וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: שלום עם ישראל - רק אחרי הפסקת אש בעזה ונתיב בלתי ניתן לביטול למדינה פלסטינית

עודכן לאחרונה: 18.1.2024 / 18:32

שגרירת סעודיה בארה"ב, רימה בת בנדר אל-סעוד, אמרה כי התקדמות לנורמליזציה תתאפשר רק אם התהליך יכלול אופק מדיני לפלסטינים. "במשך שנים סעודיה הושיטה יד לשלום, אבל יש לנו אחריות כלפי הפלסטינים"

הושמד אתר מרכזי של תעשיית הייצור של חמאס במרכז רצועת עזה/דובר צה"ל

שגרירת סעודיה בארה"ב רימה בת בנדר אל-סעוד אמרה היום (חמישי) במהלך הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס כי התקדמות לנורמליזציה עם ישראל תתאפשר רק אחרי שתהיה הפסקת אש בעזה, ורק אם התהליך יכלול נתיב בלתי ניתן לביטול למדינה פלסטינית.

"כל עוד יש אלימות בעזה אי אפשר לדבר על היום שאחרי המלחמה. במשך שנים סעודיה הושיטה יד לשלום (עם ישראל) אבל יש לנו אחריות כלפי הפלסטינים. שלום (עם ישראל) זה אומר נתיב עבור העם הפלסטיני למדינה משלו", אמרה השגרירה הסעודית.

שגרירת סעודיה בארה"ב, רימה בת בנדר אל-סעוד, בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. ברק רביד
שגרירת סעודיה בארה"ב, רימה בת בנדר אל-סעוד, בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס/ברק רביד

היא ציינה כי האלימות בעזה כבר החלה לזלוג לגדה המערבית, והוסיפה שהיא מודאגת מכך שהמשבר יתפשט לאזורים נוספים באזור. "אנחנו מכירים בהלם והזעזוע של העם הישראלי אחרי מה שקרה ב-7 באוקטובר, אבל צריך גם להכיר בסבל של התושבים הפלסטינים בעזה. סעודיה מכירה בכך שישראל צריכה להרגיש בטוחה אבל זה לא יכול להיות על חשבון הפלסטינים".

עוד הוסיפה: "מה שקרה ב-7 באוקטובר דוחה ומזעזע, אבל צריך גם לזכור את 75 השנים של סכסוך. הפתרון הוא שתי מדינות. יש טראומה בשני הצדדים. צריך הפסקת אש עכשיו. כמה עוד ילדים צריכים למות? זה לא יכול לקרות יותר. אנחנו מגנים אלימות נגד אזרחים מכל הצדדים. כל בני האדם צריכים להגיד - הפסקת אש עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully