וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמצום בהיקף הכוחות בעזה והעברה ליו"ש: "מאפשר ללוחמי המילואים להיערך להמשך שירות"

עודכן לאחרונה: 22.1.2024 / 8:51

הרמטכ"ל החליט שכוחות לוחמים שהיו ברצועה יועברו לפעילות מבצעית בשומרון, שם הם יחליפו את חיילי הסדיר. בתוך כך, בכיר צבאי סיפר כי כמות המנהרות שנחשפה בחאן יונס חסרת תקדים. לדבריו, "אי-אפשר להגיד שיש אחד בחאן יונס שלא הכיר אותן"

פעילות צה"ל ברצועת עזה. 21 בינואר 2024/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי החליט שכוחות לוחמים יצאו מרצועת עזה ויועברו לפעילות מבצעית ביהודה ושומרון, כדי להחליף את כוחות חיילי הסדיר שמוצבים שם - כך נודע היום (שני) לוואלה. בצה"ל טענו כי הצבא לא מצמצם בהיקף הכוחות ברצועה, אלא מאפשר לאנשי המילואים להשתחרר ולהיערך לשירות בהמשך השנה.

לכל העדכונים על המלחמה

בתוך כך, גורמים בכירים בפיקוד הדרום סיפרו כי אוגדה 98, שנמצאת ברצועה, נלחמת בחודשיים האחרונים בחמישה גדודים - שניים מהם, הגדוד המזרחי והצפוני של חטיבת חאן יונס, הוגדרו "מפורקים", לאחר שמפקדי מחלוקות ופלוגות חוסלו. על כן, נותרו הגדוד המערבי והגדוד הדרומי של חאן יונס, לצד גדוד דיל אל בלאח.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

לדברי גורמי צבא בכירים, בקרוב תורחב הלחימה באזור במטרה לפרק גדודים נוספים ולפגוע במחבלים שנמצאים באזורים שאליהם צה"ל טרם הגיע. בצה"ל טענו כי הלחימה בחאן יונס, שנמשכת כבר חודש וחצי, מתבצעת באופן שלא התנסו בו בעבר - תמרון בו זמני מעל ומתחת לקרקע, בעקבות ריבוי המנהרות באזור.

בצה"ל אמרו כי היקף המנהרות שנחשף בחאן יונס הוא חסר תקדים, ולמרות שהתשתיות התת-קרקעיות היוו מחסה ומסתור למחבלים - בחמאס לא היו ערוכים ללחימה מתוכן. "אנחנו מצליחים לפגוע באויב מתחת לקרקע, להגיע לאותן תעלות לחימה, להרוג את מי שנמצא בפנים ולהרוס את התשתיות האלו", אמרו הבכירים. "ייקח זמן להרוס את כל התשתית, יש עשרות קילומטרים של מנהרות בחאן יונס, אי-אפשר להגיד שיש אזרח אחד בחאן יונס שלא הכיר אותן - הפירים רחבים, נמצאים בכל מקום, בגנים ובבתי ספר".

הבכיר סיפר כי המנהרה שבה הוחזקו כ-20 חטופים היתה מתחת "רחוב הסינווארים", והתאים שבהם הוחזקו היו מתחת לבתיהם של יחיא ומוחמד סינוואר. "זה היה מערך שבנוי היטב לחטופים, עם יכולות אבטחה, מצלמות במעגל סגור ועוד הרבה מרכיבים שמאפשרים כליאה של החטופים. אלו תנאים קשים - רק מדגישים את עוצמת האכזריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully