וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תפצה עבריין בכיר בצפון ותשלם קנס שבועי עד שתשיב לו ציוד שהחרימה לו

עודכן לאחרונה: 19.1.2024 / 14:00

בתחנת המשטרה התעלמו שוב ושוב מבקשות והחלטות להשיב את הגאדג'טים שנתפסו אצל ראש ארגון הפשיעה, וסגנית הנשיא נעתרה לסנגורים וקנסה את משטרת ישראל. בתחנת המשטרה טוענים: "מחטף"

המשטרה פשטה על יעדים בטובא זנגרייה ועצרה 14 חשודים בעבירות הצתה וסחיטת דמי חסות באזור הכנרת. 22 במאי 2023/דוברות משטרת ישראל

במשטרת ישראל מוגדר מוחמד חסארמה מהיישוב בענה כראש ארגון פשיעה בצפון. אף על פי כן, היא תשלם לו אלפי שקלים, ועוד 750 שקלים לאוצר המדינה מדי שבוע, עד שתחזיר לו את כל הגאדג'טים שתפסה אצלו בשנים האחרונות בבית המבוצר שלו, עד האחרון שבהם. כך, פסקה סגנית הנשיאה בבית משפט השלום בעכו, השופטת אביגיל זכריה.

בשנים האחרונות על רקע אירועי פשיעה המיוחסים לו ולחבריו ונקמת דם בין שני פלגים של המשפחה, נעצר חסארמה כחשוד בעשרות מקרי רצח, ניסיונות רצח ופשעים חמורים אחרים. באינספור הזדמנויות המשטרה פשטה על ביתו המוקף חומות גבוהות, מצלמות אבטחה ושמירה, אבל סנגוריו, עו"ד שלומי שרון ועו"ד חוסיין טאהא, חילצו אותו מההסתבכויות פעם אחר פעם, ועשרות תיקי החקירה נסגרו מחוסר ראיות.

לפני כחצי שנה, פנו הסנגורים למשטרה וביקשו את החזרת הציוד המוחרם שכולל מצלמות, רחפנים, מחשבים, טלפונים ניידים ועוד. הם נענו בסירוב ובהתעלמות. גורם במשטרה אמר שהבקשות היו סתומות וכלליות.

חשד לרצח בנצרת: בן 33 נורה למוות ברכבו, בן שנתיים נפצע קשה. 20 בדצמבר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
המשטרה תפצה את ראש ארגון הפשיעה. ניידת משטרה/עיבוד תמונה, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כך היה גם כשפנו למשטרה דרך בית המשפט. בראשית חודש אוגוסט אשתקד הורתה השופטת זכריה למשטרה להשיב את כל החפצים בתוך שבעה ימים. גם זה לא קרה ואף לא הוגשה לבית המשפט תגובה. נקבע דיון נוסף, ההגנה ביקשה דחייה, ובינתיים פרצה מלחמה וכל הדיונים נדחו עד שבסופו של דבר נקבע הדיון של אתמול.

"בשעה הייעודה לדיון היום לא התייצב אף נציג מטעם היחידה החוקרת", ציינה השופטת לפרוטוקול, "רק לאחר פניית מזכירות ביהמ"ש הגיע טוען המעצרים של תחנת מג'דל כרום לאולם ביהמ"ש מבלי שיש בידו את התיקים הרלבנטיים ואף מבלי להכיר את הבקשה והתגובה". היא הוסיפה כי אין לה טרונייה לטוען המעצרים "אשר עשה כמיטב מאמציו לכבד את ביהמ"ש", ואולם, בסופו של יום ציינה כי "תחנת מג'דל כרום לא הפנימה את החלטות ביהמ"ש ואת הערות ביהמ"ש ועשתה דין לעצמה גם ביחס לדיון היום".

"מדובר בהתנהלות בלתי מתקבלת על הדעת שמבזה באופן בוטה החלטה שיפוטית", טענו עורכי הדין כנגד תחנת מג'דל כרום. "המשטרה הפרה את החלטתו של בימ"ש נכבד זה ואינה רואה עצמה כפופה להוראותיו". הם ביקשו פיצוי לחסארמה על פי פקודת בזיון בית משפט.

עוד בוואלה

10 נרצחים בשלוש שנים: סכסוך הדמים המשפחתי שרודף את הצפון

לכתבה המלאה
בית משפט השלום, עכו. ינואר 2014. אדריאן הרבשטיין
הסנגורים ביקשו פיצוי על פי פקודת בזיון בית משפט. ביהמ"ש השלום בעכו/אדריאן הרבשטיין

בתחנה נזעקו, בדיעבד, כינו את הפנייה "ניסיון מחטף", כעסו על השימוש במונח ביזיון בית משפט והסבירו את הקושי מול העבריינים המדוברים, 13 חשודים שונים, לחלקם 50 תיקים ויותר. "כל תיק בשלב חקירה אחר, כל חשוד עולם ומלואו", מסרו, "לחיי תיק חקירה יש אורך חיים משתנה". מהתחנה הסבירו כי חלק מהתיקים מתנהלים בתחנת מג'דל כרום וחלקם בימ"ר צפון ויחידות אחרות ובסה"כ 142 תיקים נשואי בקשתם של עורכי הדין. עם כל הרצון הטוב אין יכולת להתנהל כך ולא נוכל לסייע בפנייה זו".

אבל, השופטת זכריה נעתרה לעורכי הדין וקבעה לעניין בזיון ביהמ"ש - ככל שההחלטה על החזרת החפצים המוחרמים לא תקוים עד ליום 28/1/24, תישא משטרת ישראל - מדינת ישראל בקנס שבועי בסך של 750 שקלים לכל שבוע של עיכוב בהחזרתם וכי בנוסף לכך, וללא קשר למועד ההחזרה, תישא משטרת ישראל - מדינת ישראל בהוצאותיו של העבריין חסארמה ושכ"ט עורך דינו בסך כולל של 2,340.

בתגובה להחלטת בית המשפט בתחנה עובדים על איתור והחזרת החפצים. ממשטרת ישראל נמסר: "ככל שמושמעת ביקורת שיפוטית, הרי שהיא נלמדת ובמידת הצורך מופקים הלקחים הנדרשים בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully