וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מצרים עצרה איש עסקים סודאני שהלבין מיליוני דולרים לחמאס

עודכן לאחרונה: 20.1.2024 / 9:19

עבד אל-באסט חמזה, שהוכנס לרשימת הסנקציות של ארה"ב אחרי 7 באוקטובר, היה אחד מאנשי הכספים המרכזיים של הארגון ובעבר אף סייע לבן לאדן. לפי הדיווחים, הוא מוחזק במצרים, אך החשדות נגדו לא ידועים

הושמד אתר מרכזי של תעשיית הייצור של חמאס במרכז רצועת עזה/דובר צה"ל

מצרים עצרה איש עסקים סודאני, שהואשם על ידי ארצות הברית במימון של חמאס והוכנס לרשימת הסנקציות שלה אחרי המתקפה ב-7 באוקטובר - כך דיווחו כלי תקשורת בשתי המדינות וכן מקור ביטחוני מצרי.

המקור המצרי, ששוחח עם רשת BBC בשפה הערבית, אמר כי עבד אל-באסט חמזה נעצר ביום שני האחרון בקהיר, בשעות הבוקר המוקדמות. הוא מוחזק מאז במקום לא ידוע ונמצא תחת חקירה.
הרשויות במצרים לא מסרו הצהרות רשמיות לגבי הדיווחים על מעצרו של חמזה. לפי חלק מהדיווחים, הוא נעצר בשל חשדות לשחיתות בעסקאותיו במכרות זהב ומסחר במצרים. מנגד, דיווחים אחרים ציינו כי הוא נעצר בחשד למימון טרור.

חמזה בן ה-68 היה מקורב לרודן סודאן לשעבר עומד אל-בשיר ולמפלגת השלטון האסלאמיסטית דאז. אחרי הפיכה צבאית נגד בשיר ב-2019, הוא נעצר ונידון לעשר שנות מאסר על עבירות שחיתות. עם זאת, שנתיים לאחר מכן, בהפיכה נוספת של הצבא נגד שלטון המעבר, הוא שוחרר מהכלא.

עבד אל-באסט חמזה. טוויטר, צילום מסך
נידון למאסר בסודאן אך שוחרר אחרי ההפיכה ב-2021. עבד אל-באסט חמזה/צילום מסך, טוויטר

ימים אחרי המתקפה של חמאס על ישראל, הוא הוכנס יחד עם עשרה אנשים נוספים - חברי חמאס או גורמי מימון שלהם - לרשימת הטרור של ארצות הברית. וושינגטון אף הציעה עשרה מיליון דולר למי שיעביר מידע שיוביל למעצרו של חמזה, שלטענתה העביר 20 מיליון דולר לחמאס לפני המתקפה, שאותם הלבין באמצעות שורת חברות שבבעלותו. אלו הוגדרו ישויות טרור.

איש העסקים הסודאני נקשר גם למימון של אל-קאעדה וחברות שהיו קשורות לאוסמה בן לאדן. בן לאדן, מייסד אל-קאעדה שחוסל על ידי ארצות הברית ב-2011, התגורר כמה שנים בסודאן תחת חסותו של בשיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully