וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת עצוב לכפיר ביבס בכיכר החטופים: "עוד אפשר להציל אותו"

עודכן לאחרונה: 18.1.2024 / 16:58

התינוק שנחטף במתקפת הפתע ב-7 באוקטובר מציין יום הולדת בשבי חמאס בעזה. דודתו יפעת אמרה בקול חנוק: "שאף אחד לא יגיד לנו, שיש רק דרך אחת לשחרר אותם. יש לנו כוח אדיר. בואו נחזיר אותם הביתה". טל מוסרי, שהנחה את האירוע, הקדיש למשפחות את השיר "ילד של אבא"

בווידאו: יום הולדת שנה לכפיר ביבס, שער ברנדרבורג, ברלין/נטלי פיסטונוביץ׳

בכיכר החטופים בתל אביב ציינו היום (חמישי) יום הולדת שנה לכפיר ביבס שנחטף לעזה במתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר. משפחת ביבס נשאה דברים למען שחרורו של כפיר, של אריאל אחיו הגדול בן הארבע ושל ירדן ושירי הוריו. את האירוע הנחו טל מוסרי והאמן גילי ורנר, ולצידם הופיעו אוהד חיטמן, אסף אשתר ומקהלת שרונית.

טל מוסרי אמר בקול חנוק מדמעות: "בלתי אפשרי וכל כך כואב וקשה, ובכל זאת אנחנו מגדלים במדינה הזאת את הילדים שלנו", והקדיש למשפחות החטופים את השיר "ילד של אבא". כלת פרס ישראל, השחקנית מרים זוהר, אמרה על הבמה: "אי אפשר לא להתייחס לתמונה של הילד הזה, איזה חיוך משגע. אני יכולה לאחל רק שנחגוג איתו ביחד יומולדת שנתיים, ושכולם יחזרו הביתה עכשיו".

חגיגות יום הולדת שנה של כפיר ביבס, כיכר החטופים, 18 בינואר 2024. ניב אהרונסון
חגיגות יום הולדת שנה של כפיר ביבס, כיכר החטופים, 18 בינואר 2024/ניב אהרונסון
חגיגות יום הולדת שנה של כפיר ביבס, כיכר החטופים, 18 בינואר 2024. ניב אהרונסון
חגיגות יום הולדת שנה של כפיר ביבס, כיכר החטופים, 18 בינואר 2024/ניב אהרונסון

יפעת, אחותה של שירי ביבס, אמרה על הבמה: "אני רוצה להודות לכולם בשם משפחת ביבס המורחבת. לכל מי שהגיע לכאן היום לחבק אותנו ולתמוך בנו ביום הלא פשוט הזה. המחוות המדהימות שמציפות אותנו מהבוקר מכל כיוון במדינה ומכל פינה בעולם, מארגנטינה, משווייץ, מצרפת, מלונדון, מיפן הרחוקה ומקנדה, מחזקות אותנו מאוד, ומראות לנו כמה חשוב לכולם לראות את המשפחה שלנו ואת כל 136 החטופים בבית בחיק המשפחות שלהם. יש לנו, לכולנו, כוח אדיר. יש לנו קול חשוב והגיע הזמן שנשמיע אותו ביחד בלי פחד. בואו נדאג שלא נציין יותר ימי הולדת לאף חטוף בלעדיו. בוא נדאג שכל ילד וילדה שמחכים לאבא שלהם שיחזור כבר מהשבי לא יצטרכו לחכות יותר. בוא נדאג לנכד שכבר שלושה חודשים נאבק מול כל העולם לשחרר את סבא שלו מהשבי. בוא נדאג לכל אמא שלא ישנה כבר שלושה חודשים ורוצה לחבק את הבת שלה".

בשלב זה פרצה יפעת בבכי והוסיפה: "והכי חשוב, בוא נדאג שאף אחד לא יגיד לנו, מעל הראש שלנו ועל חשבון האהובים שלנו, בסיסמאות גדולות, שרק דרך אחת תשחרר אותם. אני רואה את כל הילדים המדהימים כאן ואת הילדים המדהימים בקהל, שבאו לציין את היומולדת של כפיר, וחסרים לי כאן שניים - אריאל וכפיר, שניים שעוד אפשר להציל. יש לנו כוח אדיר. בואו נחזיר אותם הביתה. כפיר, אנחנו מתגעגעים ואוהבים אותך ונחגוג ביחד שנה הבאה".

חגיגות יום הולדת שנה של כפיר ביבס, כיכר החטופים, 18 בינואר 2024. שגיא בן נון, מערכת וואלה
חגיגות יום הולדת שנה של כפיר ביבס, כיכר החטופים, 18 בינואר 2024/מערכת וואלה, שגיא בן נון

בסוף יום ההולדת הכי עצוב, עלתה לבמה משפחת ביבס המורחבת, לצד אמני ילדים, שביצעו ביחד על הבמה שיר חדש והקליפ שלו הוקרן ברקע. השיר, "קוראים לי ג'ינג'י" שמו, נוצר למען חטופי משפחת ביבס, כתבו והלחינו אותו גילי ורנר וגדי גולדמן, ובהכנתו השתתפו משפחת ביבס המורחבת, מטה החטופים ואמני הילדים חני נחמיאס, טל מוסרי, מני ממטרה, מיכל הקטנה, גילי ורנר, דוד חיים וחבורת הזמר של תמר חתוכה. לאחר ביצוע השיר בעברית, בוצע קטע מתוכו גם באנגלית על ידי אוריה יחבס, בת דודתו של ירדן. לאחר מכן הופרחו הבלונים הכתומים לשמיים, ורבים מאוד בקהל דמעו.

ויקטור שניידר, הדוד של שירי ביבס, אמר לוואלה: "אין לתאר, יום הולדת הכי עצוב שהיה. אנחנו מקווים שנראה אותם כמה שיותר מהר. מספיק עם זה. לא קרה בעולם שמחזיקים תינוק בשבי. רק הבנאדם הכי אכזר יכול לעשות את זה. המדינה לא מטפלת בזה, לא מדברת איתנו. אם זה היה מדובר בענייני תקציב היו מייד פותרים את הבעיה".

מוקדם יותר היום, ישב נשיא המדינה יצחק הרצוג על הבמה בכנס פורום הכלכלה הבינלאומי שנערך בדאבוס שבשוויץ, לצד תמונה של כפיר ביבס. "האויב שלנו חוגג את החטיפה של כפיר ביבס. אני קורא לכל הקהילה הבינלאומית לפעול לשחרורו של כפיר ושל כל החטופים", אמר.

לציון יום הולדתו של התינוק החטוף כפיר ביבס: נשיא המדינה עם תמונתו על בימת הכנס הכלכלי העולמי בדאבוס. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
לציון יום הולדתו של התינוק החטוף כפיר ביבס: נשיא המדינה עם תמונתו על בימת הכנס הכלכלי העולמי בדאבוס/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

אתמול כתבה דודתו של כפיר, עופרי ביבס, מכתב לכבוד יום הולדתו: "פיר פיר, היום יום ההולדת שלך. אני בטוחה שאפילו שם, במקום הנורא שבו אתם נמצאים, אמא שירי מוצאת דרך יצירתית לציין עבורך את היום הזה"

"אבא ירדן, למרות שהוא רחוק, חושב עליך כל שניה, כמו שעשה מאז שנישק אתכם ונפרד", כתבה דודתו עופרי במכתבה. "גם אנחנו פה - לא מפסיקים להתגעגע אליך, לחיוך המתוק, להתרפקות שלך בידיים שלנו, לצחוק המתגלגל. יש עוד כל כך הרבה שלא הספקנו איתך. מנסה לדמיין איפה אתה נמצא - אם כבר אמרת את המילה הראשונה. נעמדת? אולי כבר התחלת ללכת? הפסדנו כבר כל כך הרבה זמן איתך".

"אני מקווה שנשארה אצלך איזו תמימות קדושה ששמורה לילדים", כתבה עופרי, "שתצא משם ותצליח עדיין להאמין שיש גם טוב. כל כך הרבה אנשים רוצים שיהיה לכם טוב. המתנה הכי גדולה שנוכל לתת לך היא שנצליח להחזיר אותך. ואנחנו מנסים, מנסים כל יום, מנסים בכל הכח. תחזיקו מעמד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully