וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק גבר קנאי מסוגל לזה": הסיפור מאחורי מותה של אילנה שנרצחה בתל אביב

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 11:34

בשיחה עם וואלה! מספרת ידידתה של אילנה אזגדיאן, שלפי החשד נרצחה וביתה הוצת, כי פגשה אותה בביתה כמה שעות לפני האסון - ואף קיבלה ממנה הצעה להעביר שם את הלילה. "היא הייתה בחורה שבטוחה בעצמה ולא בוכה בחיים. אמרתי לעצמי שבטח השריפה נגרמה מבדל סיגריה שנשכח"

בווידאו: זירת רצח רחל בוחבוט/שלומי גבאי

ארבעה ימים עברו מאז שאילנה אזגדיאן בת ה-35 שהתגוררה בתל אביב לאחר שהגיעה לארץ מרוסיה, נספתה בשריפה שפרצה בדירה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. סימני האלימות שעל גופה מעידים, להערכת המשטרה, שמדובר ברצח, והמשטרה עצרה באותו יום חשוד במעשה, דניאל מרגושין (34) מאשדוד, כשהוא מגואל בדם. אמש שיתפה חברה טובה של אזגדיאן, שביקשה להישאר בעילום שם, את וואלה! בתחושות הקשות בעקבות אובדן חברתה, ושפכה אור על סיפורה של אזגדיאן, שהגיעה לישראל לבקש עתיד טוב יותר לה ולבנותיה הקטנות.

"היא הייתה אם חד הורית לשתי בנות בגיל 10, בערך שהסבא וסבתא שלהם שמרו עליהם בזמן שאילנה הייתה בארץ", סיפרה חברתה. "אילנה עשתה את הכל רק בשביל המשפחה שלה. היא אמרה לבנות שלה שהן עוד יצטרפו אליה בעתיד לישראל".

אישה כבת 35 נספתה למוות בדירה ברחוב דיזנגוף. 18 בינואר 2024. זק"א
זירת השריפה החשודה כרצח בתל אביב, 18 בינואר 2022/זק"א

מרגושין, החשוד ברצח אזגדיאן, נעצר בערב בתחנה המרכזית בירושלים, אחרי שבלשים התחקו אחריו במשך כל היום. תוך כדי תשאולו שלף החשוד סכין גדולה לעבר הבלשים והחל להתקדם לעברם במהירות. בשל הסכנה שהיווה - הגיבו הבלשים בירי לעברו. הוא עדיין מטופל בבית החולים שערי צדק ועל אף שמצבו כבר מוגדר יציב, הוא עדיין מורדם ומונשם. העבירות המיוחסות לו הן הצתה ורצח באכזריות מיוחדת או התעללות.

כעת הנסיבות והרקע לאירוע הקשה נבחנות בחקירה שמנהלת היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב ירקון. במהלך דיון הארכת מעצרו של מרגושין שהתקיים בבית משפט השלום בתל אביב לפני שלושה ימים, אמר רס"מ אלכסיי נגב, נציג המשטרה בדיון, שהם יודעים "שהיה קשר בין השניים, אך עדיין בודקים את טיב הקשר". עו"ד טלי חזום שמייצגת את מרגושין מטעם הסניגוריה הציבורית ביקשה לקצר את ימי המעצר ואף הגישה ערר שהתקבל בבית המשפט המחוזי בתל אביב. כעת מעצרו הוארך עד ל-29 בינואר.

עוד בוואלה!

אותר חשוד ברצח התיירת בת"א; במהלך מעצרו הוא שלף סכין, ונורה על ידי השוטרים | תיעוד

לכתבה המלאה
החשוד ברצח התיירת בת"א ניסה לדקור שוטרים סמוך לתחנה המרכזית, ירושלים, 18 בינואר 2024. דוברות משטרת ישראל
אזור התחנה המרכזית בתל אביב, שבו נעצר החשוד ברצח אילנה אזגדיאן/דוברות משטרת ישראל

החברה מספרת שאזגדיאן נולדה בארמניה ועברה להתגורר ברוסיה. היא הגיעה לפני מספר שנים לארץ במטרה למצוא פרנסה ולשלוח את הכספים לבנותיה והוריה. במהלך שהותה בישראל היא החלה בתהליך גיור וקבלת אזרחות רשמית, ואף נהגה ללכת לאולפן ללימודי עברית. "עכשיו אני לא יודעת מה יעלה בגורל הבנות שלה", אמרה בכאב החברה. "היא ממש רצתה ודיברה על לבנות את החיים שלה בארץ, להביא לכאן את הילדות שלה. היא אמרה כבר לילדים שהם ילמדו עברית ויצטרפו אליה לכאן".

השתיים נפגשו לפני כמה שנים, כאשר ביקשו להכיר חברות חדשות דוברות רוסית שמתגוררות בארץ. החברה מספרת שהן בילו זמן רב ביחד. "אילנה הייתה בחורה שמאוד בטוחה בעצמה", סיפרה החברה. "היא לא שיתפה אנשים בפחדים או בחששות שלה. היא הייתה מין בחורה כזו שלא בוכה בחיים. היא דיברה על זה שהיא הייתה רוצה מאוד ללמוד פסיכולוגיה. היא גם הייתה מאוד חכמה, והיה לה ידע כללי רחב. היא כל הזמן שאלה שאלות בשיעורים באולפן ורצתה ללמוד כמה שיותר".

הסכין עמה החשוד ברצח התיירת בת"א ניסה לדקור שוטרים סמוך לתחנה המרכזית, ירושלים, 18 בינואר 2024. דוברות משטרת ישראל
הסכין שבה ניסה החשוד ברצח לדקור את השוטרים/דוברות משטרת ישראל
אילנה אזגדיאן. דוברות זק"א ת"א, אתר רשמי
אילנה אזגדיאן/אתר רשמי, דוברות זק"א ת"א

את הידיעה על מותה של אזגדיאן קיבלה החברה בתדהמה. "בהתחלה כששמעתי שהבית שלה נשרף, אמרתי לעצמי שבטח זה בדל סיגריה שהיא שכחה לכבות, כי מה כבר היה יכול לקרות? באותו הערב ישבנו אצלה בדירה כמה שעות לפני שזה קרה. דיברנו קצת, והיא אמרה שהיא תצטרך לקום מוקדם בבוקר והציע שאשאר לישון איתה בדירה, אבל אמרתי לה שאני לא רוצה. אני לא רוצה לחשוב עכשיו מה היה אם הייתי שם איתה ביחד. אני חושבת שלא הייתה לה תוכנית להיפגש עם מישהו באותו ערב בדירה. היא לא הייתה ביישנית, והיא הייתה מספרת לי דברים כאלה".

החברה טוענת שהיא לא מכירה את מרגושין, וגם לא יודעת על טיב הקשר בינו לבין אזגדיאן. ההערכה שלה בנוגע לרקע של מעשה רצח, היא שהוא נבע מקשר רומנטי בין אזגדיאן לחשוד. "לא היה לה בן זוג קבוע, אבל כן היו גברים שהיא הייתה בקשר איתם. אני חושבת שהרקע הוא רומנטי. הגבר הזה הגיע למקום בשביל להרוג אותה. רק אם הוא היה גבר קנאי הוא בטח היה מסוגל לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully