וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמרות המהפכה: 5 מיועצינו נהרגו בתקיפה של ישראל בדמשק

עודכן לאחרונה: 21.1.2024 / 8:26

באיראן דווח כי בכיר משמרות המהפכה חוג'תאללה אמידוואר נהרג בפגיעה במבנה בבירת סוריה, שקרס לחלוטין. לפני פחות מחודש חוסל בדמשק בכיר אחר במשמרות המהפכה. דיווח בלבנון: 2 אנשי חמאס נהרגו בתקיפה ישראלית אווירית על כלי רכב ליד צור

דיווחים בסוריה על פיצוץ באזור דמשק/27א

חמישה יועצים במשמרות המהפכה של איראן נהרגו הבוקר (שבת) בתקיפה ישראלית בדמשק, לצד כמה אנשי צבא סורים. כמה מההרוגים היו בכירים בשורות ארגון, בהם גם מפקד יחידת המודיעין של כוח קודס, וג'תאללה אמידוואר.

התקיפה אירעה בשכונת אל-מזה בדמשק, שבה לפי דיווחים שונים חיים בכירים במשמרות המהפכה, בחיזבאללה ובג'יהאד האסלאמי. לפי המקור בציר ההתנגדות, מבנה של משמרות המהפכה נפגע על ידי טילים מדויקים, והוא שוטח לחלוטין. לפי ערוץ אל-ערביה הסעודי, התקיפה בוצעה על ידי שלושה מטוסי קרב.

איראן איימה בנקמה "בזמן ובמקום המתאימים". "הפשעים של המשטר הציוני לא יעברו ללא תגובה", הזהיר הנשיא איברהים ראיסי.

בהמשך דווח גם בדרום לבנון על תקיפה אווירית של ישראל על כלי רכב ליד צור, שבה נהרגו שני בני אדם. חיזבאללה הודיע כי אחד מההרוגים הוא עלי מוחמד חדרג'. לפי הערוץ הסעודי אל-חדת', הוא היה בכיר בענף פלסטין בכוח קודס, והיה אחראי על תיאום בין איראן וחמאס בנושא סייבר והגנה אווירית.

הריסות של מבנה שהותקף לפי דיווחים על ידי ישראל בדמשק, סוריה, 20 בינואר 2024. רויטרס
הריסות המבנה שהותקף הבוקר בדמשק/רויטרס
תקיפת רכב בלבנון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפת הרכב בדרום לבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תיעודים מהזירה מראים הריסות של מבנה ותושבים מתגודדים סביבם, אחרי התקיפה החריגה בשבת בבוקר. לפי דיווחים שונים, בתקיפה נפגעו גם בכירים בג'יהאד האסלאמי, אך נציג ארגון הטרור הפלסטיני בדמשק הכחיש זאת. הוא אמר כי התקיפה לא כוונה נגד משרדי הארגון.

הבכיר האיראני שחוסל בדמשק חוג'תאללה אמידוואר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הבכיר האיראני שחוסל בדמשק חוג'תאללה אמידוואר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

החיסול המיוחס לישראל בדמשק אירע קצת פחות מחודש אחרי החיסול של בכיר משמרות המהפכה רזא מוסאווי, שאותו לכאורה נקמה איראן השבוע ששיגרה טילים לעבר "מטה של המוסד" בחבל הכורדי בארביל. ישראל לא הגיבה לטענות האיראניות, אך הממשל הכורדי דחה אותן על הסף ואמר כי בתקיפות נהרגו אזרחים, בהם איש עסקים בכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully