וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקה עכשיו או הכרעה בכל מחיר? המחלוקת בין המפלגות מגיעה לנקודת רתיחה

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 17:15

הקולות בעד ונגד עסקת חטופים גוברים על רקע לחץ המשפחות לשחררם גם בתמורה לסיום הלחימה. לפיד תומך בעסקה: "עד שלא נוציא את החטופים, לא נוכל למגר את חמאס". מנגד, טוען סמוטריץ': "יש לנצח את חמאס קודם, כל מי שאומר אחרת, משקר". בן גביר: "אם אין מלחמה, אין ממשלה"

ליברמן מתנגד לבחירות בזמן מלחמה: "מדינת ישראל זקוקה לאחדות"/ערוץ הכנסת

עם כניסתה של המלחמה ליומה ה-108, נמשכים להישמע הקולות בעד ונגד עסקה נוספת מול חמאס, שתביא לשחרור החטופים מצד אחד, ומצד שני להפסקת אש מול ארגון הטרור. בישיבות הסיעה היום (שני) בכנסת, קראו יו"ר האופוזיציה ומפלגת יש עתיד יאיר לפיד, ויו"ר העבודה מרב מיכאלי, להגיע לעסקה כזו לשחרור החטופים. "עד שלא נוציא את את החטופים, לא נוכל למגר את החמאס", אמר לפיד. בקואליציה נשמעו קולות הפוכים, בהם של יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, שדחה כל מו"מ מל חמאס, ואף איים: "אם אין מלחמה, אין ממשלה".

בן גביר התייחס לנושא החטופים בישיבת סיעתו, ואמר: "חטופים הם האחים שלנו, יש לנו את החובה המוסרית להחזיר אותם הביתה אבל יש לנו מחויבות גם לכלל אזרחי ישראל, מחויבות ל-10 מיליון אזרחים שנמצאים כאן. שלא יחטפו, יפגעו או ירצחו אותם. ולכן הדבר הראשון שצריך זה להכריע, לנצח, לכסח וללכת עד הסוף במלחמה כדי שנוכל למוטט את החמאס ולהחזיר את החטופים הביתה. אין כאן שום אפשרות אחרת".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, בישיבת סיעה, הכנסת, ירושלים.  ב-22 בינואר 2024.. יונתן זינדל, פלאש 90
"אם אין מלחמה, אין ממשלה". בן גביר בישיבת סיעה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד אמר כי "אין מנדט לאף אחד" לסיים את הלחימה. "עמדתי ברורה, צריך לעשות הכל כדי להשיב את החטופים אבל אסור לסכן את ביטחון מדינת ישראל. הקו האדום שלי הוא סיום המלחמה. אם אין מלחמה, אין ממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יו"ר מפלגת הציונות הדתית בישיבת סיעה, הכנסת, ירושלים.  ב-22 בינואר 2024.. יונתן זינדל, פלאש 90
מתנגד לעסקה. סמוטריץ' בישיבת סיעה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

גם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', התנגד לעסקה: "התשובה שלנו לזה היא: לא. נקודה". לדבריו,
"האמירה שאפשר עכשיו לשחרר חטופים ולחזור אחרי חודש או חודשיים להילחם ולחסל את החמאס היא מדע בדיוני ואחיזת עיניים גמורה, ראינו כבר לאן הקונספציה של פוליטיקאים וגנרלים שזלזלו ביכולות ובכוונות של האויב הביאה אותנו. וזה גם לא יביא לשחרור החטופים אלא רק יגדיל את התיאבון של סינוואר.

"כל מי שמספר לכם דברים אחרים כולל חברי קבינט המלחמה גדי אייזנקוט ובני גנץ, ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, אינם אומרים לכם אמת, הם משלים אתכם ואת הציבור כולו".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי בישיבת סיעה, הכנסת, ירושלים.  ב-22 בינואר 2024.. יונתן זינדל, פלאש 90
"אי אפשר להמשיך להגיד 'גם וגם'". מיכאלי בישיבת סיעה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר העבודה מרב מיכאלי אמרה בישיבת סיעתה כי "צריך להסכים להפסקת הלחימה" בשביל להשיב את החטופים. "ייקח הרבה מאוד זמן למוטט את החמאס, זמן שאין לחטופינו ואין זמן להעמיד אותם בסכנה יותר", אמרה. "עכשיו אין גם וגם, זה או לעצור את המלחמה או להפקיר את החטופים. אי אפשר להמשיך ולהגיד 'גם וגם', זה מסווה את ההחלטה הברורה שצריכים לקבל. מדינה שדואגת לאזרחיה, צריכה קודם להשיב את החטופים ואז למוטט את החמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully