וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלובקיה נגד צירוף אוקראינה לנאט"ו: "יוביל למלחמת עולם שלישית"

עודכן לאחרונה: 21.1.2024 / 12:14

ראש הממשלה פיצו, אחד המנהיגים הפרו-רוסיים ביותר ביבשת, אמר כי יטיל וטו על כניסת קייב לברית. לדבריו, אוקראינה תצטרך לוותר על שטחים בסופו של דבר. "למה הם מחכים? שהרוסים יעזבו? זה לא ריאלי"

מתקפת טילים רוסית על קייב/טלגרם

ראש ממשלת סלובקיה, רוברט פיצו, אמר כי אוקראינה "איננה מדינה ריבונית" אלא נמצאת תחת "שליטה מוחלטת" של ארצות הברית. המנהיג הפופוליסטי, שמתנגד לסיוע צבאי למדינה שסועת המלחמה ומתנגד לסנקציות נגד רוסיה, חזר גם על התנגדותו לבקשת אוקראינה להצטרף לנאט"ו.

"אוקראינה אינה מדינה עצמאית וריבונית", אמר פיקו לרשת השידור הציבורית RTVS. "אוקראינה נמצאת תחת השפעה ושליטה מוחלטת של ארצות הברית". סלובקיה חברה הן בנאט"ו והן באיחוד האירופי. פיצו, ששב לשלטון אחרי שמפלגתו ניצחה בבחירות באוקטובר האחרון, צפוי לפגוש את עמיתו האוקראיני דניס שמיגל ביום רביעי בעיר אוז'הורוד שבמערב אוקראינה, על הגבול עם סלובקיה.

"אני אגיד לו שאני נגד החברות של אוקראינה בנאט"ו ושאני אטיל וטו", אמר. "זה יהיה רק בסיס למלחמת עולם שלישית, ולא שום דבר אחר", הוסיף. "אני אבהיר שהוא לא יקבל שום נשק מהצבא הסלובקי והאספקה הרשמית". הממשלה הקודמת של סלובקיה הייתה ספקית נשק מרכזית לאוקראינה.

הוא גם האשים את אוקראינה בהיותה "אחת המדינות המושחתות ביותר בעולם", והוסיף: "רק אלוהים יודע כמה מהסיוע שנשלח אליכם נעלם איפשהו".

ראש ממשלת סלובקיה רוברט פיצו וראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן במסיבת עיתונאים בבודפשט, 16 בינואר 2024. רויטרס
מחזיקים בעמדות פרו-רוסיות. פיצו לצד אורבן במסיבת עיתונאים בבודפשט, בשבוע שעבר/רויטרס

הוא טען כי אין פתרון צבאי לסכסוך הנוכחי, שהחל לפני כמעט שנתיים עם פלישת רוסיה. לדבריו, אוקראינה תיאלץ לוותר על חלק משטחה. "חייבת להיות איזושהי פשרה, שתהיה כואבת מאוד לשני הצדדים", הוסיף. "ולמה הם מחכים? שהרוסים יעזבו? זה לא ריאלי".

סלובקיה היא אחת המדינות הפרו-רוסיות ביותר באיחוד האירופי, על פי דוח של מכון המחקר Globsec, שבסיסו בברטיסלבה, שפורסם בשנת 2023. עם זאת, למרות הביקורת של פיצו על אוקראינה, רק הונגריה של ויקטור אורבן הטילה וטו על סיוע בסך 50 מיליארד אירו, שחברות אחרות באיחוד האירופי אישרו להעניק לקייב בחודש שעבר.

לאור המדיניות של פיצו, שתיים משכנותיה המערביות של אוקראינה מחזיקות בעמדות פרו-רוסיות. עבור קייב, אלו חדשות רעות נוספות לאור המחלוקת העמוקה בארצות הברית סביב המשך העברת הסיוע אליה, בעוד שהנשק שלה הולך ואוזל לקראת תחילת השנה השלישית למלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully