וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית גוררת רגליים בנוגע למימון מעונות נתניהו - ושולחת רמז לכיוון מנכ"ל משרד רה"מ

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 20:50

העתירה הוגשה בעקבות הפקעת השליטה על הוצאות מעונות ראש הממשלה מידי גורמים מקצועיים, לידי יוסי שלי - שמונה למנכ"ל משרד ראש הממשלה במשרת אמון. היועמ"שית נימקה את העיכוב הנוסף, התשיעי במספר, ב"עומס הכבד המוטל על גורמים רלוונטיים"

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. רויטרס
התיקון לכללים הפקיע את השליטה על פיקוח על המעונות מידי פקידים בכירים והעבירה אותה לידי מקורבו של נתניהו. היועמ"שית גלי בהרב מיארה/רויטרס

תשע פעמים ביקשה היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, ארכה בהגשת עמדתה בנושא הבג"ץ נגד התיקון שקבע כי אישור הוצאות מעונות ראש הממשלה יועבר לידי איש אמונו של נתניהו, מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי.

העתירה, שהוגשה בחודש מרץ בידי עורכי הדין גלעד שר וגלעד ברנע מהתנועה הדמוקרטית האזרחית, תקפה את התיקון לכללים. תיקון זה הפקיע את השליטה על פיקוח ומימון הוצאות מעונות ראש הממשלה מידי פקידים בכירים במשרד ראש הממשלה, והעביר אותה לידי מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי. בניגוד לגורמים אלה - ובהם חשב משרד רה"מ, היועמ"שית וסמנכ"ל המשרד - מחזיק מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי במשרת אמון, שתלויה אך ורק בראש הממשלה.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
היועמ"שית נימקה את העיכוב בכך שקשה להשיג את יוסי שלי ואת רה"מ נתניהו בגלל המלחמה. היועמ"שית גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

בפעמים הקודמות, הסבירה היועמ"שית כי טיוטת התגובה לעתירה אותה היא ביקשה להגיש לבג"ץ נמצאת בשלב של ליבון הערות, ובשל המלחמה קשה להשיג את יוסי שלי ואת רה"מ נתניהו. אולם כעת, נימקה היועצת את בקשת הדחייה באופן הבא: "נעדכן כי על אף מאמצים רבים שנעשו על ידי גורמי המשיבים על מנת שלא להזדקק לבקשת ארכה נוספת, ועל אף התקדמות ניכרת שחלה בהכנת טיוטת התגובה, עדיין נותרו מספר סוגיות הדורשות ליבון נוסף. לפיכך, ובשים לב לעומס הכבד המוטל על גורמים רלוונטים בקרב משיבי הממשלה, נדרשת ארכה נוספת".

לסיום היועצת כותבת: "בימים אלה, מגבשים גורמי הייעוץ המשפטי לממשלה מסמך הנחיות בנוגע לאופן פרשנות ויישום החלטת ועדת הכספים מושא העתירה, והשלמתו צפויה בימים הקרובים. מסמך זה יצורף כנספח לתגובת המשיבים, זאת על מנת להציב בפני בית המשפט הנכבד תשתית עובדתית עדכנית ככל הניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully