וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים, ישראלים, וקצין בדרגת סגן אלוף: 14 חשודים בסחר בהיתרים לפלסטינים

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 17:13

על פי החשד, תושב סכנין בן 53, ובנו המשרת בקבע הפעילו רשת מתווכים שמצאו את הפלסטינים שהזדקקו להיתרים, ונעזרו באנשי צבא להנפקתם. החשודים הנפיקו היתר עבודה במחיר של עד 10 אלפים שקלים. בפשיטה על ביתו של החשוד המרכזי, נמצאו כ-740 אלף שקלים במזומן.

פועל פלסטיני עובר במחסום מכבים. חורחה נמירובסקי, פלאש 90
סנגורו של מוחמד ביקש לאסור את פרסום זהותו מחשש לסכנה לביטחונו. פלסטינים במעבר/פלאש 90, חורחה נמירובסקי

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שני) את מעצרו של מחמוד סייד מוחמד, תושב סכנין בן 53, החשוד שסחר בהיתרי כניסה לישראל לפלסטינים. בפתח הדיון, ביקש סנגורו של מוחמד לאסור את פרסום זהותו מחשש לסכנה לביטחונו "בשל המצב במדינה", אך בקשתו נדחתה. יחד עם מוחמד, נעצרו 13 חשודים נוספים בהם פלסטינים, אזרחי ישראל ששירתו בצה"ל בעבר, וכמה חיילי צה''ל, בהם, קצין בדרגת סגן אלוף ושני נגדים. מעצרם של החיילים ואנשי הקבע הוארך בבית המשפט הצבאי.

נציג המשטרה, רס"ב שימי שלגי מסר מוחמד סחר בהיתרי כניסה לפלסטינים, בעזרת בנו החייל המשרת בקבע במעבר שער אפרים. השניים ניהלו רשת למכירת היתרים במהלך השנה האחרונה, במסגרתה התקיים שיתוף פעולה בין חיילים לבין פלסטינים תושבי יהודה ושומרון שתפקידם היה לאתר פלסטינים המעוניינים בהיתרי כניסה לישראל ולגבות מהם תשלום.

בחקירה עלה כי תמורת כל היתר כניסה לעבודה בישראל גבו החשודים בין ארבעת אלפים לעשרת אלפים שקלים. היתרי העבודה שסופקו לקונים היו לעבודה בחקלאות ביהודה ושומרון ובאזור קו התפר בלבד. כוחות משטרה שביצעו הבוקר חיפוש בביתו של מוחמד איתרו כ-740 אלף שקלים ו121- מטילי זהב. בחקירתו, הכחיש מוחמד את המיוחס לו וטען כי הכספים שייכים לו ולחתנו.

תגובת דובר צה"ל: נגד נעצר היום בחשד לסחר בהיתרי כניסה לישראל. על פי החשד, הנגד גבה תשלום מתושבי איו"ש שביקשו לחדש את היתר הכניסה שלהם. התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרו של החשוד לצורכי חקירה עד 28 בינואר 2024. לאחר בחינת חומר החקירה וצרכי החקירה, קיבל בית הדין המחוזי את הבקשה והאריך את המעצר כמבוקש. בית הדין הצבאי התיר את פרסום פרטיו של החשוד, אך עיכב את היתר הפרסום ב-48 שעות, כדי לאפשר הגשת ערעור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully