וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפגיעה הישירה - היערכות לתקיפות חיזבאללה על בסיסי חיל האוויר בצפון

עודכן לאחרונה: 24.1.2024 / 9:35

קצינים בצה"ל התייחסו לדריכות הגוברת בעקבות פגיעת טיל הנ"ט בתשתיות חיל האוויר בהר מירון: "לא ניתן להוסיף יותר מדי הגנות במרחב". עם זאת, הם חושפים כי התאמות שביצעו בחיל האוויר במרחב הוכחו כיעילות. "אם בלבנון ימשיכו לירות - נפגע להם בעוד ועוד תשתיות קריטיות"

צה"ל תקף שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בחמישה מרחבים שונים בדרום לבנון/דובר צה"ל

לאחר הירי מלבנון שפגע בתשתיות בסיס יב"א בהר מירון, קצינים בצה"ל התייחסו היום (רביעי) לדריכות הגוברת בצבא מפני פגיעות חיזבאללה בתשתיות צבאיות של חיל האוויר באזור: "את ההר אי אפשר להעביר ומצד שני גם לא ניתן להוסיף יותר מדי הגנות במרחב כדי לא לפגוע בפעילות הצבאית. יש מגבלות". הקצינים חושפים כי בחיל האוויר ביצע שיפורים בהגנה על ההר, שהוכחו כיעילים: "העובדה שלא נגרם נזק משמעותי ולא נפגע אף חייל אתמול היא פועל יוצא של חשיבה נכונה והיערכות מחודשת מול איום נֿ"ט בכינון ישיר".

במקביל, חיל האוויר הגביר את המאמצים לאיתור חוליות מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון בשטח מוגדר ממנו מבוצעים שיגורי טילים. ההיערכות כוללת הגברת איסוף מודיעין ושיתוף פעולה עם פיקוד הצפון. "אין 100% בהגנה. מה שחשוב הוא שלא נפגעו חיילים ולא נפגעה כשירותו של צה"ל", הסביר קצין בחיל האוויר. "אי אפשר להקל ראש בהתקפה הזו ולכן אני מניח הוחלט לגבות מחיר מהצד השני. נתקפה מטרה בצד השני ואם הם ימשיכו לירות הם ימשיכו לספוג פגיעה בתשתיות קריטיות".

פגיעת רקטה בבסיס בהר מירון, 6 בינואר 2024. ללא קרדיט, צילום מסך
פגיעת רקטה בבסיס בהר מירון, 6 בינואר 2024/צילום מסך, ללא קרדיט

בשבוע שעבר, כוח צה"ל שביצע פטרול במרחב הר דב חיסל חוליית מחבלים שחצו משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי הכוח חתר למגע ובמהלך חילופי האש חוסלו שלושה מחבלים. במהלך הקרב צה"ל ביצע ירי ארטילרי ומרגמות למרחב.

הלוחמים שהיו בסיור במרחב נתקלו במחבלים שפתחו לעברם בירי, ובתוך זמן קצר חיסלו את שלושת המחבלים בחולייה. במהלך האירוע נפצעו חמישה לוחמים, שני לוחמים באורח בינוני ושלושה נוספים באורח קל. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully