וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש עסקים ישראלי-אמריקני נעצר בחשד ליצוא אסור של רכיבים אלקטרוניים לרוסיה

עודכן לאחרונה: 19.1.2024 / 7:48

איליה קאהן, בן 66 שמתגורר בישראל ומגיע לעיתים לארה"ב, העביר על פי החשד באמצעות רשת של עסקים בסין ומדינות אחרות למעלה מרבע מיליון שבבים מוליכים למחצה מארה"ב לעסקים הקשורים לשירותי הביון והצבא הרוסיים. אם יואשם ויורשע הוא צפוי לעד 20 שנות מאסר

בית משפט פדרלי בקרוליינה הצפונית דן בחלוקה למחוזות. AP
צפוי להיות מובא היום בפני שופט. בית משפט פדרלי/AP

איש עסקים ישראלי-אמריקני נעצר אמש (רביעי) בלוס אנג'לס, בחשד ליצוא אסור של רכיבים אלקטרוניים לרוסיה. לפי החשד, באמצעות רשת של עסקים בסין ומדינות אחרות, הוא העביר כך למעלה מרבע מיליון שבבים מוליכים למחצה מארצות הברית לעסקים הקשורים לשירותי הביון והצבא הרוסיים בהם פה-אס-בה (ФСБ) היורש העיקרי של הק.ג.ב. לאחר התפרקותה של ברית המועצות. בין המשלוחים המדוברים גם שבבים ממותגים פה-אס-בה.

האיש, איליה קאהן בן ה-66, שעל פי כתב החשדות כנגדו מתגורר בישראל ומגיע לעיתים לארצות הברית, הוא הבעלים של שתי חברות אמריקאיות, בלוס אנג'לס ובברוקלין שלטענת משרד המשפטים האמריקני גרפו כך כ-50 מיליון דולר בין 2012 ל-2022. קאהן מחזיק גם בדרכון רוסי.

שבב. ShutterStock
העביר למעלה מרבע מיליון שבבים מוליכים למחצה לרוסיה. שבב/ShutterStock

לטענת הרשויות בארצות הברית קאהן גם דאג לכך שספק שירותי הביון הרוסיים ימשיך לקבל מוליכים למחצה לאחר הפלישה של רוסיה לאוקראינה בפברואר 2022, שאז הגבירה ארצות הברית את הקושי לשלוח מוליכים למחצה לרוסיה. במשרד המשפטים האמריקאי אמרו כי מוליכים למחצה אלו יכולים לשמש בין היתר למערכות תקשורת, מקלטי GPS וציוד לכלי טיס בלתי מאוישים - כתב"מים.

לפי החשד, לאחר שחברה בטייוואן שייצרה מוליכים למחצה ממותגים כאלה סירבה לשלוח אותם לרוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה, קאהן דאג לשלוח את המוליכים למחצה לארצות הברית ולאחר מכן ייצא אותם מחדש לרוסיה לעתים קרובות באמצעות חברת שילוח שבסיסה בנמל התעופה הבינלאומי קנדי בניו יורק. ע"פ הנטען קאהן גם השתמש בהונג קונג ובמקומות אחרים ברחבי העולם כנקודות העברה כדי להתחמק מחוקי היצוא והתקנות של ארצות הברית ולהסתיר את משתמשי הקצה הרוסים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"ייצוא בלתי חוקי של מוליכים למחצה וטכנולוגיה רגישה אחרת ליריב זר אינו עבירה של מה בכך אלא הפרה חמורה של הביטחון הלאומי האמריקני", אמר ג'יימס סמית', בכיר ב-FBI, "פעולותיו לכאורה של איליה קאהן - ניצול רשת זדונית של חברות ליצוא טכנולוגיה רגישה אסורה לצבא ולשירותי הביון הרוסיים - פגעו ישירות באינטרסים ובביטחונן של ארצות הברית ובעלות בריתנו. בזמן שאנו פועלים להגן על ארצות הברית ה-FBI ימשיך להבטיח שכל מי שמוכן להתחמק מסנקציות לסיוע למדינות עוינות יצטרך להתמודד עם ההשלכות במערכת המשפט הפלילי".

קאהן צפוי להיות מובא היום בפני שופט בבית משפט פדרלי בקליפורניה. במשרד המשפטים האמריקאי מדגישים כי מדובר בחשדות בלבד וכי לכל אדם עומדת זכות החפות עד אשר יוכח אחרת, ובמקביל, מציינים כי אם יואשם ויורשע הוא צפוי לעד 20 שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully