וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפקו להם ברקס: משפחה נעצרה בחשד שביצעה יותר מ-100 טסטים עבור אחרים

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 14:11

החשודים, תושבי מזרח ירושלים, ביצעו את מבחני הנהיגה עבור נבחנים שבפועל לא ביצעו אותם או נכשלו בהם, וקיבלו מהם כסף בתמורה. אחד מהם עשה זאת בעוד שרישיונו פסול. רוב הטסטים היו לרישיונות למשאיות ורכבים ציבוריים. "המשמעות היא שעשרות נהגים עלו לכביש ללא רישיון"

בני משפחה נעצרו בחשד שביצעו יותר מ 100 מבחני נהיגה עבור אחרים/דוברות משטרת ישראל

שבעה בני אדם ממזרח ירושלים, ארבעה מתוכם בני משפחה, נעצרו אמש (שלישי) בחשד שביצעו יותר מ-100 מבחני נהיגה עבור אחרים. לפי החשד, השבעה הפעילו רשת מתחזים והונאת ענק של מבחני נהיגה, ורובם אך התחזו בעצמם, בין היתר תוך שימוש בפאות ותחפושות. מעצרם הוארך ובימים הקרובים יוגש נגדם כתב אישום.

החקירה במשטרה החלה לאחר שבוחני נהיגה של משרד הרישוי חשדו במספר נבחנים שנבחנו אצלם מספר פעמים באזור צפון הארץ, ובזהויות שונות. לפי החשד, תושב מזרח ירושלים בן 54 ובני משפחתו, ניהלו את רשת ההונאה, והיו מתאמים את הנבחנים המתחזים לתושבי מזרח ירושלים, שלמעשה שילמו בתמורה לקבלת רישיון נהיגה ללא שעברו מעולם מבחן נהיגה מעשי כנדרש בחוק.

בבדיקה שנערכה ע"י אגף התנועה במשטרה, חלק מאותם נהגים שלפי החשד שילמו עבור ביצוע המבחן על ידי אחרים, עשו זאת לאחר שנכשלו בעצמם במספר רב של מבחני נהיגה. עוד עולה מהחקירה, כי חלק מאותם מבחנים שבוצעו על ידי מתחזים - היו עבור רישיונות למשאיות ולרכבים ציבוריים.

עצירת המתחזים שביצעו מבחני נהיגה עבור אחרים. דוברות משטרת ישראל
מעצר החשודים בחקירה/דוברות משטרת ישראל

לפני כשבועיים עצרה המשטרה שניים מהמתחזים בזמן שניסו לבצע מבחן נהיגה עבור אחרים בחדרה, כשאחד מהם חובש פאה לראשו. איתם נעצר החשוד המרכזי, שהסיע אותם בעצמו לבצע את המבחן באותו הבוקר.

במהלך החיפוש שערכו השוטרים ברשות החשוד המרכזי שנעצר ובני משפחתו, נתפסו: מספר פאות, תעודות זהות החשודות כמזויפות, פריטי לבוש וממצאים נוספים. כמו כן נתפסו שמונה כלי רכב, ביניהם שלוש משאיות שלפי החשד שימשו לביצוע ההונאה ורכבים ששימשו להסעת המתחזים.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
איתור הממצאים שהושגו במרמה ע״י מתחזים שביצעו מבחני נהיגה עבור אחרים. דוברות משטרת ישראל
תעודות זהות החשודות כמזויפות שנמצאו בפשיטת המשטרה/דוברות משטרת ישראל
איתור הממצאים שהושגו במרמה ע״י מתחזים שביצעו מבחני נהיגה עבור אחרים. דוברות משטרת ישראל
ראיות שנמצאו בפשיטת המשטרה/דוברות משטרת ישראל

בסה"כ נעצרו 22 חשודים, שבהם שבעת החשודים המרכזיים שגובשו כלפיהם תשתית ראייתית לניהול והפעלת הרשת והוגשה נגדם הצהרת התובע. יתר החשודים שנעצרו בחשד למעורבותם בפרשה שוחררו בתנאים מגבילים, והחשד לגביהם נבחן בימים אלו על ידי הפרקליטות.

במהלך החקירה התברר כי החשודים פעלו במשך זמן רב בשיטתיות, באופן מאורגן ובאמצעות רשת מתחזים ענפה. מהחקירה עולה כי לפי החשד מדובר ביותר ממאה מקרים שבהם אנשים קיבלו רישיון נהיגה לאחר שמתחזה ביצע עבורו את מבחן הנהיגה - מרביתם תושבי מזרח ירושלים, ובתשלומים של אלפי שקלים לכל מבחן שבוצע על ידי מתחזה במרמה. עוד התברר כי אחד מאותם המתחזים ביצע את מבחן הנהיגה עבור אחר במרמה כשהוא באותה עת היה פסול לנהיגה.

כוחות הביטחון שעצרו את המתחזים אשר ביצעו מבחני נהיגה עבור אחרים. דוברות משטרת ישראל
כוחות הביטחון שעצרו את המתחזים אשר ביצעו מבחני נהיגה עבור אחרים/דוברות משטרת ישראל

מעצרם של שבעת החשודים המרכזיים הוארך אמש בארבעה ימים, והוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתב אישום.

בנוסף להליך הפלילי, המשטרה תעביר את פרטיהם של האנשים שקיבלו רישיון במרמה, לצורך נקיטת פעולה מנהלית משלימה של משרד הרישוי ביחס לאותם הרישיונות שהושגו במרמה.

פקד יבגני ברוורמן ק' חקירות יח' ההונאה במחוז ירושלים אמר: "המשמעות של מעשי החשודים היא שעשרות נהגים עלו לכביש עם רישיונות נהיגה שהושגו במרמה מבלי שעברו בהצלחה מבחן נהיגה מעשי כחוק. בכך הם סיכנו את ציבור משתמשי הדרך בכבישי ישראל. מעשי הנוכלות והמרמה נחשפו לאחר פעולות חקירה סמויות וגלויות שביצענו במשך שבועות ארוכים. כבר בתחילת החקירה הבנו את הסכנה האמונה במעשיהם של החשודים ואת היקף המעשים, ולכן לא חסכנו במשאבים ומאמצים על מנת לבסס תשתית ראייתית נגד החשודים, לגדוע ולפרק את אותה הרשת שבתמורה לבצע כסף סיכנה את משתמשי הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully