וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפלה הצעת אי אמון בממשלה, הקואליציה החרימה את ההצבעה

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 17:23

מפלגת העבודה הגישה את ההצעה בשל "כישלון ממשלת ישראל בהשבת 136 החטופים". בקואליציה הבהירו כי "לא יקחו חלק", מאי גולן השיבה בשם הממשלה ופנתה למשפחות החטופים שנכחו במליאה: "כואבים את כאבכם, לא משתפים פעולה עם פוליטיקה קטנה". המשפחות צעקו מהיציע: "אתם אשמים"

משפחות החטופים בועדת הכספים/ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת דנה היום (שני) בהצעת אי אמון שהגישה מפלגת העבודה על "כישלון ממשלת ישראל בהשבת 136 חטופים שבשבי החמאס". הקואליציה החליטה להחרים את הדיון וההצבעה בטענה כי "לא יקחו חלק במופעים פוליטיים בזמן מלחמה". 18 חברי כנסת תמכו בהצעת האי-אמון, ללא מתנגדים. ההצעה לא קיבלה את הרוב הדרוש ולכן נדחתה.

יעת העבודה היא היחידה מבין סיעות האופוזיציה שהחליטה לאפשר את ההצבעה כמתוכנן, זאת למרות שיש עתיד ורע"ם משכו את ההצעות שלהן לאור המשך המלחמה. גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר מוקדם יותר כי "זה לא הזמן למלחמות יהודים", כלשונו ואמר כי "ישראל זקוקה יותר מכל לאחדות".

ח"כ אפרת רייטן מרום נימקה את ההצעה במליאה בשם סיעתה ואמרה כי "108 ימים חלםו מאז נחטפו אזרחים וחיילים משטח ישראל הריבונית. מאז עסקת החטופים האחרונה חלפו 52 ימים, במהלכם נרצחו על ידי חמאס חלק מהחטופים ופורסמו סרטוני זוועה ועדויות של השבים על התעללויות מיניות ופיזיות בחטופים. זה נוח לא לראות את הפנים, להישאר מנותק ואדיש אבל מדובר בבני אדם שהם בשר מבשרה של האומה הישראלית. איך אפשר להישאר אדישים מול כפיר ביבס בן השנה? צריך באמת להסביר למה אין לנו אמון בממשלה הזאת? במקום הכאה על חטא, מופנית אצבע מאשימה נגד משפחות החטופים ואזרחי ישראל שדורשים הצל את חטופני מידי המרצחים בעזה".

מאי גולן במליאת הכנסת. 22 בינואר 2024. צילום מסך, ערוץ הכנסת
"ממשלה חצופה". מאי גולן/ערוץ הכנסת, צילום מסך

השרה מאי גולן מהליכוד השיבה בשם הממשלה להצעה ופנתה למשפחות החטופים שנכחו במליאה" "אנחנו כואבים את כאבכם מאוד ופועלים ללא הרף להחזיר את היקרים שלכם שהם גם היקרים שלנו. אנחנו לא משתפים פעולה עם פוליטיקה קטנה".

נציגים של משפחות החטופים צעקו חזרה מהיציע קריאות כמו "עכשיו", "אתם אשמים" ו"בושה". ח"כ גלעד קריב צעק לשרה גולן: "ממשלה חצופה".

18 חברי כנסת תמכו בהצעת אי אמון, ללא מתנגדים. ההצעה לא קיבלה את הרוב הדרוש ולכן נדחתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully