וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבריין על שוטרים שנרצחו ב-7 באוקטובר: "איזה כיף לראות אותם מתים"

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 18:56

"איזה כיף היה לראות אותם מתים על הרצפה, השוטרים, וואו, אתה לא יודע איך נהניתי מזה, הייתי מה זה שמח לראות אותם מתים. רק שוטרים לא אזרחים. שמחתי, חגגתי, פתחתי שמפניה": כך התבטא לאחרונה נאשם בדקירתו של צעיר, כלפי חללי משטרת ישראל ומשמר הגבול הגיבורים שנפלו בשבעה באוקטובר וסירב לחזור בו מדבריו. החשוד נעצר על ידי בלשי המשטרה בעקבות אלימות שנקט כלפי עמית לעבודתה של בת זוגו. היום הגישה יחידת התביעות המשטרתית בירושלים את כתב האישום נגדו לבית המשפט.

בתאריך 11.1 בשעות הערב, הוזעקו שוטרי תחנת בית שמש במחוז ירושלים אל תחנת הדלק סמוך לאזור התעשייה שבכניסה לעיר בית שמש, בעקבות דיווח על מקרה במהלכו הותקף באלימות ובאמצעות כלי חד עובד במקום על ידי הנאשם שנמלט לאחר מכן ברכב יחד עם חבריו. ממקום האירוע התפנה עצמאית הקורבן לטיפול רפואי כשמצבו קל וחבלה חודרת בידו השמאלית, ונפתחה חקירה במשטרה תוך איסוף עדויות וממצאים במטרה לאתר את המעורבים.

במסגרת פעולות חקירה אלו ותוך זמן קצר, איתרו בלשי תחנת בית שמש ממחוז ירושלים את רכבם של המעורבים בסמוך לעיר ובתוכו הנאשם ושני חבריו. השלושה נעצרו על ידי הבלשים ובחיפוש שנערך ברכב, איתרו הבלשים חומר חשוד כסם וסכין שעל פי החשד ייתכן ושימשה בין היתר לביצוע עבירת האלימות שהתרחשה זמן קצר קודם.

כבר למחרת הובאו שניים מהם, הנאשם (26) וחשוד נוסף (28, ירושלים), בפני בימ"ש שנעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרם לטובת המשך ביצוע פעולות החקירה הנדרשות בעניינם. בימים האחרונים שלח בימ"ש את החשוד הנוסף בתנאים מגבילים לביתו תוך שהאריך לנאשם את מעצרו.

על פי ממצאי החקירה שניהלה תחנת בית שמש עלה כי באותו הערב, שוחח הנאשם עם בת זוגו עת סיימה משמרת במקום עבודתה והמתינה שם לבואו. במהלך שיחתם, שמע הנאשם בין היתר את קולו ברקע של הקורבן שכאמור עובד אף הוא במקום, דבר שעל פי החשד עורר את קנאתו וזעמו. כעבור זמן קצר לאחר שיחת טלפון זאת, הגיע הנאשם אל תחנת הדלק באמצעות רכב בו לפחות אדם אחד נוסף, ניגש אל חנות הנוחות וסימן לקורבן לצאת ולשוחח עמו. כבר בשלב זה, ניסתה בת זוגו של הנאשם למנוע מהקורבן להיענות לכך ובהמשך, יצאה אף היא אחריהם.

מחוץ לחנות הנוחות, התלהמו המעורבים ביניהם ואז, דקר הנאשם באמצעות כלי חד את הקורבן בידו והחל מתרחק לעבר הרכב שהמתין לו במתחם תחנת הדלק ואילו הקורבן ניגש חזרה אל תוך החנות במטרה להרחיק עצמו מההתרחשות האלימה, משם התקשר הקורבן למשטרה ודיווח על שארע, בו בזמן שלקוחות הבחינו בפציעתו והעניקו לו עזרה ראשונה בסיסית ובהמשך פינה עצמו לטיפול רפואי.

לאחר מכן, ניגשה בת זוגו לרכב בו ישב הנאשם ובין השניים התפתח שיח קצר תוך שהנאשם טורק את דלת הרכב בפניה ואז נסע הנאשם יחד עם החשוד הנוסף אל דירתו. בהמשך, יצאו שוב הנאשם ושותפו יחדיו ונסעו אל יישוב סמוך, שם עצרו את הרכב בחנייה על מנת לעשן סמים ונעצרו כאמור על ידי בלשי המשטרה לחקירה.

כאשר יצא הנאשם מחדר החקירה שם נחקר בגין עבירות של איומים, חבלה ופציעה כשעבריין מזוין, שיבוש מהלכי חקירה, העלבת עובד ציבור ועבירות נוספות, החל להכות עצמו באמצעות האזיקים שעל ידיו ולהטיח את ראשו בקיר גבס וגרם בכך נזק בקיר חדר החקירות.

במהלך חקירתו הנוספת, עומת הנאשם עם דבריו שנאמרו בגנות חללי משטרת ישראל ומשמר הגבול, אך גם אז לא חזר בו מאמירותיו ואף חזר עליהם פעם נוספת.

בימים האחרונים השלימו חוקרי תחנת בית שמש את פעולות החקירה בעניינו של הנאשם. היום לאחר שגובשה תשתית ראייתית בגין מעשיו, הגישה כאמור יחידת התביעות המשטרתית במחוז ירושלים כתב אישום נגדו לבית המשפט בגין עבירות של פציעה כשעבריין מזויין, החזקת אגרופן או סכין שלא כדין ואיומים, לצד בקשה להורות על מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים.

אחד מחוקרי תחנת בית שמש במרחב ציון בה התנהל תיק החקירה, הוא רס"ב עדיאל שלום שסיפר- "בכל שנותי כחוקר וגם בתיקי החקירה המורכבים ביותר, לא הזדעזתי כפי שארע במהלך חקירתו של נאשם צעיר זה המעורב באירוע אלימות ודקירתו של קורבן צעיר, שכל חטאו זה שעובד עם בת זוגו של הנאשם ושוחח עמה. במהלך חקירתו ובמצח נחושה ללא טיפת אנושיות, הביע הנאשם את שמחתו תוך אמירות קשות על מותם של 58 חללי משטרת ישראל ומג"ב שנפלו בשבת השחורה של השבעה באוקטובר. גם ניסיונות להביאו לחזור בו מדבריו שייתכן כי נאמרו בלהט הימצאותו בחדר החקירות והחשדות שיוחסו כלפיו באותה העת, התבררו כחסרי רצון מצידו לעשות כך תוך ששב וחזר על אמירותיו הבזויות והמקוממות. לטעמי וכך פעלתי, מקצועיותו של כל שוטר נמדדת ברגעים בהם נדרש ליצור הפרדה מוחלטת בין תחושותיו הנובעות מאמירות אלו כלפיו וכלפי עמיתיו, לבין מיצוי הפעולות המקצועיות במהלך החקירה שנדרש לבצע ולהשלים ללא משוא פנים. במקרה זה, עדויות וממצאים שנאספו במסגרת החקירה, גובשו לכדי תשתית ראייתית מספקת ולהגשת כתב אישום על ידי יחידת התביעות של מחוז ירושלים נגדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully