וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב פוסטים נגד הארמון בתאילנד - ונשלח ל-50 שנות מאסר

צעיר שכבר נשפט ל-28 שנים מאחורי הסורגים, נענש ב-22 שנים נוספות על ידי בית משפט לערעורים. זהו העונש הכבד ביותר שהוטל בממלכה על הפרת החוק הידוע לשמצה האוסר על העלבת בית המלוכה

מלך תאילנד והמלכה (מאחוריו) בטקס בבנגקוק, 23 באוקטובר 2019. רויטרס
הרשויות משתמשות בחוק כדי להעמיד לדין את מבקרי המלך/רויטרס

בית משפט בתאילנד גזר על 50 שנות מאסר על אדם שהורשע בהתבטאויות משמיצות כלפי בית המלוכה. זהו העונש החמור ביותר שנגזר ביותר בממלכה במסגרת החוק הידוע לשמצה האוסר על העלבת המלך או בני משפחתו.

מונגקול טירקוט בן ה-30 נידון במקור ל-28 שנות מאסר בעקבות פוסטים שפרסם לפני שלוש שנים בפייסבוק. ואולם, ביום חמישי הוסיף בית המשפט לערעורים 22 שנות מאסר נוספות לעונשו. השופט טען שהוא כבר קיצר בשליש את עונשו של טירקוט בשל שיתוף הפעולה שלו.

לא פורסמו פרטים על הסיבות שהובילו להחרפת גזר הדין על טירקוט, מוכר בגדים ברשת ממחוז צ'אנג. השופט הפנה לתגובות רבות שלו בפייסבוק, ובתי המשפט בתאילנד בדרך כלל קובעים הרשעות נוספות על כל פוסט בנפרד.

בנוסף לטירקוט, ארנון נמפה, הפעיל ועורך הדין שקרא לראשונה לדיון ציבורי על המלוכה, ראה את עונשו מוארך בארבע שנים נוספות.

החוק הדרקוני, שזוכה לביקורת רבה, נותר בתוקף אף שבשנה שעברה עלתה לשלטון ממשלה אזרחית ראשונה בתום עשור של משטר צבאי.

הוא הושעה לזמן קצר בתחילת מלכותו של המלך וצ'יראלונגקון ב-2019, אך הוא חודש ונעשה בו שימוש נרחב מאז פרוץ מחאות הסטודנטים חסרות התקדים לפני שלוש שנים, שקראו לרפורמות גורפות בבית המלוכה.

בהמשך החודש יפסוק בית המשפט החוקתי אם לפרק את תנועת "לזוז קדימה", מפלגה חדשה שזכתה במירב הקולות בבחירות הכלליות בשנה שעברה, על רקע קריאתה לתקן את החוק האוסר על העלבת בית המלוכה. לטענת חלק מהשמרנים בתאילנד, זהו ניסיון להפיל את הסדר הפוליטי כולו.

  • עוד באותו נושא:
  • תאילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully