וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתו אותו להגיע לחורשה באזור - שם נורה למוות: צעיר וצעירה מואשמים ברצח בגליל המערבי

עודכן לאחרונה: 21.1.2024 / 8:13

סלמה חנבוט ובן זוגה לשעבר סנד מולא מואשמים ברצח ביאן והבי בן ה-22 מכפר ירכא. הם הודו ושיחזרו. על פי האישום, הם חשדו שהחזיק בפלאפון תמונות של חנבוט, עימה ניהל קשר בעבר. "היו לו תוכניות בחיים, הרצח המתועב קטע הכל"

בווידאו: שבועיים אחרי הטבח: שני אחים נרצחו במטע זיתים סמוך לאבו סנאן/יואב איתיאל

המשטרה פענחה את הרצח של ביאן והבי, שנמצא ירוי סמוך בשטח מיוער בגליל המערבי, בין ירכא לאבו סנאן.

האירוע הטראגי התרחש ב-10 לדצמבר. עובר אורח שהבחין בו מוטל מחוסר הכרה הזעיק את המשטרה. שוטרים שהגיעו למקום מצאו את והבי ירוי ופצוע באורח אנוש. צוות נט"ן של חיאן שירותי רפואה העביר אותו תוך מאמצי החייאה אל המרכז הרפואי לגליל, שם לאחר זמן קצר נאלצו רופאים לקבוע את מותו. באיזור מטע הזיתים בו נורה התרחש רצח כפול בספטמבר. ארבעה אנשים נרצחו בסמוך חודש קודם לכן. התברר חיש מהר כי לרצח של ביאן והבי מירכא אין קשר אליהם.

ביאן והבי בן ה-22 עבר לירכא עם אביו מדלית אל כרמל לאחר שאביו נישא מחדש. ביאן שירת בצה"ל, השתחרר בחודש יולי, התעניין בנגינה וקידם עסק.

ביאן והבי, שנמצא ירוי סמוך בשטח מיוער בגליל המערבי, בין ירכא לאבו סנאן. דצמבר 2023. סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
ביאן והבי/מערכת וואלה!, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

"רצח מתועב ומיותר, אירוע עצוב מאד", תיאר השבוע את הדברים תת-ניצב חיים סרגרוף, מפקד מרחב אשר שהיחידה ללוחמה בפשיעה שלו, יל"פ אשר, חקרה את הפרשייה והביאה להעמדה לדין של צעיר וצעירה מכפר ירכא הנאשמים ברצח של ביאן. "היו לו מלא תכנונים, מלא דברים שרצה לעשות בחיים, אבל הרצח קטע הכל".

כבר בחקירה ראשונית עלה שהיה לביאן במשך מספר חדשים קשר עם בת השכנים הצעירה. הוא סיים את הקשר איתה, היא רצתה להמשיך אותו ונפגעה מהניתוק. החוקרים התקדמו בחקירה בכיוון הזה וחיש מהר היו להם תוצאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תת ניצב חיים סרגרוף, ממ"ר אשר. דוברות משטרת ישראל
"רצח מתועב ומיותר, אירוע עצוב מאד". תת ניצב חיים סרגרוף, ממ"ר אשר/דוברות משטרת ישראל
זירת פשע. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
המשטרה פענחה רצח בגליל המערבי/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מכתב אישום שהגישה ביום חמישי פרקליטות מחוז חיפה בבית המשפט המחוזי בעיר כנגד שניים - הצעירה, סלמה חנבוט בת ה-20 וחברה לשעבר (המשטרה אומרת ארוסה לשעבר) סנד מולא (22), עמו היה לה קשר זוגי במשך מספר שנים. שניהם נטולי עבר פלילי. בצר לה היא פנתה אליו. עולה שסנד כעס על הקשר עם ביאן, בהזדמנות אחת אף איים עליו בנשק ודרש ממנו להתרחק מהכפר. השניים חשדו כי ביאן מחזיק במכשיר הטלפון הנייד שלו תמונות של סלמה וגמלה בליבם ההחלטה לירות בו.
מכתב האישום עולה לשם כך יצרה סלמה חנבוט קשר טלפוני עם ביאן והבי וקבעה להיפגש עימו. אח"כ סנד אסף אותה והשניים נסעו לכיוון בית ביאן המנוח תוך שבמהלך הנסיעה, התכתבה סלמה עם ביאן באינסטגרם וביקשה שייצא מהבית וייפגש עמה, אך הוא סירב.

נטען שאז, חנו השניים בסמוך לבית המנוח וכאשר הבחינו בו יוצא מביתו החלו לעקוב אחריו, כאשר סלמה מסתתרת במושב האחורי. מצלמות אבטחה תיעדו אותם ברכב מחוץ לבית. לאחר מספר דקות של נסיעה, עצר סנד בסמוך לרכבו של ביאן, הציג את עצמו וביקש ממנו לעלות לרכבו, ביאן סירב ובמקום זאת, לאחר דין ודברים, עלה סנד לרכבו של ביאן כשהוא נושא תת מקלע מאולתר מסוג קרלו, מוסלק תחת בגדיו.

ע"פ כתב האישום, השניים החלו לנסוע והגיעו אל מטע הזיתים המדובר, שם התפתח ביניהם עימות מילולי, בשלב זה, היכה סנד את המנוח וירה מהנשק לעבר פלג גופו העליון של ביאן. לאחר מכן משך סנד את ביאן הירוי אל מחוץ לרכב, לקח את מכשיר הטלפון הנייד שלו ונמלט מהמקום. מכתב האישום עולה שכאשר הגיע בחזרה אל רכבו עדכן את סלמה במעשיו והסיעה לעבודתה בסופרמרקט שם הועסקה כקופאית.

תושב רמאללה בן 17 נעצר בחשד לרצח בדריסה של שוטר בשרון. הזירה, 17 ביולי 2022. דוברות משטרת ישראל
איים בעבר על הקורבן בנשק ודרש ממנו להתרחק מהכפר/דוברות משטרת ישראל
אדם בן 48 נורה למוות בלוד. 15בדצמבר 2021. אמיר רייכמן, מד"א
ביצע את הרצח, והסיע את חברתו לעבודה./מד"א, אמיר רייכמן

סלמה חנבוט וסנד מולא נעצרו ב-20 לדצמבר, 10 ימים לאחר הרצח ולמעשה הודו ברצח. כבר ביום המעצר הפלילה סלמה את סנד, מסרה כי הוא רצח את ביאן לאחר שעלה לרכבו עם נשק ושלאחר מכן שב, הודיע לה כי רצח את ביאן וביקש ממנה את הנייד שלה כדי למחוק ממנו מידע. אלא שלאחר מכן חזרה בה, טענה כי לא ידעה מראש על הרצח המתוכנן, וכי לא ראתה כל כלי נשק אצל סנד. לסנד מולא היה סיפור אחר.

בתחילה הוא הכחיש קשר לאירוע הרצח. אבל מאוחר יותר ביום המעצר הודה שנקבעה פגישה, הודה כי שלף את הנשק ותקף את ביאן, אלא שהוא טען כי ביאן תפס את הנשק ובמהלך המאבק נורו הכדורים שפגעו בו וגרמו למותו. אח"כ, שוב שינה את גרסתו וטען כי ביאן המנוח הוא שהביא את הנשק. כל אחד מהשניים שיחזר את גרסתו עם החוקרים בזירת הרצח.

למולא יוחסה עבירה של רצח בכוונה ולחנבוט יוחסה עבירה של רצח באדישות לשניים יוחסו גם עבירות בנשק. במקביל להגשת כתב האישום מבקש התובע, אבי אור-זך את הארכת מעצרם של השניים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.

"כתב האישום בהחלט חמור, אך נסיבות גביית העדות הראשונה מורכבות ולטענתנו קיים סיכוי כי הוצאו מהנאשם שלא מרצון חופשי", אמר לוואלה עו"ד שלומי שרון, המייצג את סנד מולא. "בשלב זה טרם התקבל תיק החקירה. לאחר שנעיין בו נגיב בביהמ"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully