וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן האשים באו"ם: "רוסיה משתפת פעולה עם איראן"

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 22:49

שגריר ישראל באו"ם ענה לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שקרא לישראל לחדול מהלחימה והאשים: "רוסיה משתמשת ברחפנים איראניים כדי להרוג אזרחים באוקראינה"

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ענה הערב (שלישי) במועצת הביטחון של האו"ם לשר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב: "כמו שכל חברות המועצה פה יודעות, רוסיה משתמשת ברחפנים איראניים כדי להרוג אזרחים באוקראינה. הטרור האיראני יגיע לכולכם, כולנו יודעים את זה, אפילו רוסיה שמשתפת פעולה בעצמה עם איראן".

מוקדם יותר התראיין לברוב ל-CBS ואמר כי מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר אינה יכולה לשמש תירוץ ל"תקיפות ברבריות" נוספות. הוא התייחס לחיסולים שמיוחסים לישראל בלבנון וסוריה ואמר כי רוסיה דורשת מישראל לשים סוף לרציחות הפוליטיות. הוא אף קרא לישראל להפסיק לתקוף שדות תעופה בסוריה.

השגריר ארדן באו"ם: "הטרור האיראני יגיע לכולכם". ללא, אתר רשמי
השגריר ארדן באו"ם: "הטרור האיראני יגיע לכולכם"/אתר רשמי, ללא

מאז פרצה המלחמה בעזה, הביעה רוסיה עמדה נחרצת נגד התקיפות של ישראל ברצועה. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בדצמבר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על המלחמה בחמאס והמצב באזור. השיחה בין השניים נמשכה כ-50 דקות, וכדי לקיים אותה עזב נתניהו את ישיבת הממשלה.

ראש הממשלה הביע את מורת רוחו מהעמדות שהביעו נציגי רוסיה באו"ם ובפורומים אחרים נגד ישראל. נתניהו הביע ביקורת תקיפה על שיתוף הפעולה המסוכן בין רוסיה לאיראן. עוד הדגיש ראש הממשלה כי כל מדינה שהיתה סופגת מתקפת טרור נפשעת כפי שחוותה ישראל היתה נוהגת בעוצמה לא פחותה מזו שבה פועלת ישראל.

בד בבד, ראש הממשלה הביע הערכה על המאמץ הרוסי לשחרור אזרח ישראלי בעל אזרחות רוסית, ואמר שישראל תפעל בכל האמצעים, המדיניים והצבאיים כאחד, לשחרור כל חטופינו. כמו כן, נתניהו מפוטין להפעיל לחץ על הצלב האדום לטובת ביקורים ותרופות לחטופינו.

לא רק עמדותיו של פוטין עוררו ביקורת חריפה בישראל, אלא גם שר החוץ לברוב, שאמר כי מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר "לא התרחשה בוואקום". לדבריו, "לא מקובל" להשתמש במתקפת הטרור על ישראל כדי "להצדיק עונש קולקטיבי" כלפי הפלסטינים כולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully