נבחרי הציבור, שהתברכנו בעם שכזה, בדור שכזה, שואלים ומחויבים לשאול את עצמנו כל העת: מה אנו עושים כדי שנהיה ראויים להם?", שאל.

"אסור לחזור לשיח של השישה באוקטובר. אי אפשר לדבר על שינוי בַּשִּׂיחַ הציבורי, בלי שהמשכן הזה יעשה בעצמו שינוי בשיח! אי אפשר לדבר על כבוד הדדי ועל אחדות - בלי שהכנסת תיקח חלק מרכזי בשינוי", הפציר הרצוג בחברי הכנסת. הדרישה של העם, של המשפחות, של החללים - חייבת לחלחל לכאן. חייבת להשתקף מִכָּאן. חייבת להפוך לְצַו החקוק על קירות המשכן הזה. זו חובתנו, כלפי העם הזה, כלפי הדור הזה - להיות ראויים".

משכן הכנסת. פברואר 2016. נועם מושקוביץ, עיבוד תמונה
כנסת ישראל/עיבוד תמונה, נועם מושקוביץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם לאחריו: "היום נטמנים טובי בנינו באדמת ישראל ומבקש להביע בשמי ובשם כל אזרחי ישראל הוקרה אין קץ לגבורתם ולהקרבתם. ליבנו, ליבי עם אחיי ואחיותיי, בני המשפחות מוכות היגון. אני יודע, חייכם השתנו לעד, אין לתאר את ייסורי נפשם, את החלל שנפער בנשמתם וכל אחד מאיתנו חש את הקרבה הזאת", אמר נתניהו. "הגדרנו את יעדי המלחמה והם שרירים וקיימים - להביא למיטוט שלטון חמאס, להשיב את החטופים הביתה ולדאוג שעזה לא תהווה איום על ישראל. אין ולא תהיה פשרה על מה שנוגע על הבטחת קיומנו לדורי דורות. נשקם את יישובי העוטף, המושבים והקיבוצים".

לעומת נתניהו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד מתח ביקורת על במת הנואמים: "136 חטופים יושבים במנהרות החמאס, אף אחד לא יודע מתי ישובו לביתם, למשפחתם. כל יום נהרגים עוד חיילים ועוד חיילים, אף אחד לא יודע מתי זה יגמר, מה התוכנית? לאן זה הולך? המערכת הפוליטית היום היא לא הפתרון, היא הבעיה".

"אנחנו צריכים להגיד להם בקול רם וצלול: בשלב ראשון נחזיר את החטופים, כי זו המטרה הדחופה ביותר. בשלב שני החמאס ימוגר. לא רק בגלל העוצמה הצבאית שלנו, אלא גם מפני שהחלטנו והגדרנו מה המנגנון שצריך לבוא במקומו. בגלל שיש לנו לא רק טקטיקה, אלא גם אסטרטגיה", טען לפיד.

"יום ההולדת השבעים וחמש של הכנסת, הוא לא יום הולדת שמח. עם ישראל מצוי באחד מרגעיו הקשים, נלחם על זכותו לחיים ולביטחון, לשקט ולשלווה", נאם יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה, "אך תמיד ידענו לצמוח ולהצמיח, לבנות ולהבנות, ללמוד וללמד, לפרוח ולהפריח, לחיות, ולהביא לעולם חיים. כך יהיה גם הפעם". הוא ציטט דברים שכתבו הלוחמים אלקנה ויזל, אחמד אבו לטיף וניר בנימין שנפלו השבוע בקרב ברצועת עזה ואמר: "הם לחמו יחדת הם נפלו יחד, כדי שאנחנו - נוכל לחיות פה יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully