וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט למשפחות חטופים: יש סימנים שההתקדמות למעוזי חמאס מקדמת את השבת החטופים

עודכן לאחרונה: 21.1.2024 / 22:07

גלנט נפגש עם משפחות כל החטופים וטען כי הלוחמים בחאן יונס מתקרבים ל"מקומות הרגישים ביותר לחמאס" וכי הדבר יעזור לקדם את שתי מטרות המלחמה, בהן שחרור יקיריהם מהשבי. כמו כן, הוא עדכן על ההתפתחויות האחרונות מהמאמצים הצבאיים הנעשים במטרה להשיב את החטופים לישראל

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש הערב עם משפחות חטופים בלשכת משרדו שבקרייה וטען בפניהם כי פעילות כוחות צה"ל בחאן יונס שברצועת עזה, במסגרתה הלוחמים מתקדמים לעבר "המקומות הרגישים ביותר לחמאס" - מקדמת את "שתי מטרות העל במלחמה", שחרור החטופים ומיטוט חמאס. גלנט, שנפגש עם כל משפחות החטופים בכמה קבוצות קטנות, עדכן אותם על ההתפתחויות האחרונות מהמאמצים הצבאיים הנעשים במטרה להשיב את החטופים לישראל.

הערב, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי הוא דוחה על הסף את התנאים שהציג חמאס עבור שחרור החטופים, בהם, לטענתו, הוצאת צה"ל מעזה, שחרור מחבלי הנוחב'ה והשארת חמאס על כנו. "אין תחליף לניצחון", מסר ראש הממשלה. עוד הוסיף כי בתום המלחמה לא יתפשר על "שליטה ביטחונית ישראלית מלאה על כל השטח ממערב לירדן".

הצהרת שר הביטחון יואב גלנט, הקריה, תל אביב. 15 בינואר 2023. אורי סלע
הצהרת שר הביטחון יואב גלנט, הקריה, תל אביב. 15 בינואר 2023/אורי סלע

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב לנושא הניסיונות להחזרת 110 החטופים הנמצאים עדיין בידי חמאס בעזה. "אנחנו מחויבים להחזיר את כולם. זהו אחד מיעדי המלחמה והלחץ הצבאי הוא תנאי הכרחי להשלמתו. אני עובד בעניין הזה סביב השעון", פתח נתניהו את דבריו, "אבל שיהיה ברור: אני דוחה על הסף את תנאי הכניעה של מפלצות החמאס".

על פי טענות ראש הממשלה, עבור שחרור החטופים דורשים בחמאס את הוצאת כוחות צה"ל מעזה, שחרור כל מחבלי הנוח'בה, והשארת ארגון הטרור על כנו. "אם נסכים לכך - לוחמינו נפלו לשווא. אם נסכים לכך - לא נוכל להבטיח את ביטחון אזרחינו. לא נוכל להחזיר את המפונים בבטחה לבתיהם, וה-7 באוקטובר הבא יהיה רק עניין של זמן", מסר ראש הממשלה, "אני לא מוכן להשלים עם פגיעה אנושה כזאת בביטחון ישראל, ולכן לא נסכים לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully