וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "קַשָּׁת פוסידון": ארה"ב מרחיבה את התקיפות נגד החות'ים

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 9:18

בהתקפה משולבת של כוחות אמריקניים ובריטיים, הופצצו אתר אחסון תת-קרקעי, טילים ואמצעי מעקב שמשמשים את המורדים הפרו-איראנים להתקפות על ספינות בים האדום

לוחמים שבטיים התומכים בחות'ים בהפגנה נגד התקיפות האמריקניות באזור צנעא, תימן, 14 בינואר 2024. רויטרס
החות'ים לא הורתעו מהתקיפות המערביות נגדם עד כה/רויטרס

כוחות אמריקניים ובריטיים תקפו אמש (שני) שורת מטרות של המורדים החות'ים בתימן, כולל אתר אחסון תת-קרקעי, טילים ואמצעי מעקב ששימשו אותו להתקפות נגד ספינות בים האדום - כך מסר הפנטגון, עם הרחבת המערכה נגד הכוחות הפרו-איראניים, במבצע שקיבל את השם "קַשָּׁת פוסידון". לפי הצהרה משותפת, לתקיפות האחרונות, שבוצעו באמצעות מטוסים, ספינות וצוללות, סייעו אוסטרליה, בחריין, קנדה והולנד.

גורם בכיר בצבא ארצות הברית, שדיבר בעילום שם, אמר כי בין 25 ל-30 חימושים נורו בגל התקיפות האחרונות, כולל ממטוסי קרב שהמריאו מנושאת מטוסים. לפי דיווחים בתימן, התקיפות אירעו בבירה צנעא, בעיר הנמל חודיידה, במחוז תעז ובאזורים נוספים.

החות'ים, השולטים על הבירה צנעא ועל רוב מוקדי האוכלוסייה בתימן, לא הורתעו מגל התקיפות שמובילה ארצות הברית נגדם מאז תחילת החודש. הם טוענים כי הם תוקפים ספינות שנמצאות "בדרך לישראל" לאות סולידריות עם הפלסטינים ברצועת עזה.

גורמים אמריקניים אומרים כי היכולת של החות'ים לבצע מתקפות מורכבות נפגעה מאז תחילת המערכה נגדם. עם זאת, הם סירבו לספק נתונים ספציפיים לגבי מספר הטילים, המכ"מים, הכטב"מים או יכולות צבאיות אחרות שהושמדו עד כה. "קיבלנו את ההשפעה הרצויה", אמר הגורם הצבאי האמריקני לכתבים בפנטגון.

שר ההגנה הבריטי גרנט שאפס מסר בהצהרה כי התקיפות האחרונות היו חלק מהגנה עצמית. "פעולה זו תנחית מכה נוספת על המאגרים המוגבלים שלהם ועל יכולתם לאיים על הסחר העולמי", אמר שאפס.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר בשבוע שעבר כי התקיפות האוויריות יימשכו, אף שהודה כי ייתכן שהן אינן עוצרות את התקיפות החות'יות. בשבוע שעבר שיגרו החות'ים שני טילים בליסטיים נגד ספינות לעבר ספינת מכליות בבעלות אמריקנית, שפגעו במים הסמוכים לספינה אך לא גרמו לנפגעים או לנזק.

בשל ההתקפות של החות'ים, שמאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר ניסו לתקוף גם את ישראל עם טילים וכטב"מים, ספגה תעשיית הספנות העולמית טלטלה כואבת. חברות רבות החליטו לעקוף את הים האדום בדרך לאירופה ואסיה, והן עוברות במסלול הארוך יותר סביב אפריקה.

ביידן ניסה להימנע במשך חודשים מפעולה ישירה נגד החות'ים, מחשש להתרחבות המלחמה בעזה לעימות ישיר עם איראן. בסופו של דבר, הוא הורה על פעולות מוגבלות נגדם, בנוסף להחזרתם לרשימת ארגוני הטרור שממנה הם הוצאו בתחילת כהונתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully